Wszystko
o samochodach

Motociekawostki / Warto wiedzieć

Arrinera Hussarya z drukarki 3D?

Data publikacji: Autor: (mm/ip)

Obudowy lusterek, wloty powietrza – to tylko niektóre z części, które OMNI3D drukuje w 3D dla Arrinera Technology S.A. Wszystkie modele drukowane są w skali 1:1, głównie z ABSu. Modele wykorzystywane są jako funkcjonalne prototypy, a także jako części finalne. 

Fot. Arrinera Obudowy lusterek, wloty powietrza – to tylko niektóre z części, które OMNI3D drukuje w 3D dla Arrinera Technology S.A. Wszystkie modele drukowane są w skali 1:1, głównie z ABSu. Modele wykorzystywane są jako funkcjonalne prototypy, a także jako części finalne.

Inżynierowie pracujący nad Arrinerą szukali optymalnego rozwiązania do wytwarzania prototypów części do swojego auta. Proces projektowania wymaga ciągłego udoskonalania elementów, zatem produkcji nie jednego, a kilku prototypów danej części. Wykonanie modelu tradycyjnymi metodami produkcji, pochłania więcej czasu i wiąże się z wysokimi kosztami wytworzenia. Tym bardziej, gdy w grę wchodzą skomplikowane geometrie i modele o wielkości powyżej 40 cm.

„Produkcja detalu na drukarce 3D, znacznie przyspiesza prace naszego zespołu R&D i obniża koszty wytworzenia części, co pozwala nam szybciej osiągać zamierzone cele. Ponadto - częste zmiany kształtu danego detalu nie stanowią już problemu. Kolejny model może zostać wydrukowany już w kilkanaście godzin” – potwierdza Łukasz Tomkiewicz - Prezes Zarządu, Arrinera Technology S.A.

Redakcja poleca:

Volkswagen wstrzymuje produkcję popularnego auta
Kierowców czeka rewolucja na drogach?
Dziesiąta generacja Civica już w Polsce

Hussarya jest napędzana silnikiem LS7 V8 rozwijającym w zależności od ustawień od 420 KM do 650 KM. Jednostka współpracuje z sześciobiegową, sekwencyjną przekładnią wyścigową Hewland, obsługiwaną za pośrednictwem manetek umieszczonych przy kierownicy. Samochód zbudowano w oparciu o specyfikację FIA GT3.

Arrinera Hussarya GT została wyceniona na 229 000 dolarów, do czego należy doliczyć obligatoryjny pakiet zapasowych podzespołów za 69 000 dolarów. Oznacza to, że za auto trzeba zapłacić minimum 1,24 mln zł.

Warto wiedzieć: Jak zmniejszyć zużycie paliwa? Proste ale skuteczne sztuczki

Źródło: TVN Turbo/x-news

Obudowy lusterek, wloty powietrza – to tylko niektóre z części, które OMNI3D drukuje w 3D dla Arrinera Technology S.A. Wszystkie modele drukowane są w skali 1:1, głównie z ABSu. Modele wykorzystywane są jako funkcjonalne prototypy, a także jako części finalne. 

Fot. Arrinera

Obudowy lusterek, wloty powietrza – to tylko niektóre z części, które OMNI3D drukuje w 3D dla Arrinera Technology S.A. Wszystkie modele drukowane są w skali 1:1, głównie z ABSu. Modele wykorzystywane są jako funkcjonalne prototypy, a także jako części finalne.

Fot. Arrinera

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości