Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37018 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

40 Lancerów na 40-lecie Mitsubishi w Europie

Data publikacji: Autor: (ip)

Mitsubishi Lancer Evolution 2014, Fot: Mitsubishi Dla podkreślenia ważnej, czterdziestej rocznicy obecności Mitsubishi Motors w Europie, polski oddział wprowadził do sprzedaży jubileuszową serię 40 egzemplarzy legendarnego, supersportowego modelu Mitsubishi Lancera Evolution z 2014 roku modelowego. Limitowana seria tego pojazdu jest dostępna w wielu opcjach, także w mocniejszych wersjach 330 KM i 360 KM, z bogatymi pakietami wyposażenia już od 154 990 zł.

Legenda Mitsubishi Lancera Evolution i 40 lat marki w Europie Mitsubishi Lancer Evolution 2014, Fot: Mitsubishi
Niewielu producentów samochodów  może pochwalić się  pojazdem, który zyskał status motoryzacyjnej ikony, na trwałe wpisanej się do annałów historii rozwoju motoryzacji. Jedną z nich jest model Mitsubishi Lancer Evolution. Bogate dziedzictwo sportowe Mitsubishi Motors  związane z Lancerem Evolution to między innymi 5 tytułów w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC. Ten napędzany na 4 koła pojazd wyróżnia się własnościami jezdnymi, osiągami  i prowadzeniem, szczególnie na zakrętach. Do napędu Lancera Evolution służy 2-litrowy, turbodoładowany, benzynowy silnik o mocy 295 KM, który współpracuje z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią TC-SST. Według opinii ekspertów i entuzjastów motoryzacji system napędu 4x4 Lancera Evolution -  Super All Wheel Control (S-AWC) - nie ma sobie równych. Liczne rankingi i testy przeprowadzane przez fachowe wydawnictwa motoryzacyjne na całym świecie plasują model Mitsubishi Lancer Evolution wśród najbardziej cenionych i emocjonujących konstrukcji a porównania z dużo droższymi i ekskluzywnymi modelami konkurencji najczęściej kończą się wygraną kultowego Lancera EVO.

Rok 2014 stanowi istotny kamień milowy w historii firmy Mitsubishi Motors w Europie. W tym roku mijają bowiem 4 dekady od momentu powstania oddziału MMC na Starym Kontynencie. Dla uczczenia 40. rocznicy obecności marki Mitsubishi w Europie na rynku debiutuje obecnie specjalna seria  flagowego modelu marki – Mitsubishi Lancera Evolution z roku modelowego 2014.

Mitsubishi Lancer Evolution 2014, Fot: MitsubishiMitsubishi Lancer Evolution 2014 – cała paleta możliwości i atrakcyjne ceny
Flagowy model spod znaku Trzech Diamentów z roku modelowego 2014 spełnia normę Euro 5. Specjalna jubileuszowa seria dostępna  w niespotykanie niskich cenach (od 154 990 zł) obejmuje 295-konne wersje 2.0 GSR z manualną, pięciobiegową przekładnią 5MT i 2.0 MR TC-SST  - ze sportową, 6-biegową, półautomatyczną przekładnią Twin Clutch SST (TC-SST), która łączy precyzję skrzyni manualnej z komfortem automatycznej przekładni. To gratka dla amatorów mocnych wrażeń - podczas jazdy w trybie Super Sport biegi zmieniane są w sposób, jaki robiłby to profesjonalny kierowca na torze wyścigowym.

W gamie modelu 2014 znalazła się też nieoferowana dotąd wersja 2.0 GSR 5MT GT330 i znana już 2.0 MR TC-SST GT330 w których klienci znajdą dodatkowo układ wydechowy HKS a centralna jednostka sterująca ECU regulowana jest przy pomocy oprogramowania firmy ECUTEC. Lancer Evolution GSR 5MT GT330 i MR TC-SST GT330 o mocy 330 KM i maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm osiąga prędkość 100 km/h w 4,9 sekundy.  

Lancer Evolution MR GT330, podobnie jak MR TC-SST dostępny jest z fabrycznym pakietem High Performance, który obejmuje kolejne udoskonalenia w zakresie osiągów, przyczepności, prowadzenia i stabilności toru jazdy. W skład pakietu wchodzą: jednorurowe amortyzatory Bilstein, sprężyny śrubowe Eibach, 18-calowe obręcze kół BBS z kutego aluminium, dwuczęściowe przednie tarcze hamulcowe Brembo, które pozwalają zredukować masę każdego koła o 1,3 kg oraz zapewniające lepszą przyczepność opony z usztywnionym opasaniem bocznym.

Mitsubishi Lancer  Evolution 2.0 GSR 5MT GT360 z pięciobiegową skrzynią manualną oferuje dodatkowy pakiet wyposażenia, w Mitsubishi Lancer Evolution 2014, Fot: Mitsubishiskład którego wchodzi układ wydechowy i dolotowy firmy HKS (tylny tłumik oraz regulacja centralnej jednostki sterującej ECU przy pomocy oprogramowania firmy ECUTEC), orurowanie intercoolera i turbotimer.  Dla bezpieczeństwa zamontowano tu zestaw zegarów kontrolnych firmy DEFI, które dają obraz prawidłowej pracy silnika pokazując temperaturę oleju, ciśnienie doładowania oraz temperaturę spalin. Lancer Evolution 5MT GT360 dysponuje mocą 360 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy a maksymalny moment obrotowy to 460 Nm.

Za dodatkowe 6500 zł nabywcy wersji GSR mogą dokupić tak zwany pakiet NAVI. Oznacza on wyposażenie samochodu w stację multimedialną Alpine INE-W970BT z ekranem dotykowym LCD o przekątnej 6,1 cala, nawigacją satelitarną, odtwarzaczem płyt CD/DVD, obsługą formatów MP3/WMA/ACC, wbudowanym modułem Bluetooth i portem USB. Stacja jest kompatybilna z urządzeniami iPod/iPhone. W pakiecie z nawigacją znajdą się również głośniki renomowanej firmy DLS: przednie  - DLS RS6N (system dwudrożny odseparowany i tylne współosiowe DLS 126. Przednie i tylne drzwi samochodu są specjalnie wyciszone.

Dzięki pakietowi ALCANTARA w cenie 5000 zł klienci decydujący się na zakup Lancera Evolution 2014 otrzymają obszycie górnej części kokpitu oraz boczków drzwi oryginalną Alcantarą w kolorze grafitowym.

Warunki gwarancji na jubileuszowe wersje Lancera Evolution pozostają niezmienione.

Oto cennik jubileuszowej serii 40 egzemplarzy modelu Mitsubishi Lancer Evolution 2014:
Lancer Evolution 2.0 GSR 5MT - 154 990 zł                 
Lancer Evolution 2.0 GSR 5MT GT330                 164 990 zł             
Mitsubishi Lancer  Evolution 2.0 GSR 5MT GT360         186 990 zł    
Lancer Evolution 2.0 MR TC-SST                  179 990 zł                    
Lancer Evolution 2.0 MR TC-SST GT330              189 990 zł

Mitsubishi Lancer Evolution 2014, Fot: Mitsubishi

Mitsubishi Lancer Evolution 2014, Fot: Mitsubishi

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • bryan (gość)

    Od jakiegoś długiego czasu są "problemy" z cienką warstwą lakieru i i z tego co się orientuję iż wielu posiadaczy odchodzą z kwitkiem od asowych lakierni tłumacząc najczęściej winą użytkownika np. zbyt za rzadko mył nadwozia i ten sam tłumaczy iż za często mył auto stąd "zmatowienie" lakieru (moim zdaniem na "europejski" rynek dają lakiery zbyt strukturowo za słabe ze względu na normy unijne a u siebie w Japonii stosują inne lakiery w "strukturze", ale to bardzo trudno zweryfikować - to zadanie dla wścibskich "śledczych" dziennikarzy - podkład również niedostateczny moim prywatnym zdaniem i też nie najlepszy podobnie jak w poprzednich modelach Acordów i czort wie co z tym kantem robić dalej tym bardziej iż były żale posiadaczy i nie dziwię się iż jest rotacja sprzedaży w internecie co dla mnie jest coś w tym stwierdzeniu o fakcie lakierniczym oraz me przypuszczenia są trafne dając sporo do myślenia tak czy owak bądżcie ostrożni i czujni w nabyciu takich aut oraz bez emocji...).

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Mitsubishi Lancer zdjęcia

Mitsubishi Lancer dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mitsubishi Lancer opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Mitsubishi Lancer Cena

Części dla marki Mitsubishi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

598 zł