Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36700 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Alfa Romeo 147

Data publikacji: Autor: tekst i zdjęcia: Piotr Myszor

 Alfa romeo 147 to takie nie wiadomo co. Niby kompaktowy hatchback, ale nie do końca. Ma dłuższą maskę i zbyt wyraźnie opadający ku tyłowi dach.

Ale na sportowe coupe ten właśnie tył jest zbyt wysoki. Można więc powiedzieć, że alfa 147 należy do modnego obecnie nurtu aut międzysegmentowych. Łączy styl sportowego "prawie coupe" z funkcjonalnością hatchbacka. W wersji trzydrzwiowej ma w sobie nieco więcej charakteru coupe, niż w pięciodrzwiowej. Funkcjonalności hatchbacków trudno się spodziewać choćby po bagażniku, który ma wielkość 280 l, czyli należy raczej do segmentu B Kiedy widzę na ulicy to auta z kratką, czyli "ciężarowe" to skręcam się ze śmiechu. Nie śmieszy mnie jednak alfa, ale głupota polskich przepisów zmuszających do takich kombinacji. Także tylnej kanapie bliżej do mniejszych segmentów. Z tyłu są co prawda trzy trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa - ale kanapa jest wąska, a i miejsca przed nią nie jest zbyt wiele. Można więc powiedzieć, że to nadwozie 2 + 3, czyli dwa pełnowymiarowe miejsca i trzy "awaryjne". Ale z perspektywy fotela kierowcy nie martwiło mnie to zbytnio. Podoba mi się stylizacja deski rozdzielczej, z okrągłymi zegarami i wlotami powietrza. Ma nieco staromodnego ducha aut sprzed lat, ale wiele elementów jest bardzo nowoczesnych. Przykładowo okrągłe pokrętła nawiewu i temperatury to wielofunkcyjne przełączniki sterowania systemem klimatyzacji. W kierownicy natomiast umieszczono przyciski sterujące radiem.

Mimo staromodnego ducha, wiele tradycyjnie
wyglądających elementów ma już nowoczesne
możliwości, tak jak np. okrągłe pokrętła
nawiewu i temperatury, które są wielofunkcyj-
nymi przełącznikami sterowania systemem
klimatyzacji.

Tym razem przyszło mi jeździć trzydrzwiowym, a więc nieco bardziej sportowym samochodem, z zupełnie jednak "niesportowym", bo wysokoprężnym silnikiem.
"Niesportowe" diesle mają dziś jednak turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk, co znacznie poprawia ich pozycję w stosunku do jednostek benzynowych. Turbodiesel w alfie mruczy wyraźnie, ale w sportowym aucie to nie grzech. Wysoki moment obrotowy zapewnia jej za to całkiem dobrą, dającą dużo przyjemności z jazdy dynamikę. Odnoszę jednak wrażenie, że mógłby być nieco bardziej elastyczny.

Alfa Romeo 147 a konkurencja

Model alfa romeo 147 audi A3
Silniki 1,9 JTD 16V 2,0 TDI
Moc maks. (KM) 140 140
Maks. moment obr (Nm) 305 320
Prędkość maks. (km/h) 206 207
Przyspieszenie 0-100 km/h(s) 9,1 9,5
Spalanie (l/100 km) 5,9 5,5
Cena PLN 89 000 110 300

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Alfa Romeo 147 zdjęcia

Alfa Romeo 147 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Alfa Romeo 147 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Alfa Romeo 147 Cena

Części dla marki Alfa Romeo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

646 zł