Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36848 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Alfa Romeo Brera kontra Nissan 350Z

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Fot. Alfa Romeo: W przedniej części nadwozia Brera przypomina model 159 Któż z nas nie marzy o pięknym, sportowym aucie z atrakcyjną linią nadwozia, mocnym silnikiem i znakomitymi własnościami jezdnymi...

Któż z nas nie marzy o pięknym, sportowym samochodzie. Atrakcyjna linia nadwozia, mocny silnik i znakomite własności jezdne potrafią zaimponować. Prezentujemy dwa takie pojazdy rodem z Włoch i Japonii. Cóż, pomarzyć można... Fot. Alfa Romeo: W przedniej części nadwozia Brera przypomina model 159

 

Prototyp Brery po raz pierwszy pokazano przed czterema laty w czasie salonu samochodowego w Genewie. Entuzjastyczne przyjęcie, z jakim to auto zostało przyjęte przez publiczność, dziennikarzy, a także tzw. ludzi z branży, było sygnałem, że warto pomyśleć o produkcji seryjnej. Wreszcie podczas ubiegłorocznego „Frankfurtu” zadebiutowała wersja, która następnie trafiła do salonów sprzedaży.

W porównaniu do prototypu z zewnątrz auto niewiele się zmieniło. Zrezygnowano za to z najmocniejszych silników (pochodzący z Maserati 400-konny V8), dzięki którym Alfa Fot. Nissan: 350Z kontynuuje tradycje sportowych modeli Nissana – Z i ZX. mogłaby wejść na teren zarezerwowany dla innych marek koncernu Fiata – Ferrari i Maserati.

Korzenie sportowego Nissana sięgają lat 60-tych. W latach 1969-96 model Z (a także ZX) sprzedano w liczbie ponad 1,4 mln egzemplarzy i był on jednym z najchętniej kupowanych samochodów sportowych na świecie. Nic dziwnego, że Japończycy powrócili do tego samochodu. Wzorem swoich poprzedników także najnowsza wersja „Zetki” zachwyca wyglądem i dynamiką jazdy.

 

Cechy szczególneFot. Alfa Romeo: Sportowa sylwetka Alfy przyciąga wzrok

 

Zwarta, agresywna sylwetka Brery, z mocno opadającą pokrywą bagażnika oraz przodem do złudzenia przypominającym Alfę Romeo 159 jest autorstwa zespołu projektantów Giorgetto Giugiaro. Takiego coupé trudno nie zauważyć na ulicy, gdzie inne, nawet prestiżowe modele stanowią jedynie bezbarwne tło.

Oryginalną stylizację nadwozia zestawiono z imponującymi gabarytami: Brera ma szerokość 183 cm, długość 441 cm, wysokość 134 i rozstaw osi 252 cm. Poza tym, wnętrze Alfy Brera jest bardzo ciekawie zaprojektowane i estetyczne, dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów oraz wprowadzeniu takich rozwiązań, jak Fot. Nissan: Zgrabne nadwozie Nissana czaruje swoja urodą. dostępny w opcji panoramiczny szklany dach, przez który do wnętrza auta wpada więcej światła.

Nie mniej atrakcyjne jest muskularne, dwuosobowe nadwozie Nissana, do którego budowy użyto wielu elementów z włókna węglowego. Ciekawa linia karoserii koresponduje z charakterystycznymi tylnymi lampami. Wszystko to sprawia, że podobnie jak Alfa, japońskie auto wyróżnia się na drodze, przyciągając zazdrosne spojrzenia wszystkich wokół.

 

Silniki

 

Brera jest oferowana z dwoma silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem JTS 2,2 l /185 KM i V6 3,2 l /260 KM, oraz pięciocylindrowym dieslem JTD 2,4 l/200 KM. Jednostki te współpracują z 6-stopniowymi ręcznymi, lub automatycznymi skrzyniami biegów. Podczas jazd testowych mieliśmy okazję sprawdzić najmocniejszą wersję z jednostką V6.

Nissana także napędza silnik V6, tyle że o pojemności 3,5 l i o 40 KM większej mocy. W Fot. Alfa Romeo: Tablica rozdzielcza nawiązuje do innych modeli marki przeciwieństwie do Alfy, klient jednak nie ma wyboru, bo japońskie auto oferowane jest wyłącznie z tym silnikiem.

 

Wrażenia z jazdy

 

Prawdziwa porcja mocnych wrażeń nadchodzi kiedy tylko usadowimy się w dobrze wyprofilowanych fotelach, mając przed sobą trójramienną kierownicę i nieco ascetyczną sportową deskę rozdzielczą z dużym obrotomierzem. Jeżeli do tego dodamy prawdziwie sportowy pomruk silnika V6, to otrzymamy mieszankę, której trudno będzie się oprzeć.

Brera zapewnia doskonałe osiągi nie tylko za sprawą mocnego silnika, ale także dzięki znakomicie zestrojonemu zawieszeniu (czterowahaczowe z przodu i Multilink z tyłu). Mocne wrażenia w wersji 3,2 l, potęguje napęd na cztery koła - Q4. Rozkład momentu obrotowego jest Fot. Nissan: Z wysokiego tunelu środkowego wystaje krótka dźwignia zmiany biegów. większy z tyłu (43/57), a dzięki efektowi blokowania, środkowy mechanizm różnicowy jest w stanie przekazywać moment napędowy do osi z lepszą przyczepnością do podłoża.

Napęd Nissana przenoszony jest jedynie na tylną oś, ale to nie ogranicza możliwości japońskiego auta. Wręcz przeciwnie, pozwala czerpać z jazdy więcej radości, zwłaszcza doświadczonym kierowcom.

Już lekkie dodanie gazu od razu wgniata w fotel, a na wyższych zakresach obrotów silnika, można się pouczyć niczym w wyścigowym bolidzie.

 

Precyzyjnie działa układ kierowniczy i 6-przełożeniowy mechanizm zmiany biegów. Natomiast zawieszenie sprawia, że auto zostaje niemal ”przyklejone” do drogi, nawet podczas bardzo dynamicznej jazdy. Jest przy tym nie aż tak twarde, aby popsuć komfort podróżowania. Również do układu hamulcowego nie można mieć zastrzeżeń. Z prędkości 100 km/h 350Z zatrzymuje się na 37 metrach. Włoski konkurent potrzebuje 2 metry więcej. Przy większej prędkości Nissan wydaje się nieco podsterowny, jednak dzięki dużemu rozstawowi osi, 18-calowym oponom i szerokiemu rozstawowi kół, ani na moment nie tracimy poczucia kontroli nad pojazdem.

 

Podsumowanie

 

Od wielu już lat Alfa Romeo specjalizuje się w tworzeniu znakomitych sportowych

samochodów. Także Brera zachwyca nieprzeciętną urodą, a do tego posiada mocny silnik i bardzo dobre zawieszenie. Tak pod względem urody, jak i własności jezdnych nie ustępuje jej Nissan 350Z. To także prawdziwy i bardzo szybki samochód sportowy. A do tego jeszcze z tradycjami.

 

Nasza ocena

 

 

Alfa Romeo Brera

Nissan 350Z

Przestronność wnętrza

+

 

Poziom hałasu

Remis

Hamulce

 

 

+

 

Dynamika

Remis

Zużycie paliwa

Remis

Wyposażenie

Remis

Cena

Remis

 

Wybrane dane techniczne:

 

 

Alfa Romeo Brera

Nissan 350Z

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

5/24/benzynowy

6/24/benzynowy

Pojemność skokowa (cm3 )

3195

3498

Moc maksymalna (KM/obr/min)

260/6300

300/6200

Maks. moment obr. (Nm/obr/min)

322/4500

363/4800

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

6,6

6,1

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s)

7,2

6,3

Prędkość maksymalna (km/h)

240

250

Droga hamowania od 100 km/h (m)

39

37

Pojemność bagażnika (dm3 )

300

235

Pojemność zbiornika paliwa (dm3 )

70

80

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km)

8,4/16,9

8,6/15,4

Długość x szerokość x wysokość (cm)

441 x 183 x 134

431x 181 x 131

Rozstaw osi (cm)

252

265

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

2/12

Cena (zł)

182 000

175 500

 

Wybrane wyposażenie seryjne:

 

 

 

 

Alfa Romeo Brera

 

Nissan 350Z

Poduszki powietrzne

 

6

 

6

Układ ABS

 

S

 

S

Układ ESP

 

S

 

S

Wspomaganie układu kierowniczego

 

S

 

S

Centralny zamek

 

S

 

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie

 

S

 

S

Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie

 

S

 

S

Klimatyzacja automatyczna

 

S

 

S

Radioodtwarzacz z CD

 

S

 

S

 

S – wyposażenie seryjne

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Alfa Romeo Brera zdjęcia

Alfa Romeo Brera dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Nissan 350 Z dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Alfa Romeo Brera opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Alfa Romeo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

646 zł