Abarth 695 biposto debiutuje w Genewie

(ip)
Abarth 695 Biposto, Fot: Abarth
Abarth 695 Biposto, Fot: Abarth
Po raz pierwszy Fiat Abarth 695 został zaprezentowany podczas genewskich Targów Motoryzacyjnych w 1964 r. Pięćdziesiąt lat później Abarth ponownie wybiera Genewę jako miejsce premiery nowego Abartha 695. 190 KM mocy i 997 kg wagi sprawia, że „695 biposto" oferuje najlepszy w tej kategorii stosunek masy do mocy (5,2 kg/KM) oraz najlepsze przyspieszenie (0-100 km/h w 5,9").

Abarth 695 biposto nie należy do limitowanej edycji, ale bez wątpienia jest to „specjalny" samochód dla specjalnych

Abarth 695 Biposto, Fot: Abarth
Abarth 695 Biposto, Fot: Abarth

kierowców, tych, którzy będą w stanie pokazać, że potrafią nim jeździć. Poszukiwanie najlepszych materiałów oraz technologii, fachowa wiedza inżynierów Abartha i „odrobina szaleństwa" od zawsze charakteryzują samochody Abartha i stanowią elementy, które brały udział w tworzeniu tego samochodu: dwa siedzenia i inspirowane wyścigami komponenty dla wysokiej klasy samochodu o naturalnych „predyspozycjach" do jazdy po torze wyścigowym.

Dzięki masie wynoszącej zaledwie 997 kg i silnikowi 1,4 T-Jet o mocy 190 KM, po raz pierwszy zamontowanym w samochodzie drogowym, Abarth „695 biposto" jest samochodem o najlepszym w tej kategorii stosunku masy do mocy (5,2 kg/KM) i najlepszym przyspieszeniu (0-100 km/h w 5,2"), osiągającym maksymalną prędkość 230 km/h. Po raz pierwszy w tej kategorii miejski samochód oferowany jest ze skrzynią biegów wyposażoną w pierścienie zapadkowe z kontrolkami oraz z wyścigowym, samoblokującym mechanizmem różnicowym ze sprzęgłem płytkowym, która tak przyspiesza zmianę biegów w górę, że najbardziej doświadczeni kierowcy nie muszą używać sprzęgła. Konsola w całości wykonana z aluminium z selektorem biegów działającym w schemacie litery H, warta prawdziwego supersamochodu.

Wszystko w Abarthcie „695 biposto" świadczy o jego wyścigowym charakterze. Począwszy od chłodnicy powietrza doładowanego, umieszczonej z przodu z charakterystycznymi przewodami inspirowanymi samochodami wyścigowymi, poprzez obudowę dynamicznego filtra aspiracyjnego z wykończeniem z włókna węglowego firmy BMC, aż po dwustopniowy układ wydechowy z tytanowymi rurami wydechowymi firmy Akrapovic. Naciśnięcie klawisza SPORT na desce rozdzielczej powoduje

Abarth 695 Biposto, Fot: Abarth
Abarth 695 Biposto, Fot: Abarth

całkowite otwarcie zaworu wydechowego, co wpływa na poprawę osiągów i nadaje samochodowi mocny, niemożliwy do pomylenia dźwięk. Dopełnieniem wyścigowego charakteru są przednie szyby z przesuwnymi, poliwęglanowymi panelami oraz lżejsze, 18-calowe obręcze kół firmy OZ wraz z oponami o rozmiarze 215/35 R18.  

Wygląd przedniego i tylnego zderzaka, boczne fartuchy, nadkola i spojler podkreślają wstawki z włókna węglowego. Te szczególne rozwiązania estetyczne, wyprodukowane przez firmę Zender, zgodnie z wytycznymi Centrum Stylu Abartha, sprawiają, że „695 biposto" wyróżnia się już na pierwszy rzut oka. Nadwozie charakteryzuje najnowszy kolor szary Matt z efektem tekstury, jak gdyby samochód został stworzony z takiego samego materiału, co nawierzchnia drogi, a ponadto wygląd przedniej części maski, klamek oraz tylnej klapy i tylnej klamki podkreślają tytanowe wykończenia. Metal znany ze swojej wytrzymałości wyróżnia również kołpaki, śruby kół oraz pokrywkę wlewu wody, oleju i paliwa. Maska posiada specyficzny design z dwiema wypukłościami inspirowanymi klasycznym modelem 124 Abarth i została wykonana z aluminium, w hołdzie starym samochodom oraz jako rozwiązanie techniczne, w celu zmniejszenia masy samochodu. Osłony lusterek i słupków wykonano z włókna węglowego.

Abarth 695 Biposto, Fot: Abarth
Abarth 695 Biposto, Fot: Abarth

Włókno węglowe stanowi estetyczne połączenie pomiędzy zewnętrzną częścią nadwozia i wnętrzem, czego przykładem są wstawki na desce rozdzielczej, przednie i tylne panele płaskie, jak w wyścigowych samochodach, osłona tunelu centralnego i ręcznego hamulca wykonana z tego wysokiej klasy materiału. Z przodu zamiast typowe dla samochodów drogowych maty mamy aluminiowe wyłożenie. Ten sam metal wyróżnia pedał hamulca, sprzęgła i przyspieszenia oraz boczne podnóżki po stronie kierowcy i pasażera.

W środku wyścigowego ducha „695 biposto" odnajdziemy również w tylnym, tytanowym pałąku bezpieczeństwa firmy Poggipolini. Tylną kabinę - bez siedzeń - charakteryzuje wyłożenie materiałem technicznym, który, podobnie jak nadwozie, przypomina kolor i fakturę asfaltu. Siatka ochronna do zabezpieczenia bagażu oraz czteropunktowe pasy bezpieczeństwa są również przymocowane do pałąka bezpieczeństwa, w obydwóch przypadkach z nutką wyścigowego smaku, wyprodukowane przez firmę Sabelt. Znaczek Sabelt można odnaleźć również na standardowych siedzeniach, są to: „Abarth Corsa by Sabelt" o konstrukcji z włókna węglowego, z tapicerką powstałą w wyniku połączenia elektrycznie zgrzewanej Alcantary i skóry w kolorze tytanu w nowatorskich kolorach i wersjach wykończenia dla Abartha. Takie same kolory charakteryzują kierownicę. Na koniec, wygląd paneli przednich drzwi wzbogacają klamki i siatka na przybory, ostatecznie podkreślając wyścigowy charakter wnętrza.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty