Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

50 lat zimowych opon - Continental

Data publikacji: Autor: Dziennik Bałtycki

Minęło 50 lat odkąd firma Continental wyprodukowała pierwszą oponę zimową. Przez ten czas zmieniały się nie tylko wzory bieżnika czy materiał, z których powstają opony.

Droga hamowania na mokrej nawierzchni została skrócona od czasu pierwszych opon zimowych o połowę. Żywotność zwiększyła się z 20 000 do 50 000 km, itd. Dzisiaj inżynierowie z Hanoweru myślą już o przyszłości, o kolejnych pięćdziesięciu latach i o nowych dziedzinach badań oraz o podnoszeniu bezpieczeństwa użytkowników opon grupy Continentala.

  • 1952 - Continental M+S
    Litery M+S oznaczają, że opony były przeznaczone nie tylko do jazdy po śniegu, ale także miały zapewniać przyczepność na nieutwardzonych drogach, które zimą często stawały się błotniste. Stąd wziął się ich przypominający koło zębate, karbowany wzór bieżnika.
  • 1963 - Continental M+S 18 i M+S 18 Ice
    Continental wyprodukował nowy, innowacyjny typ opony zimowej M+S 18 z zygzakowatym wzorem bieżnika. Był to pierwszy krok ku stworzeniu opony uniwersalnej, nadającej się zarówno do stosowania w ruchu miejskim jak i na wiejskich drogach.
  • 1972 - Continental M+S Contact
    Nazwa ta jest wciąż używana w odniesieniu do wyspecjalizowanych opon zimowych i letnich (na przykład: ContiSportContact 2 lub ContiWinterContact TS 790 V). Ogumienie M+S Contact, znane też jako TS 729, stało się kamieniem milowym w historii rozwoju opon zimowych - zachowywały elastyczność nawet w niskich temperaturach.
  • 1977 - Continental Contact TS 730
    Były rozwinięciem opon M+S Contact. Stanowiły znaczący postęp w zakresie poprawy bezpieczeństwa, zwłaszcza przy jeździe po oblodzonych nawierzchniach.
  • 1982 - ContiContact TS 740
    Zastosowano w tych oponach udoskonaloną technologię falistych rowków w połączeniu z tworzywem bieżnika, tworzywa, które zachowywało szczególną elastyczność w niskiej temperaturze.
  • 1989 - ContiContact TS 750
    Otwarte po obu stronach rowki opony TS 750 były prekursorami stosowanej do dzisiaj technologii. TS 750 były pierwszymi oponami Continental przystosowanymi do prędkości dochodzących do 210 km/h.
  • 1993 - ContiWinterContact TS 770
    TS 770 były oponami zimowymi charakteryzującymi się podobieństwem do opon sportowych. Ponieważ ogumienie to było również dostępne w wersji niskoprofilowej, możliwa stała się sportowa jazda zimą.
  • 1994 - ContiWinterContact TS 760
    W oponach TS 760 po raz pierwszy zastosowano technologię krzemionkową oraz głębokie rowki.
  • 1998 - ContiWinterContact TS 790
    Oferowały znakomite parametry podczas jazdy po mokrych nawierzchniach, przy jednoczesnym polepszeniu komfortu jazdy i stabilności przy dużych prędkościach.
  • 1999 - ContiWinterContact TS 780
    Opony TS 780 stały się znane jako opony z bieżnikiem o wzorze plastra miodu. Technologia krzemionkowa stała się już standardem ogumienia Continental. Opony TS 780 zostały opracowane specjalnie dla samochodów kompaktowych i zastąpiły popularne opony ContiWinterContact TS 760.
  • 2000 - ContiWinterContact TS 790 V
    Opony ContiWinterContact TS 790 V były pierwszym krokiem firmy Continental na polu opon zimowych przeznaczonych dla prędkości dochodzących do 240 km/h - i to niezależnie od masy pojazdu. Ogumienie to zapewnia dobre trzymanie się drogi zarówno na mokrych jak i na suchych nawierzchniach, stabilność przy dużych prędkościach i bezpieczną charakterystykę jazdy po śniegu i lodzie.

    Do początku artykułu

  • Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

    Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

    Tagi:

    Brak komentarzy - napisz pierwszy

    Najnowsze motofakty

    Wszystkie artykuły

    Motofakty mazowieckie

    Top 5 motofaktów

    Testy i porównania

    Premiery i nowości