Alfa Romeo 147 - opis

Aureliusz Mikos
Nowa nadzieja Włochów w klasie kompakt uderza doskonałą techniką, jest odpowiednio sportowa i nieźle wyposażona.

Niestety, najtańsza trzydrzwiowa wersja kosztuje aż 59 900 zł.

Alfa Romeo 147 - opis

Alfa Romeo 147 w wersji trzydrzwiowej debiutowała w 2000 roku. Samochód powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Alfy 156 i wielkością może swobodnie konkurować z Golfem, Astrą, Focusem czy Peugeotem 307. Na przykład, długość Alfy trzydrzwiowej wynosi 4170 mm, natomiast Golfa - 4149 mm, Astry - 4110 mm, Focusa - 4178 mm.
Nadwozie
Najmniejsza Alfa uwodzi klientów piękną, wysublimowaną formą, zawierającą wyraźne aluzje do przeszłości. Samochód stylistycznie nawiązuje do Alfy 6C 2500 w wersji Vila d'Este z 1949 roku.
Wnętrze
Wnętrze auta zdecydowanie przypomina starszą i większą siostrę - model 156. Włosi wyszli z założenia, że warto wykorzystać udaną i nieopatrzoną stylistykę, tym bardziej, że tak było też taniej. Z przodu miejsca jest pod dostatkiem, z tyłu wystarczająco. Wsiadanie i wysiadanie odbywa się bez przeszkód zarówno w wersji trzydrzwiowej, jak i pięciodrzwiowej. Niestety, mamy zastrzeżenia co do widoczności z miejsca kierowcy do tyłu, zwłaszcza podczas parkowania. W bagażniku mieści się 280 l , ale po złożeniu tylnej kanapy - 1030 l.
Silniki
Producent na początku sprzedaży oferował trzy wersje silnikowe Twin Spark: dwie 1,6 16V o mocy 105 KM lub 120 KM oraz 2,0 16V o mocy 150 KM. Wszystkie silniki są już dobrze znane, przede wszystkim z modelu 156.
W kwietniu 2001 roku wprowadzono do sprzedaży model pięciodrzwiowy wraz z wysokoprężną jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail - turbodiesla 1,9 115 KM. W przyszłym roku w sprzedaży ma pojawić się wersja dla odważnych i wyjątkowo zamożnych: 2,5 litra V6, która z małej Alfy uczyni zapewne prawdziwą rakietę.

Alfa Romeo 147 - opis

Układ jezdny
Alfa 147 bardzo dobrze trzyma się drogi.  Zawdzięcza to wyjątkowo sztywnej strukturze podwozia oraz czterowahaczowym zawieszeniom przednim. System, rodem z Formuły 1, zwiększa stabilność trakcji przedniej przez nachylenie osi do przodu na zakrętach.
Układ kierowniczy nie przenosi żadnych drgań na kierownicę, zachowując jednocześnie dobre właściwości. Zawieszenie jest komfortowe, a nawet miękkie. Auto zawieszono na podwójnych wahaczach trójkątnych z przodu i kolumnach resorujących z tyłu. Bezpieczeństwo zapewniają układy: EBD - rozdziału siły hamowania pomiędzy koła przednie i tylne, ASR - zapobiegający poślizgowi kół podczas przyspieszania i VDC - kontrola stabilności.
Koszty
Wyposażenie standardowe obejmuje wspomaganie kierownicy, ABS, 4 poduszki powietrzne, centralny zamek, elektryczną regulację przednich szyb i lusterek, klimatyzację, radiomagnetofon i komputer. Do wad Alfy 147 należy zaliczyć zbyt wysoką cenę zakupu. Najtańsza wersja 1,6 o mocy 105 KM kosztuje 59 900 zł, pięciodrzwiowa wersja 2,0 - 86 400 zł. Dla porównania nowy Volkswagen Passat 1,6 102 KM kosztuje 65 890 zł, a Volvo S40 1,6 109 KM to wydatek rzędu 76 000 zł. Alfa Romeo 147 posiada gwarancję mechaniczną na jeden rok, perforacyjną na osiem lat, na przeglądy należy jeździć co 20 000 km.
Dane techniczne

Wersja1.6 105 KM1.6 120 KM2.0 150 KM1.9 JTD 115 KM
Pojemność silnika (cm3
)
1598159819701910
Moc maks. (KM-obr./min)105-5600120-6200150-6300115-4000
Moment obr. (Nm-obr./min)140-4200146-4200181-3800275-2000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)11,310,69,39,9
Prędkość maks. (km/h) 185195208191
Średnie zużycie paliwa (l/100 km)8,18,28,95,8
Pojemność bagażnika (l)280/1030280/1030280/1030280/1030
Cena najtańszej wersji (zł)59 90063 40078 90072 900
od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty