50. Rajd Żubrów dla Sobiesława Zasady

(red/TSz)
Sobiesław i Ewa Zasadowie (Audi TT RS) triumfowali w klasyfikacji generalnej jubileuszowej, 50 edycji Rajdu Żubrów. Trzykrotny mistrz Europy już po raz piętnasty wygrał imprezę, której pół wieku temu sam był inicjatorem. Trzecią lokatę w klasyfikacji samochodów z napędem na przednią oś zajęła załoga naszej redakcji – Tomasz Szmandra i Tomasz Popielewicz (Alfa Romeo Giulietta QV).
Fot. Automobilklub Krakowski
Fot. Automobilklub Krakowski

Historia „Żubrów” została zapoczątkowana właśnie przez Sobiesława Zasadę, który wpadł na pomysł, aby raz w roku zawodnicy i działacze sportów motorowych zamienili się rolami. Od 1966 roku na trasie wiodącej z Krakowa do Zakopanego (w ostatnich latach start zlokalizowano w Myślenicach) to właśnie czynni zawodnicy wcielają się w rolę sędziów i osoby odpowiedzialne za zabezpieczenie zawodów, natomiast organizatorzy, działacze, a także byli zawodnicy i dziennikarze, zasiadają za kierownicami samochodów i rywalizują na próbach sportowych.

Na liście zgłoszeń tegorocznej imprezy zorganizowanej przez Automobilklub Krakowski, znalazło się 67 załóg, w tym 11 z Włoch, natomiast 66 wystartowało z rynku w Myślenicach. W klasyfikacji generalnej, po uwzględnieniu przelicznika wiekowego, już po raz 15. zwyciężył Sobiesław Zasada pilotowany przez żonę Ewę w Audi TT RS.

Fot. Automobilklub Krakowski
Fot. Automobilklub Krakowski

Drugie miejsce przypadło znakomitemu piosenkarzowi, muzykowi jazzowemu oraz dziennikarzowi Andrzejowi Dąbrowskiemu, który w duecie z Jackiem Pieśniewskim startował Fordem Fiesta ST. Natomiast trzecia lokatę wywalczyli Marek Karczewski i Andrzej Woźniak w Mitsubishi Lancer Evo.

Dziennikarz naszej redakcji Tomasz Szmandra z pilotem Tomaszem Popielewiczem za kierownicą Alfy Romeo Giulietty QV zajął trzecią lokatę w klasie FWD, czyli samochodów z napędem na przednią oś, w której rywalizowało 20 aut. Pierwsze miejsce zajęła załoga Karol Zardzewiały i Łukasz Ochotnicki (Renault Clio).  Szmandra był też najszybszym dziennikarzem w rajdzie, chociaż tym razem klasyfikacja w tej kategorii nie była prowadzona z powodu braku wymaganej licz

Fot. TP
Fot. TP

by minimum pięciu uczestników.

W grupie 1 triumfował Sobiesław Zasada, w grupie 2 - Paweł Roman i Sabina Centkowska (Subaru Impreza), w grupie 3 - Walter Conforti i Joseph Nasuelli (Lancia Delta Evo), w klasie RWD najszybsi byli Angelo i Federico Varnerin (Porsche 911), a klasę Gość wygrali Robert Bogacz i Paweł Korzeniak (Subaru Impreza).

Trasa tegorocznego Rajdu Żubrów liczyła 260,84 km i prowadziła z Myślenic do Zakopanego. Zawodnicy mieli do pokonania 10 prób sportowych (powtarzane odcinki: Góra Chełm, Lanckorona, Krzeszów i Góra Makowska), a metę już tradycyjnie zlokalizowano pod Hotelem Kasprowy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty