Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37835 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Alfa Romeo jak cukiereczek

Data publikacji: Autor: (pim)

Fot. Archiwum To najmniejszy model w gamie Alfa Romeo i sprawia nieco cukierkowe wrażenie. Ale ten cukiereczek ma bardzo atrakcyjne nadzienie.

To najmniejszy model w gamie Alfa Romeo i sprawia nieco cukierkowe wrażenie. Ale ten cukiereczek ma bardzo atrakcyjne nadzienie. Fot. Archiwum

Alfa Romeo MiTo to bardzo zwarte, kompaktowe auto. Atrakcyjna stylizacja z pełnym indywidualizmu stylem przyciąga wzrok. Bryła nadwozia ma dynamiczny, mocny charakter, ale przednie lampy nadają mu nieco dziecięcego charakteru.

Nieco bardziej dorosła jest wnętrze, choć i tu widać sporo młodzieńczej fantazji. Po włączeniu stacyjki obraz na ekranie wyświetlacza w tablicy rozdzielczej od umieszczonej centralnie kropki „nadjeżdża” jako przednia część samochodu, a po wyłączeniu zapłonu, odjeżdża od obrazu tyłu do kropki w centrum wyświetlacza. Gadżet niewielki, ale smaczny.

 Górna część deski rozdzielczej i fragmenty drzwi są wyłożone tworzywem przypominającym strukturą włókna węglowe. Wnętrze jest atrakcyjne, ale uroda nieco mu podgryza funkcjonalność. Bogate linie elementów wnętrza powodują, że niewiele miejsca zostało na półki i schowki. Oprócz schowka przed pasażerem jest niska, trudno dostępna półka pod centralną konsolą i małe kieszonki w drzwiach. Niepalący mogą także wykorzystać miejsce, zajmowane przez niewielką, wyjmowaną popielniczkę w kształcie kubka.

Fot. Archiwum Na szczęście patrząc na auto zza kierownicy mogłem mu te braki odpuścić. Z tego punktu widzenia, atrakcyjne było umieszczenie sterowania radiem i systemem informacyjnym samochodu w kierownicy lub pod nią.

Silnik 1,4 TB to jedna z najmocniejszych jednostek napędowych tego samochodu. Dzięki systemowi DNA można nieco różnicować jej sposób pracy. W trybie normal to dość dynamiczne, miejskie autko. W trybie Dynamic szybciej i wyraźniej reaguje silnik i wspomaganie kierownicy, a później włączają się systemy VDC i ASR.

Z kolei tryb All Weather, przeznaczony do jazdy w trudniejszych warunkach pogodowych utrzymując reakcje silnika czy układu kierowniczego w trybie standardowym a wzmacniając szybkość i siłę działania systemu stabilizacyjnego VDC. Fot. Archiwum

Brak śniegu nie pozwoli, wypróbować tego ostatniego trybu, ale różnica między trybami Normal i Dynamic jest wyraźna - w tym drugim auto zdaje się samo szukać okazji do wyrwania się wprzód. 

Zawieszenie auta jest dość sztywne, co w połączeniu z niskoprofilowymi oponami dobrze się sprawdza podczas szybkiej jazdy, ale na dziurawych nawierzchniach powodują czasem nieprzyjemne w odbiorze uderzenia.

W sumie jednak Alfa MiTo prowadzi się równie dobrze, jak wygląda.

więcej zdjęć Alfy Romeo MiTo w naszej galerii  

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Roger2

    ciekawe ile pań kupi go na zakupy

  • Mecenas

    Wygląda jak nadepnięta żabka ;-) Nie powiem ma swój styl ale faktem jest że Alfa zaczyna gonić w piętkę ze swoim designem. Wpadła we własne sidła tak jak Peugeot od czasów 206 poszerza tylko paszczę i auta stają sie coraz bardziej karykaturalne. Ja wolałbym niemiecka linię np. Polo ale dla MiTo brawa za odwagę!!!

  • kkprofi

    Jak dla mnie to ładniejszy Fiat Punto i m.in dlatego bym go nie kupił. Dla jak na lepszym rozwiązaniem była by Fiesta albo Polo z naciskiem na numer 2 :-)

  • citizen

    A dlaczego kierowcy Alfy kiedy się mijają nie machają do siebie. Bo rano byli w serwisie.

  • waw (gość)

    Polo?!!! Hahaha. Nie ma chyba bardzej nudnego auta. Świetny pomysł by zniknąć w tłumie.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Alfa Romeo MiTo zdjęcia

Alfa Romeo MiTo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Alfa Romeo MiTo Cena

Części dla marki Alfa Romeo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

646 zł