Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36773 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Alfa Romeo 147 kontra Audi A3

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. Alfa Romeo: Alfa Romeo 147 została ostatnio poddana face liftingowi. Nową wersję łatwo rozpoznać po innym kształcie reflektorów. Coraz częściej następuje zmiana wizerunku marek, które nadążając za współczesnym trendem, starają się być sportowe, cokolwiek by to nie znaczyło.

Zdaniem menedżerów koncernów samochodowych sportowy image pojazdu przyciąga coraz większą rzeszę nabywców. Fot. Alfa Romeo: Alfa Romeo 147 zosta³a ostatnio poddana face liftingowi. Now± wersjê ³atwo rozpoznaæ po innym kszta³cie reflektorów.

 

Tradycyjnie sportowe marki bronią się, wprowadzając nowe modele z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi, które mają udowodnić przewagę nad intruzami. Na sportowy wizerunek Alfy Romeo pracowano już 60 lat temu, podobnie jest z Audi. Do porównania wybraliśmy nowy model Alfy 147 i Fot. Audi: Audi A3 ma spokojniejsz± liniê nadwozia ni¿ Alfa Romeo 147. Nowy przód Audi, zbli¿ony stylistycznie do wiêkszych modeli, wprowadzono w wersji 5-drzwiowej. Audi A3. Oba auta napędzane silnikiem wysokoprężnym i oba w wersji 3-drzwiowej, podkreślającej sportowy image.

 

Cechy szczególne

 

Po ostatnim face liftingu Alfa 147 stała się piękniejsza, dowodząc raz jeszcze  mistrzostwa włoskich stylistów. Na podziw zasługuje kształt tablicy przyrządów, łączący elementy Fot. Alfa Romeo: Alfa okaza³a siê nieco szybsza od Audi A3, a w³oski diesel 1,9 l/115 KM z uk³adem common rail zadziwia wysok± kultur± pracy. tradycji (zegary w tunelach) i nowoczesności (ergonomia obsługi). Audi A3 prezentuje zupełnie inny styl, znacznie spokojniejszy. Oba pojazdy mają bardzo zbliżone wymiary zewnętrzne i rozstaw osi. W obu na przednich siedzeniach siedzi się wygodnie, a miejsca jest pod dostatkiem. Z tyłu jest już znacznie ciaśniej, ale nie o to przecież chodzi. Dla dzieciatych nabywców obaj producenci proponują nieco wygodniejsze wersje 5-drzwiowe. I na tym podobieństwa się kończą. Audi i Alfa mają zupełnie inne podejście do Fot. Audi: Niemiecki silnik 1,9 l/105 KM zasilany jest pompowtryskiwaczami, co powoduje nieco g³o¶niejsz± pracê, ale za to niskie zu¿ycie paliwa. sportowego ducha. Bagażnik auta włoskiego ma objętość 292 l, a niemieckiego – 350 l.

 

Silniki

 

Alfę napędza wysokoprężny silnik o pojemności 1,9 l i mocy 115 KM. Jest on zasilany układem common rail i doładowany turbosprężarką. W Audi A3 wykorzystano diesla o pojemności 1,9 i mocy 105 KM, który jest zasilany pompowtryskiwaczami i również doładowany turbosprężarką. Różnica jest taka, że Fot. Alfa Romeo: Zmodernizowana tablica przyrz±dów jest typowa dla Alfy. Obs³uga przycisków i prze³±czników jest ergonomiczna. silnik Audi jest głośniejszy, gdy pracuje pod dużym obciążeniem. Pod tym względem znakomicie sprawdza się diesel Alfy, zapewniając jednocześnie wysoką kulturę pracy. Alfa jest szybsza od Audi, a pojazd niemiecki zużywa mniej paliwa.

 

Wrażenia z jazdy

 

Oba auta mają bardzo dopracowany, chociaż inny układ jezdny i prowadzenie obu to duża frajda. Alfa ma bardzo nowoczesne, wielowahaczowe zawieszenie z przodu i z tyłu, co jest Fot. Audi: Funkcjonalnej tablicy przyrz±dów Audi nie mo¿na nic zarzuciæ – jest zaprojektowana konkretnie i bez zbêdnych fajerwerków stylistycznych. rzadkością w tej klasie aut. W Audi A3, wykorzystującym płytę podłogową najnowszego VW Golfa, z przodu zastosowano kolumny McPhersona a z tyłu oś wielowahaczową. Zawieszenie Alfy jest twardsze niż w Audi i dlatego komfort jazdy na złych drogach – niższy. W mieście wygodniej się jeździ autem niemieckim, gdyż Alfa ma większy promień skrętu. Poziom hałasu mierzony przy prędkości 100 km/h jest identyczny w obu autach, co świadczy o dobrym wyciszeniu wnętrza Audi napędzanego głośniejszym silnikiem. Auto niemieckie ma wydajniejszy układ hamulcowy.

 

Podsumowanie

 

Zwolennicy auta niemieckiego muszą zapłacić 92 200 zł, a miłośnicy Alfy o 8400 zł mniej. Kompletując wyposażenie w Audi, położono nacisk na układy elektroniczne wspomagające kierowcę, oszczędzając na klimatyzacji. W Alfie mamy ją w standardzie wraz z 6 poduszkami powietrznymi. Różnice między Alfą i Audi są duże, dlatego rzadko się zdarza, by właściciel Alfy polubił Audi i odwrotnie. Może jednak warto spróbować?

 

Nasza ocena

(+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Alfa Romeo 147

Audi A3 

Przestronność wnętrza

Remis

Silnik

Remis

Poziom hałasu

Remis

Hamulce

 

+

Dynamika

+

 

Zużycie paliwa

 

+

Nowoczesność konstrukcji

Remis

Wyposażenie

Remis

 

Wybrane dane techniczne:

 

 

Alfa Romeo 147

Audi A3

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/8/diesel

4/8/diesel

Pojemność skokowa (cm3)

1910

1896

Moc maksymalna (KM/obr/min)

115/4000

105/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min)

275/2000

250/1900

Przyspieszenie 0-100 km/h(s)

9,9

11,4

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s)

7,2

8,8

Prędkość maksymalna (km/h)

191

187

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*

68

68

Droga hamowania od 100 km/h (m)

40,7

38,8

Pojemność bagażnika (dm3 )

292

350

Pojemność zbiornika paliwa (dm3 )

60

55

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km)

4,7/7,8

4,1/6,3

Długość x szerokość x wysokość (cm)

422 x 173 x 144

421 x 177 x 142

Rozstaw osi (cm)

255

258

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/8

2/12

Cena wersji 3-drzwiowej (zł)

83 800

92 200

 

* - pomiar wg ADAC

 

Wyposażenie seryjne:

 

 

Alfa Romeo 147

Progression

Audi A3

Attraction

poduszki powietrzne

6

4

układ ABS/zapobiegający poślizgowi kół napędzanych ASR

S/-

S/S

Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego

-

S

elektryczne sterowanie szyb przednich/tylnych

S/-

S/-

Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka

S/S

S/S

centralny zamek

S

S

wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Radio /z CD

S/-

-/S

Klimatyzacja manualna

S

O

 

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

 

Fot. Alfa Romeo: Wielowahaczowe zawieszenie przednie Alfy jest rzadko¶ci± w tej klasie pojazdów. Fot. Alfa Romeo: Tylna o¶ Alfy
jest równie¿ wielowahaczowa. Nowoczesne zawieszenie zapewnia pewne w³asno¶ci jezdne tego auta. Fot. Audi: P³yta pod³ogowa Audi pochodzi z VW Golfa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Alfa Romeo 147 zdjęcia

Alfa Romeo 147 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Audi A3 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Alfa Romeo 147 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Alfa Romeo 147 Cena

Części dla marki Alfa Romeo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

646 zł