Alfa Romeo GTV i Spider

pim
Spider i GTV to najpiękniejsze modele Alfa Romeo. Po kilku latach obecności na rynku postanowiono je jednak nieco unowocześnić.
Alfa Romeo GTV i Spider

Wygląd samochodów jest teraz bardziej dynamiczny, ale i dystyngowany. Najważniejsza zmiana to atrapa chłodnicy. Wcześniej był to tylko niewielki trójkąt. Teraz znak rozpoznawczy alfy przecina cały przód samochodu, tak, jak w modelu 147. Musiały więc zmienić się także zderzaki. Odrobinę powiększono okrągłe reflektory.

Alfa Romeo GTV i Spider

Nieco zmienionym liniom nadwozia towarzyszą nowe, szesnastocalowe alufelgi. Nowe są również trzy kolory nadwozia: czerwień brunello, wyścigowa zieleń i kobaltowy błękit.
W obu samochodach obniżono wysokość siedzisk foteli, poprawiając komfort jazdy. Wnętrze zyskało nieco stylu i funkcjonalności. Całkowicie nowa jest środkowa konsola, w której mieści się m.in. radio, nawigacja satelitarna i przycisk wyłączający system ASR. Przyciski i kontrolki mają teraz czerwone podświetlenie. Nowa jest także tapicerka.


Alfa Romeo GTV i Spider

Podobnie jak z zewnątrz, tak i w środku alfy spider i GTV mają teraz nieco staroświeckiej elegancji. Nowa konsola środkowa wyraźnie odcina się od reszty wnętrza dzięki srebrnemu kolorowi.

Ale sportowe samochody to nie tylko niższe siedzenia i agresywny wygląd. Bardzo ważne są silniki. Tu także wprowadzono nowości. Pojawiły się dwa silniki benzynowe: 2,0 JTS i silnik V6 o pojemności 3,2 l.
Dwulitrowy silnik JTS to benzynowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, która ma moc 165 KM. W porównaniu z dwulitrowym silnikiem Twin Spark, także dostępnym w gamie GTV, silnik JTS jest o 15 KM mocniejszy, ma o 25 Nm wyższy moment obrotowy (206 Nm w porównaniu z 181 Nm), oferując przy tym spalanie niższe o ok. 10 proc.
Dwulitrowy silnik twin spark ma moc 150 KM. Jest wyposażony w system zmiennej geometrii kanałów dolotowych. Dla zmniejszenia wagi wykonano je z włókien szklanych.
Silnik V6 był już stosowany w alfach: 156, sportwagon i 147. Dla potrzeb sportowego modelu GTV został zmodernizowany. Ma teraz pojemność 3,2 (przedtem 3,0) moc 240 KM i maksymalny moment obrotowy 289 Nm. Alfa GTV z tym silnikiem rozpędza się do 100 km/h w 6,5 sekundy a maksymalnie osiąga 255 km/h, co czyni z niej najszybszy samochód w historii Alfa Romeo. Najszybszy z samochodów drogowych, bo oczywiście wyścigowe mają większe możliwości.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty