Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36762 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Alfa Romeo w „Winter Marathon 2014”

Data publikacji: Autor: (ip)

Fot: Alfa Romeo Od 23 do 26 stycznia br. w Madonna di Campiglio odbywa się 26. edycja „Winter Marathon", imprezy dedykowanej samochodom zabytkowym, która jeżeli chodzi o liczbę uczestników jest trzecim najważniejszym tego typu rajdem, tuż za Mille Miglia i Gran Premio Nuvolari.

Pośród przepięknych szczytów górskich Południowego Tyrolu rywalizować ze sobą będzie 130 samochodów, wśród których są Fot: Alfa Romeodwa cenne egzemplarze należące do kolekcji Muzeum Historii Alfy Romeo: Giulietta SZ z roku 1960 i Giulia TI Super z roku 1963. Trasa wyścigu, piękna, ale jednocześnie trudna ze względu na warunki atmosferyczne wynosi około 430 kilometrów i obejmuje 11 przełęczy w Dolomitach i 44 próby z pomiarem czasu, niektóre również w nocy.  

Z okazji sześćdziesięciolecia powstania modelu Giulietta (1954-2014), bardzo ważnego w historii Alfy Romeo, obecna na wyścigu Alfa „SZ" stanowi równocześnie jedną z najbardziej wyszukanych i jednocześnie najbardziej sportowych wersji. Zaprojektowana przez stylistę Franco Scaglione i wyprodukowana przez Zagato, Giulietta SZ znalazła się od razu w awangardzie, dzięki zastosowaniu maksymalnie zwartego nadwozia wykonanego w całości z aluminium, które znacznie zmniejszało ciężar samochodu. Dodatkowo, tak zwana linia nadwozia ze „ściętym tyłem" okazała się doskonała dla Alfy Giulietta SZ nie tylko pod względem aerodynamiki, ale również osiągów na drodze, jak i na torze.

Tak samo wyjątkowa jest Giulia TI Super z roku 1963 biorąca udział w „Winter Marathon 2014", wersja „ready-to-race" wyprodukowana w zaledwie 501 egzemplarzach, prawie wszystkie w kolorze białym „Biancospino" ze znaczkiem Quadrifoglio na bokach i na masce bagażnika z „wyszczuplonym" nadwoziem, aby dodatkowo poprawić i tak świetne już osiągi.  TI Super była jednym z samochodów wyścigowych, na których wychowała się cała generacja kierowców rajdowych, którzy przeszli następnie do wyższych formuł,  pozwalając im zabłysnąć zwycięstwami i pierwszymi miejscami w klasyfikacjach zdobytymi za kierownicą limuzyny Alfa Romeo.

Wspólny motyw łączący samochody z przeszłości z tymi produkowanymi obecnie podkreślają dwa współczesne modele:  kompaktowy supersamochód Alfa Romeo 4C i nowa Giulietta Model Roku 2014 wyposażona w mocny silnik 2.0 JTDM2 o mocy 150 KM, które towarzyszą samochodom zabytkowym.

Zaprojektowana przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowana w zakładzie Maserati w Modenie, zjawiskowa dwuosobowa wersja coupé z napędem na tylne koła i silnikiem umieszczonym w pozycji centralnej, stanowi kwintesencję sportowego charakteru wpisanego w „DNA" Alfy Romeo: niesamowite osiągi i doskonałość techniczna ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności czerpanej z jazdy połączone z zapierającym dech stylem.

Alfa Romeo 4C jest więc prawdziwą „driving machine", która bez żadnych kompromisów na torze „daje z siebie wszystko". Może zaoferować przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, maksymalną prędkość  258 km/h oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,2 g oraz przyspieszenia bocznego powyżej 1,1 g. Wszystko to uzyskuje się dzięki zrównoważonemu rozłożeniu obciążeń:  40% na oś przednią, 60% na tylną, co daje stosunek masy do mocy poniżej 4 kg/KM przy całkowitej masie samochodu wynoszącej zaledwie 895 kg, na którą składają się w głównej mierze włókno węglowe, aluminium, stal oraz kompozyt SMC.

Osiągi uzyskiwane są również dzięki połączeniu nowego benzynowego silnika 1750 turbo o mocy 240 KM ze skrzynią biegów najnowszej generacji z podwójnym sprzęgłem Alfa TCT i nowoczesnym selektorem Alfa D.N.A. wzbogaconym o nowy tryb „Race." Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem 200 bar oraz korpusem silnika wykonanym z aluminium uzyskuje doskonałe osiągi: wartości momentu obrotowego i mocy plasują go u szczytu swojej kategorii, dzięki wartościom odpowiednio ponad 200 Nm/l oraz 137 KM/l, natomiast maksymalna moc wynosi 240 KM (176 kW) przy 6000 obrotów.

W tegorocznej edycji „Winter Marathon" podziwiać możemy również nową Giuliettę model roku 2014 wyposażoną w nowy silnik wysokoprężny 2.0 MultiJet drugiej generacji o mocy 150 KM. Aby utrzymać wiodącą rolę w swoim segmencie, niedawno wprowadzono na rynek gamę 2014 tej kompaktowej limuzyny, która oferuje istotne zmiany, począwszy właśnie od nowego silnika 2.0 JTDM 2 o mocy 150 KM wyposażonego w system wtrysku Multijet drugiej generacji. Silnik jest wyposażony w turbosprężarkę o niskiej bezwładności, której wydajność i szybkość reakcji pozwala już w dolnym zakresie obrotów uzyskać najwyższy moment obrotowy w tej kategorii - 380 Nm przy 1750 obr/min. Pozwala to uzyskać doskonałe osiągi: maksymalną prędkość 210 km/h i przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 8,8 sekundy. Wszystko to przy oszczędnym zużyciu paliwa oraz niskiej emisji spalin w cyklu mieszanym - odpowiednio 4,2 l/100 km i zaledwie 110 g/km CO2.

Również i styl Giulietty został odświeżony poprzez wprowadzenie nowego grilla, nowej chromowanej oprawy lamp przeciwmgielnych oraz nowych wzorów felg aluminiowych o rozmiarach 16-, 17- i 18-cali. Dodatkowo gama kolorystyczna wzbogaciła się o trzy nowe kolory metalizowane: biały Moonlight Pearl, niebieski Anodizzato Blue i brązowy Bronze. Zmiany wnętrza obejmują nowy kształt kierownicy, nowe wyprofilowane siedzenia przednie, a także nowe wykończenie deski rozdzielczej, paneli drzwi oraz klamek.

Wśród nowości technologicznych wymienić należy nowy system multimedialny Uconnect z 5- lub 6,5-calowym ekranem dotykowym wbudowanym w deskę rozdzielczą. Obydwa systemy wyposażone są w interfejs Bluethooth, gniazdo Aux-In, port USB oraz sterowanie głosowe, a dla opcji wyposażonej w 6,5-calową nawigację satelitarną dostępne są mapy 3D z progresywnym wyznaczaniem trasy przejazdu oraz funkcję „One Step Voice Entry Destination" do łatwego wprowadzania adresu miejsca docelowego przy pomocy komend głosowych. Systemy te są owocem współpracy z najlepszymi producentami w tej branży - Harman i Here Auto dla nawigacji Uconnect 6,5" oraz Continental w przypadku UConnect 5".

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Alfa Romeo 4C zdjęcia

Alfa Romeo 4C dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Alfa Romeo Giulietta dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Alfa Romeo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

646 zł