Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Alfa Romeo. Stelvio i Giulia na rok modelowy 2021. Nowy wariant Veloce Ti

Mariusz Michalak
Giulia i Stelvio na rok modelowy 2021 zostały odnowione zgodnie z bieżącymi trendami. Dodatkowo w modelu Stelvio debiutuje nowy wariant Veloce TiFot. Alfa Romeo
Giulia i Stelvio na rok modelowy 2021 zostały odnowione zgodnie z bieżącymi trendami. Dodatkowo w modelu Stelvio debiutuje nowy wariant Veloce TiFot. Alfa Romeo
Giulia i Stelvio na rok modelowy 2021 zostały odnowione zgodnie z bieżącymi trendami. Dodatkowo w modelu Stelvio debiutuje nowy wariant Veloce Ti.

Alfa Romeo Stelvio Veloce Ti

Skrót „Ti" pochodzi od słów „Turismo Internazionale" i zawsze był stosowany w odniesieniu do modeli z najwyższej półki o typowo włoskiej elegancji, natomiast „Veloce" („szybki") nawiązuje do wysokich parametrów.

Tylny zderzak ze specjalną dolną osłoną, nadkola lakierowane w kolorze nadwozia oraz aluminiowe łopatki do obsługi automatycznej skrzyni biegów, przytwierdzone do kolumny kierownicy to niektóre z cech charakterystycznych nowości. Stelvio Veloce Ti wyróżnia się ponadto nowymi 21-calowymi, pięciootworowymi felgami aluminiowymi z oksydowanym wykończeniem, które debiutują właśnie w tej wersji, a następnie będą oferowane również w innych wariantach wyposażenia.

Wnętrze nawiązuje do odmiany Quadrifoglio, cechując się sportowymi fotelami wykończonymi skórą i Alcantarą, czarną podsufitką oraz ekskluzywnymi elementami z prawdziwego włókna węglowego. Ciemne akcenty widoczne są również na zewnątrz samochodu w postaci czarnych obramowań szyb, grilla i lusterek oraz przyciemnianych szyb i emblematów „Stelvio", „Q4", a także „Veloce Ti".

Stelvio Veloce Ti dostępne jest z silnikiem benzynowym 2.0 turbo o mocy 280 KM lub turbodieslem 2.2 o mocy 210 KM – oba zestawiono z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na cztery koła Q4. Co ważne, 4-cylindrowe jednostki Stelvio Veloce TI zostały w całości wykonane z aluminium, a wał napędowy – z włókna węglowego.

Giulia i Stelvio. Systemy autonomicznej jazdy – poziom 2

Giulia i Stelvio na rok modelowy 2021 zostały odnowione zgodnie z bieżącymi trendami. Dodatkowo w modelu Stelvio debiutuje nowy wariant Veloce TiFot.
Giulia i Stelvio na rok modelowy 2021 zostały odnowione zgodnie z bieżącymi trendami. Dodatkowo w modelu Stelvio debiutuje nowy wariant Veloce Ti

Fot. Alfa Romeo

Giulia i Stelvio zapewniają systemy autonomicznej jazdy ADAS 2 (Advanced Driver Assistance Systems). Ich rozbudowany wachlarz składa się na drugi poziom autonomicznej jazdy, co oznacza, że w określonych warunkach samochód przejmuje kontrolę nad  przyspieszaniem, hamowaniem i kierowaniem. Oczywiście należy pamiętać, że kierowca zawsze powinien pozostawać skupiony na drodze i trzymać obie ręce na kierownicy.

Najważniejsze układy wspomagające kierowcę Giulii i Stelvio:

Active Lane Keeping Assist (aktywny system utrzymywania na pasie ruchu): wykrywa, czy samochód zjeżdża z pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu i ostrzega kierowcę poprzez sygnały wizualne oraz automatycznie koryguje tor jazdy, tak aby samochód poruszał się pomiędzy liniami wyznaczającymi pas ruchu.

Active Blind Spot Assist (aktywny asystent martwego pola): wykrywa obecność innego pojazdu w tzw. martwym polu i jeśli zachodzi taka konieczność, koryguje tor jazdy, aby uniknąć kolizji.

Active Cruise Control (aktywny tempomat): automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu, aby utrzymać bezpieczną odległość od jadących przed nim samochodów. Przy pomocy systemu rozpoznawania znaków drogowych dopasowuje prędkość do ograniczeń, co zapewnia bardziej komfortową jazdę.

Traffic Sign Recognition and Intelligent Speed Control (system rozpoznawania znaków drogowych i kontroli prędkości): system korzysta z kamery pokładowej, rozpoznaje znaki drogowe i pokazuje je na wyświetlaczu oraz ostrzega kierowcę o aktualnym ograniczeniu prędkości. Zaleca nawet kierowcy dostosowanie prędkości do odczytywanych znaków: jeśli kierowca zgadza się, tempomat automatycznie przestawia się na nowe ograniczenia prędkości.

Traffic jam assistant (system wspomagający jazdę w korku) i highway assist (system wspomagania jazdy na autostradzie): oprócz aktywnego tempomatu, systemy te nadzorują również sektory boczne samochodu, utrzymując go na środku pasa przy wzmożonym ruchu (Traffic Jam Assistant) lub na autostradzie (Highway Assist), a także regulują prędkość na podstawie aktualnych ograniczeń prędkości.
Driver attention assist (asystent wspomagania uwagi i koncentracji kierowcy): analizuje parametry pod kątem zmęczenia kierowcy i w razie potrzeby ostrzega go.

Usługi Alfa Connect Services

Giulia i Stelvio na rok modelowy 2021 zostały odnowione zgodnie z bieżącymi trendami. Dodatkowo w modelu Stelvio debiutuje nowy wariant Veloce TiFot.
Giulia i Stelvio na rok modelowy 2021 zostały odnowione zgodnie z bieżącymi trendami. Dodatkowo w modelu Stelvio debiutuje nowy wariant Veloce Ti

Fot. Alfa Romeo

W 2021 roku dostępna będzie pełna gama usług Alfa Connect Services: narzędzie to oferuje łączność w samochodzie oraz szereg funkcji zapewniających bezpieczeństwo i komfort.

W ofercie znajdzie się kilka pakietów: My Assistant zapewnia funkcję połączenia SOS: w razie wypadku moduł zamontowany w samochodzie prześle natychmiast odpowiednią informację do centrum obsługowego podając niezbędne dane, w tym lokalizację pojazdu. Pomoc w razie wypadku lub awarii samochodu można również wezwać łącząc się z centrum obsługi za pośrednictwem radia, bądź aplikacji mobilnej „My Alfa Connect”. Pakiet zawiera także usługę monitorowania stanu samochodu: raz w miesiącu klient drogą elektroniczną otrzyma raport o kondycji swojego pojazdu. \

My Remote składa się z różnych usług, obejmujących m.in: zdalne sterowanie funkcjami samochodu (blokowanie/odblokowanie drzwi lub mruganie światłami) za pomocą smartfona lub smartwatcha; komunikację z cyfrowymi asystentami głosowymi Alexa i Google Home; lokalizację pojazdu. My Car pokazuje parametry samochodu, takie jak poziom paliwa, ciśnienie w oponach itp. My Navigation składa się z aplikacji umożliwiającej wyszukiwanie celu podróży i punktów użyteczności publicznej (PoI), a także otrzymywanie alertów o ruchu drogowym i fotoradarach. Pozostałe usługi również zawarte w pakiecie obejmują funkcję Send & Go, dzięki której klienci mogą wysłać cel podróży bezpośrednio ze swojego smartfona lub portalu internetowego do systemu nawigacji oraz nawigację typu Last Mile, umożliwiającą wysłanie celu podróży ze smartfona do nawigacji satelitarnej.

Zobacz także: Dwa modele Fiata w nowej odsłonie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty