Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36700 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Alfa Romeo GTV i Spider

Data publikacji: Autor: pim

 Spider i GTV to najpiękniejsze modele Alfa Romeo. Po kilku latach obecności na rynku postanowiono je jednak nieco unowocześnić.

Wygląd samochodów jest teraz bardziej dynamiczny, ale i dystyngowany. Najważniejsza zmiana to atrapa chłodnicy. Wcześniej był to tylko niewielki trójkąt. Teraz znak rozpoznawczy alfy przecina cały przód samochodu, tak, jak w modelu 147. Musiały więc zmienić się także zderzaki. Odrobinę powiększono okrągłe reflektory. Nieco zmienionym liniom nadwozia towarzyszą nowe, szesnastocalowe alufelgi. Nowe są również trzy kolory nadwozia: czerwień brunello, wyścigowa zieleń i kobaltowy błękit.

W obu samochodach obniżono wysokość siedzisk foteli, poprawiając komfort jazdy. Wnętrze zyskało nieco stylu i funkcjonalności. Całkowicie nowa jest środkowa konsola, w której mieści się m.in. radio, nawigacja satelitarna i przycisk wyłączający system ASR. Przyciski i kontrolki mają teraz czerwone podświetlenie. Nowa jest także tapicerka.

Podobnie jak z zewnątrz, tak i w środku alfy spider i GTV mają teraz nieco staroświeckiej elegancji. Nowa konsola środkowa wyraźnie odcina się od reszty wnętrza dzięki srebrnemu kolorowi.

Ale sportowe samochody to nie tylko niższe siedzenia i agresywny wygląd. Bardzo ważne są silniki. Tu także wprowadzono nowości. Pojawiły się dwa silniki benzynowe: 2,0 JTS i silnik V6 o pojemności 3,2 l.

Dwulitrowy silnik JTS to benzynowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, która ma moc 165 KM. W porównaniu z dwulitrowym silnikiem Twin Spark, także dostępnym w gamie GTV, silnik JTS jest o 15 KM mocniejszy, ma o 25 Nm wyższy moment obrotowy (206 Nm w porównaniu z 181 Nm), oferując przy tym spalanie niższe o ok. 10 proc.

Dwulitrowy silnik twin spark ma moc 150 KM. Jest wyposażony w system zmiennej geometrii kanałów dolotowych. Dla zmniejszenia wagi wykonano je z włókien szklanych.

Silnik V6 był już stosowany w alfach: 156, sportwagon i 147. Dla potrzeb sportowego modelu GTV został zmodernizowany. Ma teraz pojemność 3,2 (przedtem 3,0) moc 240 KM i maksymalny moment obrotowy 289 Nm. Alfa GTV z tym silnikiem rozpędza się do 100 km/h w 6,5 sekundy a maksymalnie osiąga 255 km/h, co czyni z niej najszybszy samochód w historii Alfa Romeo. Najszybszy z samochodów drogowych, bo oczywiście wyścigowe mają większe możliwości.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Alfa Romeo GTV zdjęcia

Alfa Romeo GTV dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Alfa Romeo GTV opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Alfa Romeo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

646 zł