Abarth 695 Tributo Ferrari – najszybsza pięćsetka

Paweł Puzio
Abarth 695 Tributo Ferrari – najszybsza pięćsetka
Abarth 695 Tributo Ferrari – najszybsza pięćsetka
Abarth 695 Tributo Ferrari jest najszybszą drogową wersją pięćsetki w historii. W Genewie auto było zaprezentowane w dwóch nowych kolorach – niebieskim Abu Dhabi i szarym Titanium.
Abarth 695 Tributo Ferrari – najszybsza pięćsetka
Abarth 695 Tributo Ferrari – najszybsza pięćsetka
Abartha 695 Tributo Ferrari

wyróżnia spora liczba cech stylistycznych, ale co jeszcze ważniejsze, poważne modyfikacje opracowane przez inżynierów Abartha i Ferrari. Zastosowany w tym modelu silnik to 1,4 Turbo T-Jet 16v, który został zmodyfikowany osiągając moc ponad 180 KM. Współpracuje on ze zautomatyzowaną skrzynią biegów MTA z funkcja zmiany biegów za pomocą łopatek umieszczonych na kole kierownicy, poprawiając osiągi samochodu i skracając czas zmiany biegu.

W celu poprawy przyspieszenia, samochód ten wyposażony jest w sportowe opony na 17-calowych, aluminiowych obręczach wyglądem przypominających koła

Ferrari.

Wzmocniony został również układ jezdny i hamowania, aby współgrał z dużą mocą samochodu: modularne hamulce tarczowe Brembo o średnicy 305 mm z zaciskami cztero-tłoczkowymi i specjalnymi amortyzatorami, które pozwalają czerpać radość z osiągów zapewniając bezpieczne prowadzenie auta. Samochód został również wyposażony w podwójny układ wydechowy „Record Monza”, zaprojektowany w celu poprawienia osiągów silnika i zapewnienia porywającego dźwięku.

Nadwozie samochodu wykończone jest w najnowszym niebieskim odcieniu Abu Dhabi lub szarym Titanium (dostępny jest również kolor czerwony Scuderia i żółty Modena) z lusterkami z włókna węglowego i detalami, jak np. koła i przednie wloty powietrza w kolorze szarym Racing. Ten nowy model Abartha wyposażony jest w Bi-ksenonowe lampy przednie.

Wnętrze auta również zostało poddane modyfikacjom. Poszycia siedzeń „Abarth Corsa by Sabelt” w wersji z niebieskim nadwoziem Abu Dhabi wykonane są z szarej skóry, zaś w wersji z szarym nadwoziem Titanium z naturalnej skóry, a ich konstrukcja wykonana jest z włókna węglowego. Siedzenia te w idealny sposób łączą w sobie cechy niezbędne do wyścigów – mniejszą wagę (10 kg mniej w porównaniu do standardowego fotela) oraz zdolność do podtrzymywania ciała przy działaniu sił bocznych i wzdłużnych.

Kierownicę, pokrytą czarną skórą, charakteryzuje trójkolorowy środek ze skórzanymi wstawkami w wersji Titanium, na którym znajdują się przełączniki zmiany biegów przekładni MTA, zaś deska rozdzielcza wykonana została przez firmę Jaeger na wzór deski rozdzielczej Ferrari. Uwaga zwrócona na szczegóły widoczna jest również na zespole wyścigowych pedałów, na których znajduje się logo ze skorpionem. Wnętrze ozdabiają również inne detale, takie jak: specjalna listwa progowa oraz tabliczka z numerem seryjnym samochodu.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty