Wszystko
o samochodach

Przepisy / Aktualności

Akcyza na samochód. Będzie podwyżka? Wiceszef MSWiA komentuje

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Lucyna Nenow Rząd rozważa podwyżkę akcyzy na samochody. Nie wszyscy jednak popierają proponowane zmiany, a sceptycznie do nich podchodzi wiceszef Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

"Rozważamy powrót do regulacji, która była opracowana w ubiegłej kadencji, która podnosi akcyzę na samochody używane" - powiedziała wicepremier Jadwiga Emilewicz. Wypowiedź padła na wczorajszej konferencji prasowej "Innowacyjny ekosystem dla elektromobilności. Wyniki programu akceleracyjnego Pilot Maker Elektro ScaleUp".

Zobacz także: Jazda podczas burzy. O czym trzeba pamiętać?

- Wbrew niektórym głosom w rządzie, uważam, że podnoszenie akcyzy na używane auta to bardzo zły pomysł!- skomentował wiceszef MSWiA Paweł Szefernaker.

- Dzięki rządom PiS coraz więcej Polaków stać na nowe auto. Jestem przekonany, że lepsza sytuacja finansowa Polaków będzie napędzać sprzedaż nowych aut, jednocześnie nie będzie podnoszony podatek dla tych, których na zakupy w salonie samochodowym nie stać - napisał wiceminister.

Stawki akcyzy na samochód 

Obecnie obowiązują następujące stawki podatku akcyzowego:

3,1% wartości pojazdu w przypadku jeśli auto ma silnik o pojemności do 2000 cm3

18,6% wartości pojazdu w przypadku jeśli auto ma silnik o pojemności powyżej 2000 cm3

Nowe samochody hybrydowe od 1 stycznia 2020 roku zostały objęte o połowę niższą akcyzą. Jeśli chodzi o hybrydy o pojemności silnika do 3,5 litrów, stawka akcyzy.

Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Peugeot 2008

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Juha (gość)

    Te sprowadzane samochody z za szyby rządowej limuzyny ,są takie fuj.

  • Juha (gość)

    Dajcie uczciwie zarobić, to import sam umrze śmiercią naturalną.nikt normalny nie jeździ starym repem dla przyjemności tylko z biedy.

  • Lipek (gość)

    No, ale dzięki temu ludzie częściej kupowaliby samochody krajowe, a te wbrew pozorom są dobre i jest z czego wybierać. Weźmy na przykład auta po kontraktach leasingowych. To przeważnie 3-4 letnie samochody serwisowane w ASO i dobrze sprawdzone przed sprzedażą. Mało które auto z importu jest w tak dobrym stanie jak auta pokontraktowe.

  • Jarek (gość)

    Powinnna być podwyżka na stare, a obniżka na nowe szczególnie na jakieś niskoemisyjne jak hybrydy toyoty. To dopiero byłaby walka ze smogiem, a nie te wszystkie zapowiedzi bez pokrycia ...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości