420 KM w Volkswagenie Polo

łs
Fot. Jordi Miranda
Fot. Jordi Miranda
Najmocniejsza, nieoferowana już, wersja popularnego Polo jest oznaczona symbolem R WRC i kryje pod maską 220-konny silnik 2.0 TSI. Niemiecki Wimmer Rennsporttechnik wycisnął z niego znacznie więcej.
Fot. Jordi Miranda
Fot. Jordi Miranda

Modyfikując osprzęt silnika - 2.0 TSI otrzymało m.in. wydajniejszą turbosprężarkę, większy intercooler oraz nowe oprogramowanie sterownika - uzyskano imponujące 420 KM i 480 Nm. Tak zmotoryzowane Polo zachwyca osiągami.

Wimmer nie podaje czasu sprintu od 0 do 100 km/h, co jest zrozumiałe - przednie koła w rozmiarze 215/40 R17 prowadzą nierówną walkę z przyczepnością, która skutkuje wynikiem oscylującym wokół 5 sekund. Później jest już tylko lepiej. Na odpowiednio długiej prostej oklejone kolorową folią jest w stanie osiągnąć nawet 280 km/h.

Elementy użyte do modyfikacji silnika mają wartość 10 200 euro. Kolejne kilka tysięcy euro Wimmer przeznaczył na gwintowane zawieszenie, felgi firmy OZ oraz okleinę nadwozia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty