Wszystko
o samochodach

Porady / Wyposażenie

Aktywny zagłówek

Data publikacji: Autor: (rp)

Fot. Saab: W oparciu fotela zainstalowana jest konstrukcja dźwigniowa, która pod wpływem siły uderzenia przesuwa zagłówek do przodu tak, by przytrzymał głowę. Coraz więcej samochodów wyposażonych jest w tzw. aktywny zagłówek. Jest on instalowany z reguły przy przednich fotelach.

Coraz więcej samochodów wyposażonych jest w tzw. aktywny zagłówek. Jest on Fot. Saab: W oparciu fotela zainstalowana jest konstrukcja d¼wigniowa, która pod wp³ywem si³y uderzenia przesuwa zag³ówek do przodu tak, by przytrzyma³ g³owê. instalowany z reguły przy przednich fotelach.


Zagłówek zapobiega urazom kręgów szyjnych podczas uderzenia w tył pojazdu. Przy takich uderzeniach fotel gwałtownie popycha pasażera do przodu, a głowa pozostaje z tyłu. Dochodzi wtedy do uszkodzenia kręgów szyjnych, nawet przy niewielkich stłuczkach.

 

Aktywny zagłówek działa na zasadzie mechanicznej. W oparciu fotela zainstalowana jest konstrukcja dźwigniowa, która pod wpływem siły uderzenia przesuwa zagłówek do przodu tak, by przytrzymał głowę.

 

Takie zagłówki zostały wprowadzone już w 1987 r. przez Volvo.

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości