Niemiecki producent skonstruował aktywną klamrę pasów bezpieczeństwa, zaprojektowaną dla pasażerów tylnej kanapy. Gdy tylko drzwi drugiego rzędu zostaną otwarte, klamry zostają podświetlone i wysuwają się z siedziska, ułatwiając ich zapięcie. Z kolei po wykonaniu tej czynności, chowają się one z powrotem w fotelu, zaciskając pas bezpieczeństwa.
**CZYTAJ TAKŻE
Pasy bezpieczeństwa - fakty i mity**
W ten sposób minimalizowany jest luz wokół klatki piersiowej i miednicy, co zapobiega uszkodzeniom tych części ciała podczas wypadku. Nowe rozwiązanie Mercedesa współpracuje ze znanym już system Pre-Safe, który napina pasy, gdy zderzenie auta jest nieuniknione.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?