Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36474 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Alfa Romeo GT 3.2 V6

Data publikacji: Autor: Maciej Pobocha

Fot. Maciej Pobocha Przód ma drapieżny, tył nieco awangardowy. Napędzana benzynowym silnikiem o pojemności 3,2 l jest agresywna, ale daje się okiełznać. Alfa Romeo GT to auto z prawdziwie włoskim charakterem.

Fot. Maciej Pobocha: Alfa Romeo GT to auto zaprojektowane we włoskim, sportowo-eleganckim stylu. Takie coupe może się podobać.

 

Oczekiwania w stosunku do samochodów sportowych są wysokie, szczególnie jeśli chodzi o pojazdy „made in Italia”. Sława marek takich jak Ferrari, Lamborghini, Maserati czy wreszcie Alfa Romeo działa stymulująco na wyobraźnię fanów motoryzacji, w związku z czym Włosi nie mogą sobie pozwolić na tworzenie aut miałkich w stylu i niezadowalających osiągami. Alfa GT 3.2 V6 nie jest ani miałka, ani powolna.

Fot. Maciej Pobocha: Kształt tylnej części nadwozia jest nieco kontrowersyjny. Jednym się podoba, inni uważają, że go za szpecący.  

Cechy szczególne

 

GT debiutowała w 2003 r. Przygotowano ją na bazie Alfy Romeo 156, a za projekt nadwozia odpowiedzialne było Centrum Stylistyczne Bertone. Samochód nawiązuje wyglądem do Fot. Maciej Pobocha: Białe tarcze zegarów umieszczonych głęboko w osłonach, aluminiowe elementy i skóra – tak powinno wyglądać wnętrze prawdziwego Gran Turismo. modelu Giulia Sprint GT, stworzonego przez Nuccio Bertone w 1963 r.

 

Alfa GT oferowana jest wyłącznie z nadwoziem typu coupe. Przeznaczono ją dla pięciu osób i – w przeciwieństwie do np. Audi TT – na tylnych fotelach rzeczywiście zmieszczą się pasażerowie. Co prawda o wygodnym podróżowaniu z tyłu trzech osób można zapomnieć, ale na krótszych trasach czy w sytuacjach awaryjnych dwie uda Fot. Maciej Pobocha: Z tyłu miejsca wystarczy dla dwóch osób, ale raczej na krótsze trasy. się przewieźć bez większych narzekań z ich strony.

 

Wnętrze zaprojektowano w sportowym stylu, nie zapominając jednak o elegancji. Zegary umieszczone są głęboko w osłonach i podświetlane na czerwono, podobnie jak panel centralny. Kolor ten nieco męczy wzrok, ale jest dość powszechnie wykorzystywany w autach sportowych.

 

Silnik

 

Testowaną przez nas Alfę GT napędzała benzynowa jednostka 3,2 l wywodząca się z 3-litrowego silnika V6 24V. Rozwija ona moc 240 KM przy 6200 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy wynoszący 300 NmFot. Maciej Pobocha: Silnik o pojemności 3,2 l jest paliwożerny, ale zapewnia dobre osiągi. Alfa GT 3.2 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy. dostępny jest przy 4800 obr./min.

 

Zapewnia to autu dobre osiągi – „setka” pojawia się na liczniku po niecałych 7 sekundach – ale okupione dość wysokim zużyciem paliwa. Zarejestrowane przez nas zapotrzebowanie na benzynę wynosiło w mieście 17,6 – 17,8 l/100 km (spokojna jazda, prędkości do 70 km/h, włączona klimatyzacja), a w trasie 9,2 – 9,4 l/100 km (spokojna jazda, prędkości do 110 km/h, włączona klimatyzacja). Odbiega to od danych producenta na korzyść, Fot. Maciej Pobocha: Wyprofilowane fotele przednie zapewniają dobre trzymanie w zakrętach. jeśli chodzi o jazdę miejską i na niekorzyść w przypadku poruszania się poza miastem.

 

Głośniej zaczyna się robić w aucie, gdy jednostka napędowa osiąga 3600 obr./min, ale główną przyczyną hałasu są dźwięki dobiegające z układu wydechowego zakończonego podwójną, chromowaną rurą.

 

Wrażenia z jazdy

 

Wielowahaczowe zawieszenie przedniej i tylnej osi, przejęte z Alfy 156, zestrojono dość twardo. Mimo to lepiej tłumi ono nierówności drogi niż np. w Nissanie 350 Z. Fot. Maciej Pobocha: Bagażnik jest dość ustawny. Jego pojemność można zwiększać składając dzielone w stosunku 60:40 oparcie tylnej kanapy.

Pewne zastrzeżenia budzi praca 6-stopniowej ręcznej skrzyni przekładniowej. Biegi nie „wchodzą” tak precyzyjnie, jakby się tego można było podziewać.

 

Dobrze wyprofilowane fotele przednie sprawiają, że przy szybszym pokonywaniu zakrętów kierowca i pasażer nie przesuwają się na boki. Widoczność do tyłu ograniczona jest przez niewielką powierzchnię szyby i dość małe lusterka Fot. Maciej Pobocha: W ścianach przestrzeni bagażowej znajdują się niewielki schowki. zewnętrzne. Panel centralny znajduje się blisko kierowcy, dzięki czemu nie trzeba sięgać daleko, aby skorzystać z urządzeń pokładowych. Z powodu niewielkich i zgromadzonych blisko siebie przycisków nieco za skomplikowana jest obsługa radia.

 Fot. Maciej Pobocha

Jakości materiałów użytych do wykończenia wnętrza nie można nic zarzucić, w przeciwieństwie do ich spasowania. W trakcie podróżowania w testowanym egzemplarzu wyraźnie dobiegały nas trzaski z okolicy podszybia i tylnych siedzeń.

 

Bagażnik Alfy GT jest dość ustawny, bo nadkola nie wnikają do jego wnętrza. W jego prawej i lewej ściance umieszczono dodatkowe schowki. W jednym z nich można umieścić np. zmieniarkę płyt CD, a w drugiej drobne przedmioty.

 

Minusem Alfy GT jest duży promień zawracania. Co prawda kierownicą nie trzeba dużo pracować, bo ok. 3/4 jej obrotu przekłada się na maksymalny skręt kół, ale sprawne zajęcie miejsca parkingowego czy zawrócenie na węższej drodze stanowi problem.

 

Podsumowanie

 

Alfa Romeo GT jak na sportowe coupe jest samochodem dość przestronnym. Napędzana 240-konnym silnikiem zapewnia osiągi, które powinny zadowolić większość kierowców. Stylizacyjnie auto jest nieco kontrowersyjne, szczególnie jeśli chodzi o kształt tylnej części, ale o gustach podobno się nie dyskutuje.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

widlasty, benzynowy

Ilość cylindrów/zaworów

6/24

Pojemność skokowa (cm3):

3179

Moc maksymalna (KM/obr/min):

240/6200

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

300/4800

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

6,7

Prędkość maksymalna (km/h):

243

Pojemność bagażnika (l):

320

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

8,7/18,6

Długość x szerokość x wysokość (cm):

448,9 x 176,3 x 135,5

Rozstaw osi (cm):

259,6

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata):

2/8

Cena (zł):

142 000

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

****

Jak na sportowe coupe dość duża ilość miejsca z przodu i z tyłu.

Silnik

****

Dynamiczna jednostka napędowa.

Poziom hałasu

***

Głośniej robi się przy 3600 obr./min, ale głośne dźwięki sportowego wydechu mogą po pewnym czasie stać się nużące.

Zużycie paliwa

***

Adekwatne do osiągów, ale nieco za wysokie w trasie.

Wyposażenie

*****

Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego oraz komfortu podróżowania.

 

Wybrane wyposażenie seryjne Alfa Romeo GT 3.2 Distinctive:

 

Poduszki powietrzne

6

Układ ABS

S

Układ stabilizacji toru jazdy

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie

S

Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie

S

Komputer pokładowy

S

Klimatyzacja automatyczna

S

Tempomat

S

Radioodtwarzacz CD/MP3 ze sterowaniem w kierownicy

S

S- wyposażenie standardowe

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • driwer

    wszystko fajnie gdyby nie ta awaryjnosc:/

  • Jasiek-CuoreSportivo

    Witam! Auto po prostu świetne ! ludzie kochajmy piękne samochody , to takie marki jak Alfa powodują to , ze motoryzacja nadal jest piękna !!!!!!!!

  • darry dooman

    142 tys za auto ktore jedyne co ma ciekawe to mocny silnik, choc z ekonomia juz znacznie gorzej, po miescie pali tyle co znacznie wiekszy i ciezszy voyager z silnikiem 3.8L...przy tej cenie mogly by byc juz chociaz elektryczne fotele...

  • Edouard

    dokladnie. swego czasu sie napalilem na alfe 156, ale po zrobionym wywiadzie dalem sobie w koncu spokoj. nawet mechanicy z ASO odradzaja te auta. usterkowosc jest kosmiczna w porownaniu do innych marek.

  • Badeye

    darry założe sie , ze ty nawet nie jechałes tym samochodem, alfa GT to samochód wyjątkowy i dla ludzi których stac na jego utrzymanie, jezeli chodzi o awaryjnosc to smiac mi sie chce, alfy psują sie burakom którzy zawsze mieli golfy i nic przy nich nie robili, to sa auta sportowe i bardzo charakterystyczne i trzeba o nie zwyczajnie dbać a nie tłuc jak niemieckie badziewia, jestem fanem tych samochodów i nigdy nie zamienie mojej alfy na cokolwiek innego chyba ze tez bedzie włoskie, szybkie i z charakterem

  • Dariusz (gość)

    Witam,i ja również byłem odradzany przez mechaników z aso AR,mimo wszystko postawiłem na swoje i sprawiłem sobie 156 1.9jtd 115km 2000r,3 lata temu.I powiem krótko,to mój najlepszy samochód jakiego miałem,nic z nim sie nie dzieje,chodzi jak zegarek,wymieniłem tylko górny wachacz przedni z zamiennika po 250zł na stronę, i to wszystko.Leję paliwko i smigam,a ludziska się ogladają,bo autko wygląda lepiej od nowych bmw i audi z salonu a to przecież juz 12 latek.Fakt mój model wyglada wyjątkowo,gdyż jest to wersja sport pack,progi AR,16 cali alusy,kolor najładniejszy bo szary metalik,przyciemniane szyby,światła depo,skórzana kier i biegi,grafitowa tapicerka,czarne zegary z podswietleniem na czerwono,i środkowa konsola z włókna węglowego.Zarąbiste moje auto,możecie mi zazdrościć,nawet lepiej wygląda od 159,za sprawą koloru,progów szyb, i alusów,i niewiem czemu taką złą opinia cieszy się Alfa, Romeo.To może być,czysta zazdrość i niewiedza.Mogę podzielić się opinia użytkowania.d-a35@wp.pl

  • GT 3.2 (gość)

    Po przeczytaniu licznych komentarzy i opinii bałem kupić się to auto ale jego wygląd i to jak się prowadzi zadecydowało że zaryzykowałem i kupiłam sobie GT 3.2 V6. Teraz po prawie dwóch latach jeżdżenia tym autem powiem jedno: NIGDY W ŻYCIU GO NIE SPRZEDAM! wszystkie te bmw, audi, ople w tej klasie wymiękają. Ta Alfa daje nieziemski fun z jazdy. Awaryjność? jaka awaryjność?! przez całe te dwa lata wymieniłem gumy na wahaczach z tylu i żarnik w xenonach. Normalna rzecz. Planuje kupić sobie jeszcze jedną Alfe-crosswagon 4x4. Na zimę jak znalazł i nie tylko.

  • Kam (gość)

    A po co elektryczne fotele, ktore podnosza mase? Fajne auto. Super silnik, b. dobre hamulce, dobry uklad jezdny. Czyli to co powinno byc najwazniejsze w jezdzie :). A ze potrafi spalic- w koncu to 240 koni. Golfy R tez podobnie palą. A jak ktos zwraca na to uwage to niech kupi sobie tico. Zagazowane najlepiej.

  • Set (gość)

    Podzielone zdania jak zawsze. Jezdzilem M3 2 lata, 147GT 3 lata. Jezdze Focusem RS. I co? Jeden ciort jesli chodzi o awaryjnosc. Jak dbasz tak masz. Regularne przeglady i wymiany na czas. Nie jezdzimy az cos sie zesra tylko przegladamy autko raz na 6 miesiecy. Proste jak jeba.... Jedyna roznica miedzy tymi autami to ze w RS bez Turbo Timera nie wyrobilbym na wymiane suszarki ;)

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Alfa Romeo GT zdjęcia

Alfa Romeo GT dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Alfa Romeo GT Cena

Części dla marki Alfa Romeo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

646 zł