Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Arrinera Hussarya GT w nowym wzorze malowania

(ip)
Arrinera Hussarya GTPolskie przedsiębiorstwo z bazą produkcyjną w Wielkiej Brytanii, Arrinera Racing, wybrało historyczny tor wyścigowy w Brooklands jako miejsce prezentacji dwóch prototypów wyścigowego samochodu klasy GT3, Arrinera Hussarya GT, w nowym wzorze malowania.Fot. Arrinera
Arrinera Hussarya GTPolskie przedsiębiorstwo z bazą produkcyjną w Wielkiej Brytanii, Arrinera Racing, wybrało historyczny tor wyścigowy w Brooklands jako miejsce prezentacji dwóch prototypów wyścigowego samochodu klasy GT3, Arrinera Hussarya GT, w nowym wzorze malowania.Fot. Arrinera
Polskie przedsiębiorstwo z bazą produkcyjną w Wielkiej Brytanii, Arrinera Racing, wybrało historyczny tor wyścigowy w Brooklands jako miejsce prezentacji dwóch prototypów wyścigowego samochodu klasy GT3, Arrinera Hussarya GT, w nowym wzorze malowania.

Tor w Brooklands, zbudowany w 1907 roku, był pierwszym na świecie permanentnym torem wyścigowym, w jego centrum mieściło się lotnisko, a na obrzeżu toru, od 1918 roku seryjnie produkowano samoloty.

Pierwszym Głównym Stewardem toru w Brooklands był pochodzący ze Lwowa Ernest de Rodakowski, ale to nie najważniejszy polski ślad w historii brytyjskiego motorsportu. Hrabia Eliot Zborowski i jego syn, Louis Vorow Zborowski, odegrali ogromną rolę w tworzeniu sportów samochodowych na Wyspach Brytyjskich. Przyznający się do polskiego pochodzenia Zborowscy byli majętnymi kierowcami wyścigowymi, których osiągnięcia są w Polsce mniej znane niż w krajach anglojęzycznych.

Eliot Zborowski, urodzony w New Jersey, zamienił wyścigowe konie na samochody, gdy przeniósł się do Europy w 1898 roku. W 1902 zajął drugie miejsce w wyścigu-maratonie z Paryża do Wiednia. Uznawano go za jednego z najlepszych wyczynowych kierowców europejskich, wiadomo, że przyjaźnił się ze sławnym Belgiem, Camille Jenatzym. Gdy w 1902 Selwyn Francis Edge wygrał wyścig o puchar Gordona Bennetta i zwyczaj nakazywał, by to zwycięska Anglia zorganizowała kolejny wyścig, okazało się to niemożliwe, gdyż na Wyspach obowiązywał jeszcze "The Red Flag Act" i sporty samochodowe były zakazane. Uważa się, że to właśnie Eliot Zborowski zaproponował, by wyścig odbył się w gościnnej Irlandii i aby jako zapłatę za uprzejmość Irlandczyków stanowił zielony kolor samochodów angielskiej reprezentacji. Stąd pochodzi najbardziej klasyczny kolor samochodowego lakieru - British Racing Green. Niestety Eliot zginął przedwcześnie, startując w 1903 roku w wyścigu górskim La Turbie pod Niceą jako fabryczny kierowca Mercedesa.

Jego syn, jeden z kilku najbogatszych nastolatków na świecie, odziedziczył po ojcu nie tylko fortunę ale również wyścigowego bakcyla. Zaangażował do pracy Clive'a Gallopa, najlepszego inżyniera Bentleya i zbudował pierwszy na świecie wyścigowy samochód z silnikiem lotniczym. Wyposażony w 6-cylindrowy silnik Maybacha o pojemności 23 litrów wóz o żartobliwej nazwie "Chitty Bang Bang" zadebiutował właśnie na torze w Brooklands. Zborowski startował w Indianapolis w fabrycznym Bugatti, potrafił utrzymać drugie miejsce w Grand Prix Hiszpanii, ale niestety zginął w 1924 roku na torze Monza, utrzymując się na trzeciej pozycji w Grand Prix Włoch. Podobnie jak ojciec, zginął za kierownicą fabrycznego Mercedesa, w dodatku skonstruowanego przez profesora Porsche. Wcześniej zdążył wesprzeć finansowo dwóch swoich przyjaciół, Bamforda i Martina, twórców marki Aston Martin.

Wyścigowe wyczyny Zborowskiego zainspirowały Iana Fleminga, twórcę powieści o przygodach Jamesa Bonda, do napisania książki dla dzieci zatytułowanej "Chitty Chitty Bang Bang", którą w dzieciństwie czytał prawie każdy dorosły dziś Brytyjczyk.

Wyścigowe Arrinery Hussarya GT, które odwiedziły tor w Brooklands, noszą zieloną barwę nadwozia w hołdzie dwóm hrabiom polskiego pochodzenia, którzy odważnie torowali drogę rozwojowi sportu wyścigowego w Europie.

Nawiązująca do pionierskiej roli hrabiego Zborowskiego w historii toru Brooklands wizyta polskich samochodów w tym historycznym miejscu ma znaczenie symboliczne. Zaprojektowane w Polsce, z wieloma elementami produkowanymi w naszym kraju. Montowane i testowane w hrabstwie Cambridgeshire samochody zademonstrują swoje możliwości na torach wyścigowych Europy w sezonie 2017. Pod koniec 2017 roku planowany jest debiut samochodu w ekstremalnej wersji, dopuszczonej do ruchu drogowego.

Arrinera Hussarya GT3

 

Wyposażenie standardowe

Silnik

GM, seria LS7, 7008 cm3 V-8, tytanowe korbowody, tytanowe zawory dolotowe, sucha miska olejowa

Moc 505 KM (377 kW) przy 6000 obrotów

Moment obrotowy 652 Nm (481 lb.-ft.) przy 4800 obrotów

Osiągi silnika dostosowane do wymogów Balance of Performance

Sterownik silnika Cosworth SQ6 ECU z dedykowanym oprogramowaniem

Skrzynia biegów

Hewland LLC, sekwencyjna 6-cio biegowa z łopatkami przy kierownicy marki Shiftec, LSD, wyścigowe sprzęgło Tilton

Konstrukcja

Rama przestrzenna wykonana ze stali lotniczej BS4 T51, Homologowana wg norm FIA ze specjalnymi elementami energochłonnymi

Karoseria

Poszycie oraz elementy aerodynamiki wykonane z kompozytów włókna węglowego, wyścigowy system oświetlenia LED, pneumatyczny system air-jack, nadkola wykonane z Kevlaru – łatwo wymienialne

Wnętrze

Dedykowana multifunkcyjna kierownica wykonana z włókna węglowego, regulowane wspomaganie kierownicy Woodward EPAS, nawiew na szybę czołową, pojedyncza centralnie umieszczona wycieraczka

Wykonany na zamówienie, zgodny z przepisami FIA, dostosowany do systemów HANS fotel Corbeau z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa

System paliwowy

Podwójny zbiornik paliwa z certyfikatem FIAT o pojemności 110 litrów, uruchamiane indywidualnie pompy paliwowe

Elektronika

Wyświetlacz Cosworth IDC z wbudowaną funkcją rejestrowania danych

Regulowana kontrola trakcji

Prędkość w pit-lane ustawiana za pomocą przycisku

System gaśniczy

Lifeline Zero360

Zawieszenie

Dedykowane przednie i tylne zawieszenie wielowahaczowe z amortyzatorami w układzie pushrod.

Czterofunkcyjna regulacja zawieszenia, amortyzatory oraz sprężyny marki Öhlins

Hamulce

Tarcze hamulcowe Alcon, 380 mm średnicy, stalowe. Sześcio-tłoczkowe wyścigowe zaciski Alcon typu monobloc

Wyścigowy system ABS Bosch M4 z możliwością regulacji

Regulacja siły hamowania przód-tył

Felgi

Dedykowane felgi z centralną śrubą wykonane z kutego aluminium, Braid, 18 cali

Opony

Dunlop/Hankook/Pirelli/Michelin w zależności od serii wyścigowej

Wymiary

Długośc 4745 mm, szerokość 2050 mm, wysokość 1176 mm  

Rozstaw osi 2735 mm 

Rozstaw kół 1706 mm

Waga

1250 kg

Malowanie

Standardowo klient otrzymuje samochód oklejony folią w kolorze Cumulus White

Opcjonalnie:

Goodwood Blue

Zborowski Green

Bazowa cena zakupu: 229,000 dolarów amerykańskich (przy odbiorze z fabryki)

Opcje

Zdzieralne folie ochronne przedniej szyby “tear-offs”

Dodatkowe światła do wyścigów nocnych

 oraz inne kolory oklejenia nadwozia

Obowiązkowy pakiet części zamiennych

Cena pakietu (nie wchodzi w skład ceny samego samochodu): 69,000 USD bez dostawy

Zawiera: Główny przedni i tylny element poszycia, jedna przednia i jedna tylna zwrotnica zestaw wahaczy 2x2, drążek kierowniczy, oświetlenie przód + tył,  2 x półoś, alternator, rozrusznik, chłodnica, zapasowy zestaw zawieszenia (amortyzator, sprężyna, stabilizator, gumowy odbój)

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty