Model DB9 2013 można poznać po przeprojektowanej masce silnika, zmienionej ramce osłony chłodnicy oraz nowych wlotach
powietrza w przednich błotnikach. W tylnej części znalazł się z kolei nowy zderzak oraz większy spoiler stanowiący przedłużenie pokrywy bagażnika.
Wnętrze zostało wykończone materiałami wyższej jakości, natomiast klienci mogą teraz zamówić konfigurację siedzeń typu 2+2. Producent oferuje także lekkie fotele sportowe, które pozwalają obniżyć masę całkowitą auta o 17 kilogramów. Lista wyposażenia dodatkowego zawiera kamerę cofania (standard w USA), dwa pakiety Carbon (nadwozie i wnętrze) oraz skórzaną podsufitkę.
Odświeżony DB9 wykorzystuje standardowe ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo oraz system adaptacyjnych amortyzatorów Adaptive Damping System (ADS) oferujący trzy tryby pracy: Normal, Sport i Track.
Inżynierowie z Wielkiej Brytanii unowocześnili również silnik V12 pracujący pod maską nowego DB9. Jednostka o pojemności 5,9 litra otrzymała m.in. przeprojektowany blok cylindrów, nową głowicę, unowocześnioną pompę paliwową i zmodyfikowany kolektor dolotowy. Wszystko to pozwoliło zwiększyć moc z 470 do 510 KM oraz maksymalny moment obrotowy z 600 do 620 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy (o 0,2 sekundy szybciej od poprzednika) i rozpędza się maksymalnie do 295 km/h.
Aston Martin DB9 2013 zadebiutuje w Paryżu.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?