Przypomnijmy, że spór o prawa do nazwy Auto Avio Costruzioni trwa od 2008 roku, kiedy to Muller ujawnił swoje plany dotyczące wskrzeszenia tej marki. Ferrari twierdzi jednak, że jedyne prawa do wykorzystania AAC miał Enzo Ferrari, który zawarł umowę z Alfą Romeo, poprzednim właścicielem tej niewielkiej firmy, w 1939 roku. W całej swojej historii, Auto Avio Costruzioni wyprodukowało zaledwie dwa modele. Oba egzemplarze wzięły udział w wyścigu Mille Miglia w 1940 roku.
Muller nie zraził się jednak procesem sądowym i przedstawił kolejny swój prototyp. Poprzednie dwa egzemplarze powstały w oparciu o model Alfy Romeo 159. Tym razem jednak zmodyfikował on kompaktową Giuliettę.
Pod maską tego samochodu pracuje 1.8-litrowy motor z turbodoładowaniem, którego moc została podniesiona z 235 do 270 KM, zaś maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 385 Nm. Dla poprawy jakości prowadzenia, auto wyposażono w zawieszenie firmy KW, które pozwala na płynną regulację twardości i siły tłumienia, w zależności od preferencji kierowcy.
Z zewnątrz, Giulietta od Auto Avio Costruzioni wyróżnia się dwukolorowym nadwoziem, które stanowi połączenie barw stosowanych przez Lamborghini i Alfę Romeo.
Model ten powstał tylko w jednym egzemplarzu, zaś jego cena to 53 tys. dolarów (ok. 165 tys. zł).
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?