Abarth 595 Pista napędza 1,4-litrowy silnik benzynowy o mocy 165 KM, którego wydajność zwiększono dzięki zastosowaniu nowej turbiny Garrett. Jak zaznacza producent, turbosprężarka ma geometryczny współczynnik sprężania, który zmniejszono z 9,8: 1 do 9: 1, co optymalizuje temperaturę w komorze spalania przy równym ciśnieniu i pozwala osiągnąć szczytowy moment obrotowy 230 Nm przy niższych obrotach silnika - dokładnie 2250 obr/min, zamiast dotychczasowych 3000. Natomiast najwyższa moc jednostki napędowej jest osiągana przy najwyższych obrotach (5750 obr/min).
Oznacza to korzyści pod względem prędkości maksymalnej (218 km/h, + 2km/h), a przede wszystkim poprawia dynamikę. Na piątym biegu Abarth 595 Pista przyspiesza od 80 do 120 km/h w 7,8 sekundy.
Auto wyposażono w kultowy układ wydechowy Record Monza Active i tylne zawieszenie Koni z technologią FSD (Frequency Selective Damping), która poprawia osiągi jazdy, zapewniając lepsze trzymanie się drogi, prowadzenie oraz stabilność.
Abarth 595 Pista jest standardowo wyposażony w Apple CarPlay i Google Android AutoTM z systemem UconnectTM i siedmiocalowym ekranem HD oraz radio cyfrowe DAB.
Z zewnątrz wersja Pista wyróżnia się zielonymi akcenty na przednich i tylnych wstawkach zderzaka oraz na bocznych nakładkach lusterek. Wykończenie kołpaków jest również zielone.
Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?