Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36339 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Afera Volkswagena. Złożono pozew przeciwko aktualizacji oprogramowania

Data publikacji: Autor: (mm/ip)

Fot. Volkswagen Nowe oprogramowanie silników Volkswagena tylko nieznacznie zmniejsza emisję tlenków azotu. Klienci przygotowali pozew.

Ponad pół tysiąca klientów złożyło w koreańskim sądzie pozew, w którym domagają się odrzucenia zgody na akcję naprawczą silników diesla produkcji Volkswagena, związaną z aktualizacją oprogramowania. Podejrzewają oni, że Volkswagen wprowadził organy nadzorcze w błąd, co do skuteczności tej akcji.
 
W zeszłym miesiącu rząd koreański ogłosił zatwierdzenie planu naprawczego Volkswagena. Akcją miało być objętych 27 tysięcy modeli Volkswagen Tiguan. Tymczasem właściciele tych aut odmawiają uczestnictwa w tak zwanej akcji naprawczej. Ich zdaniem rząd zbyt szybko wydał zgodę na akcję, nie badając dokładnie skutków wprowadzenia aktualizacji. Kancelaria Barun Law LLC, która prowadzi sprawę pozwu, przedstawiła dane, z których wynika, że nowe oprogramowanie obniża emisję tlenków azotu zaledwie około 20 do 30%, zwiększając jednocześnie zużycie paliwa i obniżając moc silnika. Taki rezultat oznaczałby, że samochody nadal emitują od sześciu o siedmiu razy więcej tlenków azotu niż przewidują to normy. W Korei Południowej akcją objętych ma być blisko 130 tysięcy samochodów.

Redakcja poleca:

W których województwach kradzionych jest najwięcej aut?
Drogi wewnętrzne. Co wolno kierowcy?
Będą nowe limity prędkości?

W Polsce pozew zbiorowy przeciwko Volkswagenowi złożyło we wrześniu ubiegłego roku stowarzyszenie STOPVW.PL: „Samochody Audi i Volkswagena produkowane na rynek koreański są tożsame z tymi, które trafiły na rynek polski. Dlatego po analizie materiałów z Korei poinformujemy Transportowy Dozór Techniczny oraz Generalną Inspekcję Ochrony Środowiska. Rozważamy również podjęcie kolejnych działań prawnych przeciwko nieuczciwemu producentowi. Pragnę podkreślić że tlenki azotu, które znajdują się m.in. w smogu, są śmiertelnym zagrożeniem dla naszego zdrowia. Dlatego ta sprawa jest tak ważna dla nas wszystkich - powiedział mecenas Konrad Kacprzak, wiceprezes stowarzyszenia STOPVW.pl.
 
Do stowarzyszenia STOPVW.PL zgłosiło się do tej pory ponad 3000 osób, posiadających Audi, Skody, Seaty i Volkswageny wyprodukowane w latach 2008-2015 z silnikiem diesla niespełniającym norm Euro 5. Łączna wartość roszczeń polskich klientów zbliża się już do 100 milionów złotych. Stowarzyszenie, które walczy z Volkswagenem, zapowiada kolejne pozwy przeciwko nieuczciwemu producentowi.

Przypomnijmy, że w  2015 roku wyszło na jaw, że samochody Volkswagena były wyposażone w oprogramowanie wykrywające, kiedy auto jest poddawane testom emisji spalin. Dzięki temu auta niemieckiej marki z silnikiem diesla mogły być sprzedawane na amerykańskim rynku, choć podczas codziennego użytku 40-krotnie przekraczały dopuszczalne normy emisji. Oprogramowanie znajduje się w ok. 11 mln pojazdów na całym świecie, w tym w ok 140 tys. samochodów na polskim rynku.

Warto wiedzieć: Używane diesle tracą na popularności. Są awaryjne i drogie w naprawach!

Źródło: TVN Turbo/x-news

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • E. K. Spert (gość)

    Nie da się wyeliminować tlenków azotu ze spalin diesla bez udziału układu SCR i płynu katalizującego. Problem w tym, że taki układ kosztuje. Łatwiejsze i tańsze było zainstalowanie oprogramowania zmieniającego tryb pracy silnika po wykryciu, że silnik jest poddawany testowi. Wszystko działało jak talala do momentu, gdy sprawa się rypła. Modyfikacje oprogramowania w klekotach 2.0 i jakieś plastikowe sitko, montowane w ramach akcji naprawczej w dolocie diesla 1.6 to kolejna kpina z klientów.

  • Społ.EkoRzecznik (gość)

    a najzabawniejsze że używających onych valcgagenów oczekujo że sięzmniejszy emisja trucizn a moc pozostanie bez zmian.

  • D3e (gość)

    Aktualizacja oprogramowania, jak przegra, to pójdzie siedzieć.

  • james bond (gość)

    Do niedawna TVN turbo i cała masa gazet, magazynów itd. przekonywało jakie to te dizle nie są ah i oh. Teraz nagle okazuje się że ci sami ludzie piszą coś zupełnie innego. Teraz to benzyna jest lepsza..... Benzyna zawsze była lepsza. Problem w tym że ludzie z oszczędności pakują się w dizle, pożyczki z dziwnych firemek itd. Natura ludzka i głupota....

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen zdjęcia

Volkswagen dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł