Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36770 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Alfa Romeo Brera

Data publikacji: Autor: pim

 Sylwetka i wnętrze Alfa Romeo Brery kojarzą się ze sportowymi autami lat 50., ale ukryte pod karoserią mechanizmy i wykorzystane materiały to już szczyt nowoczesności.



Brera ma nadwozie typu 2+2. Za przednimi fotelami są dwa mniejsze siedziska, w zasadzie przeznaczone dla dzieci. Ciekawego charakteru dodają samochodowi drzwi, obracane wokół przedniego zawiasu, a także przednia szyba kończąca się nad tylnymi siedzeniami. Wąskie szczeliny przednich lamp, niczym zmrużone oczy, nadają nadwoziu agresywnie sportowy charakter.

W stylizacji samochodu dominują trójkąty, czy jak chce Giugiaro, kształty litery V. Taki kształt miały tradycyjnie atrapy chłodnicy aut tej firmy. Po latach przerwy powrócono do tej tradycji we wprowadzanych ostatnio modelach Alfa Romeo. W przypadku brery kształt V nadano także przednim i tylnym światłom, wnękom klamek, ramiona podtrzymujące boczne lusterka i wiele mniejszych elementów. Ten sam kształt mają aluminiowe uchwyty na drzwiach pasażera i konsoli środkowej. To na wypadek, gdyby pasażer potrzebował stabilnego uchwytu, kiedy kierowca będzie wyciągał wszystkie możliwe konie z wielkiego silnika i wypróbowywał sportowe zawieszenie brery. Odwołaniem do tradycji jest też kształt tylnej szyby, przypominający nie tylko obecne modele 156 i 157, ale i giuliettę sport z lat 60.


CZYTAJ TAKŻE

Alfa Romeo Brera kontra Nissan 350z


O nowoczesności auta świadczy nie tylko nowy silnik i sekwencyjna skrzynia biegów, ale także aluminiowa rama pokryta panelami z włókien węglowych, koła z systemem PAX, umożliwiającym jazdę z przebitymi oponami (a więc eliminującym konieczność posiadania zapasowego koła) i supernowoczesny system audio, zaprojektowany specjalnie dla tego auta.

Choć samochód przedstawiła firma stylistyczna Giugiaro jako prototyp, nie można wykluczyć, że w jakimś stopniu podobne auto pokaże się w przyszłości na ulicach. Auto zbudowano na płycie podłogowej alfy 156, na co wskazuje identyczny rozstaw osi. Pod ponad czterolitrowym silnikiem V8 o mocy prawie 400 KM "podpisana" jest Alfa Romeo, a sportowa część tego koncernu miała także swój udział w projektowaniu auta. W samochodzie zastosowano nową, sześciobiegową, sekwencyjną skrzynię biegów. - Z wyjątkiem drzwi nie ma tu nic utopijnego. Stworzyliśmy auto gotowe do produkcji - zapewnia Giorgetto Giugiaro i pyta: - Jaka jest różnica między prototypem a seryjnym autem, skoro od jednego do drugiego można przejść w mgnieniu oka?


więcej zdjęć Alfy Romeo Brera w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Alfa Romeo Brera zdjęcia

Alfa Romeo Brera dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Alfa Romeo Brera opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Alfa Romeo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

646 zł