Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36063 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Alfa Romeo 156

Data publikacji: Autor: Piotr Robakowski

 Wnętrze modelu 156 zapewnia nie tylko bezpieczeństwo dzięki kontrolowanym strefom zgniotu, czy jak w wersji testowej czterem poduszkom powietrznym.

Przejdź do: Wyposażenie | Dane techniczne

Wnętrze modelu 156 zapewnia nie tylko bezpieczeństwo dzięki kontrolowanym strefom zgniotu, czy jak w wersji testowej czterem poduszkom powietrznym. Ważnym elementem jest wygodna pozycja za kierownicą. Niewiele można zarzucić stylistyce tablicy przyrządów, którą podzielono na dwie części. Przed kierowcą znajduje się zestaw najpotrzebniejszych wskaźników. Dodatkowo trzy wyświetlacze - paliwa, temperatury cieczy chłodzącej i zegar umieszczono po prawej stronie w specjalnych zagłębieniach. W porównaniu z pierwszymi wersjami, aktualnie produkowane modelem wyróżniają się dokładniejszym montażem.

 

Pod maską testowej wersji znajdował się silnik V6 o pojemności 2.5 litra i mocy 190 KM. Auto sprawnie przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 8.5 sekundy, bez większych problemów osiągając maksymalną prędkość 227 km/h. Podczas jazdy możemy korzystać z automatycznej przekładni, która zmiany biegów dokonuje w zależności od sposobu jazdy. Jednak ci, którzy lubią tradycyjną zmianę biegów (w tym i piszący te słowa) wybiorą zapewne ręczną możliwość ich zmiany. Różnica jest tylko jedyna - brak sprzęgła. W porównaniu z ręczną (stosowaną również przy tym silniku przekładnią) tracimy na sportowym charakterze. Alfa Romeo Q-system przyspiesza do setki o około 1,2 sekundy wolniej.

Wyposażenie

  • cztery poduszki powietrzne
  • wspomaganie układu kierowniczego
  • centralny zamek
  • regulowana kolumna kierownicza
  • pegulowany w pionie fotel kierowcy
  • elektryczne podnośniki wszystkich szyb
  • elektrycznie regulowane lusterka boczne
  • kliamtyzacja
  • radio
  • aluminiowe felgi

Dane techniczne

Pojemność skokowa silnika 2492
Moc (kW(KM)/obr./min) 140(190)/6300
Moment obrotowy (Nm/obr./min) 222/5000
Przyspieszanie od 0 do 100 km/h (s) 8,5
Prędkość maksymalna (km/h)    227
Zużycie paliwa wg normy EU 93/116 W cyklu mieszanym       11,4
W cyklu miejskim (l)    16,5
Poza miastem (l)        8,4
Długość (mm) 4430
Wysokość (mm) 1420
Szerokość (mm) 1745
Rozstaw osi (mm) 2595
Cena modelu (zł) 106 500

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Dariusz (gość)

    Powiem tak,nie tylko to są wspaniałe samochody,ale i też wyjątkowe.Jestem posiadaczem Alfa Romeo 156 JTD 115 km,od 3 lat,i nie miałem lepszego auta.Wygląd deski rozdzielczej jest piękny,auta nowsze i bardziej popularne niestety mają gorszy wygląd tej części wnętrza.Sztywne zawieszenie to pewność prowadzenia,i tu na naszych polskich drogach nie każdemu przypadnie do gustu.Nie widzę problemu aby dostosować prędkość do faktycznego rodzaju nawierzchni.Ten samochód ma wdzięk i klasę,każdy nowszy nawet nowy dobrej marki samochód nie przejedzie obojętnie obok np,starej 12 letniej Alfy 156 obojętnie,bez wciśnięcia mocniej swojego gazu by pokazać że jest się lepszy.Niestety Alfa Romeo nie musi udawadniać niczego,to oni się sprężają i udowadniają że chcą być lepszymi na ulicy,być bardziej podziwiani,ale nie przy takiej marce jak ALFA ROMEO.Bo Taki samochód jest indywidualistą których niema za dużo na ulicy,jak oklepanych zza zachodniej granicy sąsiadów.Pozdrawiam właściwych kierowców,d-a35@wp.pl

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Alfa Romeo 156 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Alfa Romeo 156 Cena

Części dla marki Alfa Romeo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

646 zł