Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36077 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Alfa Romeo 166

Data publikacji: Autor: Magda Nurkiewicz

 W ponad 50 krajach świata pojawiła się nowa alfa romeo 166. Jest to pierwszy przypadek w historii Fiata tak wielkiego przedsięwzięcia marketingowego.

W ponad 50 krajach świata już wkrótce pojawi się nowa alfa romeo 166. Jest to pierwszy przypadek w historii Fiata tak wielkiego przedsięwzięcia marketingowego. Czy nowy włoski "okręt flagowy" ma szanse na sukces handlowy lub też na zdobycie tytułu "Auto Roku", przyznawanego przez dziennikarzy motoryzacyjnych?

W pierwszym przypadku - trudno powiedzieć, być może Fiat przeprowadził badania tych 50 rynków i wie, że jest tam popyt na sportowe, duże limuzyny z luksusowym wyposażeniem. Na drugie pytanie trzeba chyba udzielić odpowiedzi przeczącej. Wprawdzie linia "klina" sprawia, że 4,72-metrowe auto jest strzeliste, ale nie ma tej lekkiej, finezyjnej sylwetki 156-tki. Niemniej adresat alfy 166 jest nastawiony na solidność, dostojność i powagę, bo mają to być szefowie firm, wysocy urzędnicy państwowi, zamożni przedsiębiorcy.

Zanim przejdziemy do silników, pomówmy o wnętrzu i wyposażeniu, bo przecież zasobny klient jest wymagający.Fotele i drzwi obite są naprawdę dobrze dobraną tapicerką, często dwukolorową i skórzaną. Deska rozdzielcza jest ładnie wymodelowana, zegary kontrolne są tradycyjne, okrągłe, otoczone lamówką z chromowanego metalu. Tuż nad gałką zmiany biegów umieszczony jest ekran, na którym wyświetla się wszystko co potrzebne: wskaźniki klimatyzacji i nawiewu, zużycie paliwa, przebyta droga, liczba kilometrów do przejechania, radio, odtwarzacz CD, telefon komórkowy oraz, i to jest rzeczywiście fantastyczne, mapa ze wskazówkami w pięciu językach. Satelita pomaga wyznaczyć najlepszą drogę w naszej podróży, planuje ją i kieruje, pokazując strzałkami zjazdy z autostrad i zakręty. System jest bardzo dokładny, określa długości poszczególnych odcinków w kilometrach, a przy zjazdach w setkach metrów i wykazuje dokładność do 50 metrów.

Wymagający klient może być z tego wszystkiego zadowolony. A co z resztą, która stanowi podstawę oceny samochodu, czyli z silnikami, zawieszeniem i skrzynią biegów? Alfa romeo 166 jest wyposażona w 5 silników: 2,4 TDI o mocy 136 KM, 2,0 Twin Spark 16-zaworowy o mocy 155 KM, 2,0 turbo V6 o mocy 205 KM, 2,5 i 3,0 V6 24-zaworowy o mocy odpowiednio 190 i 226 KM.

Samochód jest dość ciężki, waży 1,5 tony i nic dziwnego, że siła napędu jest duża – auto ma przecież ambicje sportowe, więc musi rozpędzać się od 0 do 100 km/godz. poniżej 10 sekund. Najszybciej według informacji podanych w materiałach porusza się oczywiście auto z największym silnikiem: 243 km/godz. Nie udało mi się sprawdzić podczas jazdy testowej czy te dane są prawdziwe, sądzę również, że na normalnych drogach takie prędkości są trudne do zweryfikowania, uwierzmy więc producentowi na słowo. Natomiast udało mi się potwierdzić, że zapewnienia o doskonałym trzymaniu się auta na nawierzchni są jak najbardziej uzasadnione. Rzeczywiście alfa romeo 166 na zakrętach trzyma się jak przylepiona, daje poczucie bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Kilka jeszcze słów o skrzyniach biegów, które mimo ciekawych funkcji nie są niezawodne. W modelach 2,4 TDI, dwu- i trzylitrowym montowana jest 6-biegowa skrzynia biegów, a w najsilniejszych jednostkach można spotkać nowość o nazwie Sportronic. Dźwignię możemy umieścić w trzech położeniach. W pierwszym przesunięciu na prawo uzyskujemy zwykłą funkcję skrzyni automatycznej, z tym, że jeśli chcemy jechać bardziej dynamicznie, przełączanie biegów zyskuje charakter nieco sportowy. Gdy przesuniemy dźwignię do środka uzyskujemy wygodny automat ze sportowym trybem przełączeń, a po ustawieniu jej w pozycji do przodu włączamy ręczne przerzucanie biegów typowe dla aut sportowych.

Oczywiście przedstawiciele Fiata nie zdradzili ceny. Będzie ona znana po spotkaniu z dealerami. Wiadomo jednak, że we Włoszech alfa romeo 166 ma kosztować od 50 do 80 milionów lirów.

Fot. producent

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Alfa Romeo 166 zdjęcia

Alfa Romeo 166 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Alfa Romeo 166 Cena

Części dla marki Alfa Romeo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

646 zł