Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Alfa Romeo w Genewie

(ip)
Alfa Romeo Giulietta, Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta, Fot: Alfa Romeo
Po roku rynkowego sukcesu, Alfa Romeo powraca na Międzynarodowy Salon Samochodów ze spektakularną ekspozycją . Na wystawie zaprezentowane zostaną modele Giulietta i MiTo, stanowiące obecnie kod Alfy Romeo, czyli esencja stylu zdolnego do przekazywania silnych emocji, poszukiwań, których rezultatem są zawsze innowacyjne technologie, znakomita przyczepność do drogi i najwyższa satysfakcja czerpana z jazdy.

Alfa Romeo Giulietta, Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta, Fot: Alfa Romeo


Alfa Romeo Giulietta, Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta, Fot: Alfa Romeo

W Genewie Alfa Romeo prezentuje siedem wyjątkowych modeli.
Wystawa
odsłania krętą, dynamiczną trasę, idealną scenerię dla doznań
oferowanych wyłącznie przez samochody Alfa Romeo, a to za sprawą ich
dynamiki, mocy i bezpieczeństwa. Całą uwagę na tej działającej na
wyobraźnię scenie skupiają dwa modele Giulietta w wersji Exclusive,
wyposażone w silniki o mocy 170 KM:  2.0 JTDM i 1.4 TB MultiAir,
wyposażone w skrzynie biegów Alfa TCT.

Samochody stanowiące główną atrakcję wystawy czerpią również z
modelu flagowego: silnik 1750 TBi o mocy 235 KM połączony z ekskluzywnym
wyposażeniem Quadrifoglio Verde. Silnik ten oferuje  moment obrotowy o
wartości najwyższej ze wszystkich silników benzynowych w klasie
wynoszącej 195 Nm/l oraz doskonałą jakość. Maksymalny moment obrotowy 
340 Nm jest dostarczany przy zaledwie 1 900 obr./min.  Uzupełnieniem 
wystawowy  jest model Giulietta Distinctive wyposażony w silnik 1.4
Turbo o mocy  120 KM.

Oprócz czterech modeli Giulietta, uczestnicy Salonu będą mogli
podziwiać trzy wersje modelu Alfa Romeo MiTo, tj. model z ekskluzywnym
wyposażeniem Quadrifoglio Verde, z silnikiem Turbo 1.4 MultiAir o mocy
170 KM; model z wyposażeniem Distinctive, z silnikiem 0.9 Turbo TwinAir o
mocy 85 KM oraz model z innowacyjnym silnikiem 1.4 MultiAir o mocy 135
KM i automatyczną skrzynią biegów - Alfa TCT z podwójnym sprzęgłem.


Alfa TCT, Fot: Alfa Romeo
Alfa TCT, Fot: Alfa Romeo

Alfa TCT, najlepsza automatyczna skrzynia biegów w swojej kategorii.
Giulietta TCT to samochód o najlepszym stosunku wydajności do osiągów w swojej kategorii. Ta skrzynia biegów może pracować w całkowicie automatycznym lub sekwencyjnym trybie, z ręcznym sterowaniem "górnego i dolnego" położenia dźwigni zmiany biegów, przy użyciu przycisków (łopatek) zintegrowanych z kierownicą. Ponadto dzięki przełącznikowi dynamiki jazdy Alfa DNA, kierowca może dostosować "charakter" samochodu do swoich potrzeb, poprawiając właściwości związane z komfortem, osiągami, bezpieczeństwem i ekonomią eksploatacji.

Giulietta wyposażona w silnik MultiAir i automatyczną skrzynię biegów Alfa TCT to najbardziej przyjazny dla środowiska samochód o napędzie benzynowym w swojej kategorii. Model może się poszczycić niezwykle ograniczonym poziomem zużycia paliwa i poziomem emisji spalin, które wynoszą odpowiednio 5, 2 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym i 121 g CO2/km, a także wyjątkowymi osiągami na miarę marki Alfa Romeo, osiągając prędkość maksymalną 218 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,7 sekund.

Wartości zarejestrowane przez model z silnikiem diesla 2.0 JTDM o mocy 170 KM również są najlepsze w swojej kategorii. W rzeczywistości w porównaniu z taką samą wersją z manualną skrzynią biegów, przyspieszenie od 0 do 100 km/h następuje w zaledwie 7,9 sekund zamiast poprzednich 8,0 sekund, zużycie paliwa w cyklu mieszanym zostaje zredukowane z 4,7 l/100 km do 4,5 l/100 km, a poziom emisji CO2 maleje ze 124 g/km do 119 g/km, co stanowi imponujące wyniki dla silnika tej kategorii.

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde, Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde, Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde, Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde, Fot: Alfa Romeo

Ekskluzywne wyposażenie Quadrifoglio Verde, skrzynia biegów TCT i silnik TwinAir: kompletny charakter Alfy Romeo MiTo
Genewa dla modelu Alfa Romeo MiTo będzie  doskonałą okazją do zaprezentowania swojego odświeżonego wizerunku jako wysoce zaawansowanego pojazdu, który zachowuje swoją pozycję sportowego samochodu o kompaktowych rozmiarach, zdolnego do zjednania sobie klientów zwracających uwagę na szczegóły i maksymalną satysfakcję płynącą z jazdy.
Samochód na szwajcarskim wybiegu pojawi się w nowej wersji Turbo TwinAir, wyposażony w innowacyjny dwucylindrowy silnik 0.9 TwinAir z turbodoładowaniem, okrzyknięty "Międzynarodowym Silnikiem Roku 2011", który zapewnia szybkość reagowania i dynamikę dzięki mocy  85 KM przy 5 500 obr./min, ale przede wszystkim dzięki momentowi obrotowemu  co najmniej 145 Nm, w zakresie dostępności momentu obrotowego od 2 000 do 3 500 obr/min, przy czym poziom zużycia paliwa i emisji spalin zostaje znacznie zmniejszony i wynosi zaledwie 98 g CO2/km.

Samochód w ekskluzywnej wersji "Quadrifoglio Verde" z silnikiem 1.4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM również będzie obecny podczas Salonu, gdzie zaprezentuje bardziej dynamiczną " duszę" modelu. Samochód został odnowiony za pomocą oryginalnych i wyróżniających się elementów stylistycznych,  oprócz rozwiązań szczególnie atrakcyjnych pod względem komfortu. Model z ekskluzywnym wyposażeniem MiTo Quadrifoglio Verde, z potężnym silnikiem 1.4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM (zdobywca tytułu Najlepszego Silnika Roku 2010), oferuje innowacyjny aktywny układ zawieszenia "Alfa Active Suspension", który aktywnie i w sposób ciągły steruje elektronicznymi amortyzatorami. Układ jest efektem pracy inżynierów firmy Alfa Romeo oraz przeprowadzonych testów drogowych.

Wykorzystując doświadczenie zdobyte na torze wyścigowym, układ powoduje, że model MiTo Quadrifoglio Verde zyskuje jeszcze więcej na dynamice  i kontroli nad pojazdem, zapewniając wyjątkową kierowalność i niezrównany poziom bezpieczeństwa, nie wspominając o fakcie, że aktywny układ zawieszenia "Alfa Active Suspension" doskonale współpracuje z trzema różnymi ustawieniami systemu "Alfa DNA" do sterowania dynamiką pojazdu ("Dynamic"- dynamika i sportowe zacięcie), "Normal"- tryb najbardziej ekonomiczny i oszczędny i "All Weather" - to tzw. przycisk na zimę idealnie sprawdzający się na drogach o niskiej przyczepności, sterując wszystkimi aplikacjami samochodu: począwszy od VDC (rozbudowany system ESP), układu kierowniczego i samoblokującego elektronicznego mechanizmu różnicowego Alfa Q2 po szybkość reagowania silnika i skrzyni biegów TCT, jeżeli wchodzi w skład wyposażenia.
W Genewie zobaczymy także  wersje z silnikiem 1.4 MultiAir Turbo o mocy 135 KM z automatyczną skrzynią biegów o podwójnym sprzęgle Alfa TCT, która zapewnia znakomity poziom zużycia paliwa o wartości 7, 1 l/100 km w cyklu miejskim, poziom emisji  C02  - 126 g/km oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,2 sekund. To najlepszy przykład pasji do torowania nowych dróg, które stanowi prawdziwy kod Alfy Romeo MiTo: w rzeczy samej to pierwszy samochód oferujący zarówno rewolucyjny silnik MultiAir, jak i automatyczną skrzynię biegów Alfa TCT.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty