Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

70. Rajd Polski - po pierwszym dniu liderem Bouffier przed Kajetanowiczem

pawel.wegner
70. Rajd Polski - pierwszy dzień zmagań na mazurskich trasach
70. Rajd Polski - pierwszy dzień zmagań na mazurskich trasach
Pierwszy dzień zmagań na trasie 70. Rajdu Polskiego obfitował w widowiskowe przejazdy i ciekawe rozstrzygnięcia w stawce.
70. Rajd Polski - pierwszy dzień zmagań na mazurskich trasach
70. Rajd Polski - pierwszy dzień zmagań na mazurskich trasach

Za załogami startującymi w 70. Rajdzie Polski oraz kibicami dzień pełen wrażeń. Czołowi zawodnicy rajdu zgodnie twierdzili, że warunki są bardzo trudne - narzekali głównie na łatwo tworzące się koleiny i brak przyczepności. Wielu kierowców "zwiedzało krzaki" przysparzając tym samym zajęcia swoim mechanikom. Kilka załóg, w tym m. in. Robert Kubica, niestety odpadło, kilka innych mocno poobijało auta.

 

Jeśli chodzi o klasyfikację generalną 70. Rajdu Polski, to wyglądała ona ciekawie zwłaszcza od drugiego miejsca w dół - na pozycję lidera wskoczył już po pierwszym oesie Bryan Bouffier i, pomimo przegranych na późniejszych próbach, utrzymywał wypracowaną nad pozostałymi przewagę. Na trasę drugiego dnia wyruszy czując na plecach bliski i gorący oddech depczącego mu niemal po piętach Kajetana Kajetanowicza, nad którym Bouffier ma jedynie niespełna 17 sekund przewagi.

 

Bryan'owi Bouffer i Kajetanowi Kajetanowiczowi szyki bardzo chciał pomieszać Robert Kubica, który jeszcze na starcie do ostatniego sobotniego odcinka specjalnego był drugi w generalce, a poprzedni przejazd tej próby wygrał. Niestety, do realizacji tego planu zabrakło mu szczęścia i jednego koła, które stracił na kamieniu mniej więcej w połowie trasy.

 

Ciekawe jest, że na Mazurach poniżej oczekiwań jedzie aktualny lider Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy (ERC), Czech Jan Kopecky - na półmetku zajmuje dopiero czwartą pozycję ustępując pola załogom Bouffeir / Panseri, Kajetanowicz / Baran oraz Sołowow / Rozwadowski. Być może jego przewaga punktowa nad rywalami wypracowana w poprzednich eliminacjach cyklu sprawiła, że Kopecky nie ma ochoty ryzykować na niepewnych i miękkich mazurskich szutrach.

 

Przed drugim dniem zmagań rajdowców można spodziewać się, że warunki na trasach powoli, ale jednak będą się poprawiać - mimo wciąż wiszących na mazurskim niebie ciężkich, szarych chmur deszcz pada już tylko przelotnie i nie jest zbyt intensywny, chociaż wiele tras wciąż jednak jest mokra, a lokalne bagienka obeschną chyba dopiero następnego lata. Jak w takich warunkach pojedzie czołówka i kto ostatecznie zwycięży? Czy wszystkim uda się szczęśliwie dojechać do mety? Czy zobaczymy jeszcze na trasie Roberta Kubicę? - te pytania pod koniec dnia zadawało sobie wielu kibiców.

 

Gdy kierowcy i piloci udawali się na zasłużony odpoczynek, ich auta trafiały w ręce zespołowych mechaników na szybką kurację upiększającą i usprawniającą. Regulaminowo czas na dokonanie przeglądu i niezbędnych napraw samochodu wynosi pół godziny. W 70. Rajdzie Polski zadanie serwisantów jest jeszcze dodatkowo utrudnione - przed przystąpieniem do oględzin stanu technicznego auta trzeba je dokładnie umyć z błota zebranego z trasy podczas przejazdów. Większość pojazdów ubrudzona była dosłownie po dach.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty