Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Adam Małysz pojedzie na Dakarze Mitsubishi Pajero

Karol Biela
Adam Małysz pojedzie na Dakarze Mitsubishi Pajero
Adam Małysz pojedzie na Dakarze Mitsubishi Pajero
Zespół Adama Małysza podpisał umowę sponsorską z koncernem LOTOS, w ramach której na Rajdzie Dakar 2012 pojedzie Mitsubishi Pajero w specyfikacji T1.
Adam Małysz pojedzie na Dakarze Mitsubishi Pajero
Adam Małysz pojedzie na Dakarze Mitsubishi Pajero

Wcześniej zespół byłego skoczka narciarskiego miał w planach start na Dakarze Porsche Cayenne, którym występował w dotychczasowych rajdach.

Auta w specyfikacji T2, jak Porsche Cayenne Małysza, to seryjnie produkowane samochody, które doposażono w elementy poprawiające bezpieczeństwo (klatka bezpieczeństwa, sportowe homologowane pasy i kubełkowe fotele).

Poza tym regulamin Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) ogranicza większe zmiany konstrukcyjne w pojazdach kategorii T2.

Mitsubishi Pajero przygotowane w specyfikacji T1 posiada sportową sekwencyjną skrzynię biegów (w Porsche seryjna manualna) oraz większe amplitudy pracy zawieszeń.

- Mitsubishi zostało przygotowane przez wytwórnię Ralliart zgodnie ze specyfikacją T1 i w takiej kategorii startowało już w rajdzie Dakar. Dla auta mamy zapewnione wsparcie serwisowe, a potwierdzona w wielu rajdach na świecie niezawodność, pozwala na osiąganie linii mety w kolejnych rajdach – powiedział Rafał Marton, pilot współpracujący z Adamem Małyszem.

Auto Małysza napędza turbodiesel o pojemności 3.2 i mocy 220 KM, którego maksymalny moment obrotowy osiąga 560 Nm już przy 2000 obr./min.

Pajero, którym załoga RMF Caroline Team pojedzie w Radzie Dakar 2012 posiada 350-litrowy zbiornik paliwa umożliwiający dłuższe przejazdy bez konieczności tankowania.

- Mając wsparcie Grupy LOTOS, możemy już teraz zmodyfikować nasze plany rozwoju zespołu. W naszym garażu pojawiły się samochody Mitsubishi Pajero przygotowane do startów w klasyfikacji T1. Są to jedne z najlepiej przygotowanych i sprawdzonych na Dakarze samochodów terenowych – powiedział Albert Gryszczuk, szef RMF Caroline Team.

- Do niedawna uczyłem się jeździć samochodem w klasie T2. Kiedy już poznałem na własnej skórze możliwości i ograniczenia auta, dostałem do zabawy samochód zdecydowanie sprawniejszy w warunkach terenowych. Mitsubishi klasy T1 jeździ się inaczej, niż Porsche. Większy skok zawieszenia, inaczej przygotowane nadwozie, profesjonalna skrzynia biegów i wiele innych elementów znacznie poprawia osiągi klasy T1 w trudnych warunkach. – tłumaczył Adam Małysz.

Fot. Grupa LOTOS

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty