Wszystko
o samochodach

Motosport / Rajdy

9. Rajd Mazowiecki - IV runda RPP

Data publikacji: Autor: (ip)

Fot. Mototarget Nowe odcinki specjalne oraz nieznane trasy w 9 Rajdzie Mazowieckim będą wyzwaniem dla wielu kierowców.
Nowe odcinki specjalne oraz nieznane trasy w 9. Rajdzie Mazowieckim będą wyzwaniem dla wielu kierowców. Na trasie IV rundy Rajdowego Pucharu Polski pojawią się także aktualni mistrzowie Polski Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran.

Fot. Mototarget Tegoroczny Rajd Mazowiecki będzie pełen wrażeń. W ostatniej chwili planowana droga rajdu została zmieniona przez organizatorów. W tym roku wyjątkowo trasa będzie miała swój początek w Kozienicach. Rozpoczęcie imprezy planowane jest na godzinę 8:00 rano - 13 maja, a zakończenie dnia następnego. Rajdowcy zmierzą się z trudnymi, nowo zaplanowanymi trasami rajdowymi.

CZYTAJ TAKŻE

Ford WRC podsumowuje starty w Sardynii

Admiral Rabakoz Cup - I Runda RMPST


Niespodzianką w tegorocznym turnieju będzie obecność Mistrzów Polski - Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana. Honorowi goście przejadą w samochodzie „0” (Mitsubishi Lancer), na trasie IV rundy Rajdowego Pucharu Polski. Jako pierwsi przetrą szlaki nowych odcinków specjalnych, tym samym sprawdzając drogę przed rozpoczęciem zmagań kierowców. Nowości oraz zmian w 9 Mazowieckim Rajdzie nie zabraknie.

By podnieść emocje zarówno wśród kierowców jak i kibiców, organizatorzy zaplanowali cztery zupełnie nowe odcinki specjalne. Rajdowcy będą musieli pokonać trasę przejeżdżając ją w dwóch pętlach. Na zakończenie rywalizacji wyznaczono dodatkowy odcinek położony w pobliżu miasta Kozienice. Łączna długość trasy odcinków specjalnych wynosić będzie 77 km.

Fot. Mototarget Z myślą o bezpieczeństwie rajdowców firma AutoGuard udostępni system ASTO. Umożliwia on monitorowanie przejazdów wszystkich aut, które uczestniczyć będą w rajdzie. Samochody będą miały zamontowane urządzenia GPS wraz z modemem GPRS. Pozwala to błyskawicznie zlokalizować każdy pojazd na trasie, w trakcie odcinku specjalnego, ale także podczas dojazdu. Urządzenie jest bardzo funkcjonalne, a jego sposób działania jest prosty.

GPS ustala pozycję i przekazuje dane za pomocą sieci GSM do programu. Aplikacja przetwarza otrzymane dane i natychmiast wyświetla na ekranach komputerów w Centrum Kierowania Rajdem. W GPS-ie fabrycznie zostało zamontowane zasilanie, co w żadnym stopniu nie ingeruje w instalację elektryczną samochodu.

Montaż systemu ASTO zajmuje zaledwie 3 do 5 minut, nie utrudnia przygotowania zawodnika oraz pojazdu do startu. W Centrum Kierowania Rajdem organizatorzy mogą precyzyjnie monitorować ruch wszystkich pojazdów uczestniczących zawodników. Informacja o wypadku auta lub innym zdarzeniu na trasie „OS” jest natychmiast przekazana do CKR i umożliwia bezzwłoczne rozpoczęcie ewentualnej akcji ratunkowej.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości