Z zewnątrz, B5 z roku modelowego 2012 nie różni się niczym od dotychczasowych wersji. Stało się tak dlatego, że jedyne zmiany odnajdziemy pod maską pojazdu.
Zbudowana na bazie BMW serii 5 Alpina B5 Bi-turbo wciąż napędzana jest 4.4-litrowym silnikiem V8, lecz teraz generuje on 540 KM i aż 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest to o 33 KM i 30 Nm więcej, niż dotychczas. Dzięki temu, ważąca blisko 2 tony limuzyna osiąga pierwsze 100 km/h w czasie 4,5 sekundy. Wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero na wartości 319 km/h.
CZYTAJ TAKŻE
B6 Bi-turbo - nowe coupe od Alpiny
Co ciekawe, pomimo sportowych osiągów, Alpina B5 jest relatywnie ekonomicznym pojazdem. Według producenta, średnie zużycie paliwa wynosi 10,5 l/100 km przy jednoczesnej emisji CO2 na poziomie 244 g/km.
Ceny B5 Bi-turbo po liftingu nie są jeszcze znane. Do tej pory model ten kosztował ok. 70 tys. funtów (ok. 350 tys. zł).
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?