Alfa Romeo Brera

tekst i zdjęcia: Piotr Myszor
To kolejny samochód, który przeszedł od pojazdu koncepcyjnego do seryjnej produkcji.

Alfa Romeo Brera, [/b]

Alfa Romeo Brera

Zaprojektowana przez Italdesign brera była jedną z gwiazd salonu samochodowego w Genewie, w marcu tego roku. Podczas targów motoryzacyjnych w Bolonii Daniele Bandiera, szef Alfa Romeo i Giorgetto Giugiaro, założyciel Italdesign poinformowali, że ten samochód będzie następcą produkowanego obecnie alfa romeo GTV. Seryjnie produkowana brera pojawi się w sprzedaży w 2005 roku.
Koncepcyjny samochód ma nadwozie typu 2+2. Mocnymi stylistycznymi akcentami auta były drzwi, obracane wokół przedniego zawiasu. a także projektowanie wielu elementów w oparciu o znak V, charakterystyczny dla atrapy chłodnicy samochodów Alfa Romeo, która stała się znakiem rozpoznawczym tych aut. W przypadku brery zastosowano go także w światłach, wnękach klamek, uchwytach bocznych lusterek.
Już przy prezentacji tego samochodu nie wykluczano możliwości wprowadzenia go do seryjnej produkcji. - Z wyjątkiem drzwi nie ma tu nic utopijnego. Stworzyliśmy auto gotowe do produkcji - zapewniał Giorgetto Giugiaro i pytał: - Jaka jest różnica między prototypem a seryjnym autem, skoro od jednego do drugiego można przejść w mgnieniu oka?
Mimo, że samochód był prezentowany na stoisku Italdesign, zbudowano go na płycie podłogowej alfa romeo 156, a pod maską zamontowano nowy, ponad czterolitrowy silnik V8 (o mocy prawie 400 KM), zaprojektowany przez Alfa Romeo i nową, sześciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty