Allison: Spa to wspaniałe wyzwanie dla kierowców

(red)
Fot. Lotus Renault GP
Fot. Lotus Renault GP
Podczas rozmowy z zespołem prasowym ekipy Lotus Renault GP, James wyjaśnia, że długie okrążenia na torze Spa-Francorchamps będą ciekawym wyzwaniem dla bolidu R31.


Fot. Lotus Renault GP
Fot. Lotus Renault GP


Jakie cechy samochodu zapewniają dobry wynik na torze Spa-Francorchamps?

Wszystko to, co sprawia, że bolid jest szybki na jednym torze, daje mu także przewagę na innych obiektach. Najważniejsze czynniki to doskonałe właściwości aerodynamiczne, dobre osiągi silnika, racjonalne zużycie opon oraz szybki kierowca. Wszystkie te elementy odgrywają mniej lub bardziej ważną rolę na różnych obiektach, ale fundament zawsze pozostaje bez zmian. To, co jest uważane za najważniejsze w Spa to moc silnika i właściwości aerodynamiczne.

**CZYTAJ TAKŻE

Maria de Vilotta testowała bolid F1Heidfeld: Mamy kilka tygodni na powrót do formy

**

Jakie nowości pojawią się w Waszym bolidzie na torze Spa?
R31 wystąpi w Belgii z nową podłogą, udoskonalonym układem wydechowym, wprowadzimy także poprawki do kanału hamulca oraz szereg innych drobnych zmian dotyczących elementów aerodynamicznych karoserii oraz tylnego zawieszenia. Żadne z tych udoskonaleń nie stanowi samo w sobie dużej zmiany, liczy się łączny efekt całego pakietu.

Czego dowiedziała się ekipa na torze Hungaroring?
Ucząc się na własnych błędach, dowiedzieliśmy się, jaka jest maksymalna temperatura, do jakiej może rozgrzać się nasz układ wydechowy. Wprowadziliśmy modyfikacje w procedurach oraz zmiany konstrukcyjne, aby uniknąć w przyszłości tego, co przytrafiło się nam na Węgrzech (pożar bolidu Nicka Heidfelda - przyp. red.).

Czy Spa jest trudnym torem dla inżyniera wyścigowego? Okrążenia są bardzo długie, a trasa wyścigu bardzo zróżnicowana.
Tak, to prawda, że okrążenia są długie i dużo się podczas nich dzieje. Z tego właśnie powodu, ten tor stawia przed inżynierami spore wyzwania. Cechą charakterystyczną Spa są długie okrążenia, choć znajduje się na nich tyle samo zakrętów co w Monako, czyli jednym z najkrótszych torów. Spa to wspaniałe wyzwanie dla kierowców, bo w Belgii czeka ich nieprzewidywalna pogoda oraz gorąca atmosfera na trybunach.

Jaką strategię obrał zespół na drugą część sezonu?
W przypadku większości zespołów, druga część sezonu to czas, w którym większość nowinek aerodynamicznych jest projektowanych z myślą o przyszłorocznym modelu bolidu. W naszym samochodzie nowości pojawią się podczas kolejnych trzech lub czterech wyścigów - zamierzamy wykorzystywać wyniki badań przeprowadzonych przed przerwą letnią - a później będziemy wprowadzać je coraz rzadziej.

Źródło: Lotus Renault GP

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty