We Włoszech rozpoczęły się ostatnie w tym roku targi samochodowe w Europie. Dla wielu producentów jest to świetna okazja do zaprezentowania nowości, jakie znajdą się w ich ofercie w przyszłym roku. Jednym z nich jest Alfa Romeo, na stoisku której zaprezentowano m.in. MiTo TwinAir Turbo oraz Giuliettę LPG Turbo.
Alfa Romeo stara się uczynić swoje modele tańszymi w eksploatacji, a także bardziej przyjaznymi dla środowiska. Jednym z przykładów takiego działania, jest nowa Giulietta 1.4 LPG Turbo o mocy 120 KM z systemem podwójnego zasilania silnika (LPG oraz benzyna) z homologacją zgodną z wymogami normy Euro5. Pojazd będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia (Giulietta, Progression i Distinctive) na wszystkich rynkach europejskich. Nowa wersja może poszczycić się najlepszymi osiągami w swojej kategorii. W szczególności, dzięki maksymalnej mocy wynoszącej 120 KM przy 5.000 obr./min oraz momentowi obrotowemu równemu 206 Nm przy 1.750 obr./min, Giulietta LPG osiąga maksymalną prędkość 195 Km/h oraz przyspieszenie od 0-100 Km/h w 10.3 sekundy.
**CZYTAJ TAKŻE
Alfa Romeo 4C w sprzedaży od 2012 roku?Alfa Romeo Giulietta ze skrzynią biegów TCT**
Dla Alfy Romeo MiTo, od zawsze związanej ze światem ludzi młodych i światem muzyki, Salon Samochodowy w Bolonii jest idealnym miejscem do zaprezentowania wersji "Quadrifoglio Verde" z silnikiem 1.4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM oraz nowej wersji TwinAir Turbo o mocy 85 KM, która trafi do sprzedaży w najbliższych miesiącach. Wybrany "Międzynarodowym Silnikiem Roku 2011", dwucylindrowy motor TwinAir osiąga moc 85 KM przy 5.500 obr./min i stały moment obrotowy wynoszący 145 Nm pomiędzy 2.000 a 3500 obr/min. Wszystko to przy znacznym obniżeniu zużycia paliwa i poziomu emisji (jedynie 98 g/km CO2).
Na Motor Show jest prezentowana również ekskluzywna wersja MiTo "Quadrifoglio Verde", odświeżona za pomocą oryginalnych elementów stylistycznych. Wyposażona w mocny silnik 1.4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM, MiTo Quadrifoglio Verde oferuje innowacyjny układ zawieszenia "Alfa Active Suspension", system aktywnej i ciągłej kontroli amortyzatorów
elektronicznych, opracowany dzięki współpracy projektantów Alfa Romeo oraz inżynierów z firmy Magneti Mirelli. Nowy układ zawieszenia jest dopasowany do trzech trybów systemu dynamicznej kontroli jazdy "Alfa DNA" ("Dynamic, "Natural", "All Weather"), zarządzającego wszystkimi aplikacjami "technologii D.N.A." obecnymi w samochodzie: od VDC (ESP), kolumny kierownicy i elektronicznej blokady dyferencjału Q2 po reakcję silnika i przekładnię "Alfa TCT", jeśli jest obecna.
Ekspozycję na stoisku Alfy Romeo uzupełnia interaktywne stanowisko z elementami rzeczywistości rozszerzonej, które pozwala odkryć w innowacyjny sposób świat Alfy Romeo 4C Concept. Dokładniej mówiąc, zwiedzający ustawia się przed 100-calowym monitorem, zostaje "rozpoznany" przez specjalny software i od tej chwili jego ręce mogą, bez dotykania ekranu, zdalnie sterować ruchami supercar, obracając go o 360 stopni.
Polskie myśliwce w powietrzu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?