Wszystko
o samochodach

Motociekawostki / Historia motoryzacji

A to Ogar właśnie

Data publikacji: Autor: per

Fot. Per: Ogar obecnie znajduje się w warszawskim Muzeum Techniki. Kto wie, co dziś byłoby z ogarem, gdyby nie polonez W 1977 r. w Zakładzie Doświadczalnym przy FSO zbudowano ciekawy samochód sportowy.

W roku 1977 w działającym przy ówczesnej Fabryce Samochodów Osobowych Zakładzie Doświadczalnym zbudowano interesujący samochód sportowy. Fot. Per: Ogar obecnie znajduje siê w warszawskim Muzeum Techniki. Kto wie, co dzi¶ by³oby z ogarem, gdyby nie polonez

 

Twórcą jego sylwetki był zmarły niedawno Cezary Nawrot, profesor warszawskiej Wyższej Szkoły Plastycznej. Nadwozie typu coupe wykonano z żywic zbrojonych włóknem szklanym.

 

Jednostkę napędową oraz elementy przeniesienia napędu „pożyczono” z Fiata 125p. Z silnika o pojemności 1,5 l (82 KM) napęd przenoszony był na koła tylnej osi.

 

Ogar zaistniał tylko w jednym egzemplarzu. Nigdy nie wszedł do seryjnej produkcji.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości