Kajetanowicz i Baran byli najszybsi na dwóch z sześciu odcinków specjalnych i triumfowali w rajdzie z ponad ośmiosekundową przewagą nad Rafałem Grzesińskim i Mateuszem Tutajem (Ford Fiesta VS). Trzecia lokata przypadła Michałowi Ratajczykowi i Jędrzejowi Szcześniakowi (Mitsubishi Lancer Evo IX), a czwarta ubiegłorocznym mistrzom Polski Wojciechowi Chuchale i Sebastianowi Rozwadowskiemu (Subaru Impreza WRC). Zaliczana do grona faworytów francuska załoga Bryan Bouffier i Thibault de la Haye (Ford Fiesta Proto) po obiecującym początku, uderzyła w opony w czasie odcinka na lotnisku Bemowo i ostatecznie zajęła 10. miejsce.
Dramatyczny przebieg miało kończące rajd prestiżowe „Kryterium Asów” na ulicy Karowej. W trakcie przejazdu Łukasza Byśkiniewicza i Maciej Wisławskiego (Renault Clio R3T) zaczęło padać, a podczas przejazdów kolejnych zawodników deszcz jeszcze się nasilił, sprawiając, że „kostka” na Karowej stała się wyjątkowo śliska. Jej ofiarą padł m.in. Tomasz Kuchar, który wygrywał tutaj aż sześciokrotnie. Tym razem wrocławianin musiał zadowolić się dopiero dziewiątą lokatą.
Wynik Byśkiniewicza poprawił dopiero mistrz Polski grupy N w wyścigach górskich Michał Ratajczyk, ale jadący jako ostatni Kajetanowicz zanotował jeszcze lepszy czas i po raz czwarty w swojej karierze triumfował na Karowej.
Natomiast cały Rajd Barbórka popularny Kajto wygrał już po raz trzeci z rzędu. W historii dokonali tego jedynie Marian Bublewicz, Leszek Kuzaj i Tomasz Kuchar (cztery wygrane z rzędu).
Na mecie powiedzieli:
Kajetan Kajetanowicz: - Było nieprawdopodobnie ślisko! Słyszałem, że jest ślisko, ale nie wiedziałem, że aż tak. To był bardzo trudny przejazd, a to dlatego, że kierowcy rajdowemu niełatwo jest powstrzymać się przed dodaniem gazu, jeśli widzi, że na
trasie jest miejsce choćby na drobny uślizg samochodu. To bardzo mocna pokusa, zwłaszcza przed tak żywiołowo reagującą publicznością, jak ta zgromadzona wzdłuż odcinka Kryterium Asów. Trudno mi opisać te fenomenalne uczucia i myśli jakie kłębią mi się w głowie po wygraniu Barbórki, a teraz Karowej. Wiem, że gdybym dziś chciał podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do naszych sukcesów, to zaschłoby mi w gardle. Ten sezon jest dla mnie jak sen, trudno będzie go powtórzyć, więc chcę go śnić jak najdłużej.
Jarek Baran: - Przez lata zmieniały się samochody i panowały różne warunki, a magia Karowej pozostaje niezmienna. Ten krótki, ale niezwykle wymagający odcinek kończący sezon rajdowych zmagań jest marzeniem każdego zawodnika. Czwarta statuetka „Pani Karowej” zdobyta w duecie z Kajetanem, to najwspanialsze zakończenie tego niezwykłego sezonu.
Wyniki 53. Rajdu Barbórka
1. Kajetan Kajetanowicz/Jarek Baran - Ford Fiesta R5 16.15,16
2. Rafał Grzesiński/Mateusz Tutaj - Ford Fiesta VS +8,01
3. Michał Ratajczyk/Jędrzej Szcześniak - Mitsubishi Lancer Evo IX +8,29
4. Wojciech Chuchała/Sebastian Rozwadowski - Subaru Impreza WRC S5 +11,04
5. Maciej Oleksowicz/Michał Kuśnierz - Ford Fiesta R5+ +12,97
6. Marcin Gagacki/Marcin Bilski - Mitsubishi Lancer Evo IX +15,66
7. Tomasz Kuchar/Daniel Dymurski - Ford Fiesta R5 +21,26
8. Grzegorz Grzyb/Robert Hundla - Ford Fiesta R5 +28,63
9. Jarosław Szeja/Marcin Szeja - Subaru Impreza WRX STI +32,42
10. Bryan Bouffier/Thibault de la Haye - Ford Fiesta Proto +34,93
Wyniki Kryterium Karowa
1. Kajetan Kajetanowicz/Jarek Baran - Ford Fiesta R5+ 2.13,70
2. Michał Ratajczyk/Jędrzej Szcześniak - Mitsubishi Lancer Evo IX +2,09
3. Łukasz Byśkiniewicz/Maciej Wisławski - Renault Clio R3T +5,66
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?