Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36854 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Astra Twin Top kontra 307 CC

Data publikacji: Autor: Bartłomiej Bałdyga

Fot. Bartłomiej Bałdyga: Astra CC jest szersza od hatchbacka zaledwie o 6 mm, krótsza od kombi o 39 mm, mimo tego szczególnie z przodu Twin top do złudzenia przypomina inne wersje tego modelu. Najnowsze modele łączą w sobie dwa nadwozia, a to przekonuje, że jazda kabrioletem może być pozbawiona wielu jego wad.

Fot. Bartłomiej Bałdyga: Astra CC jest szersza od hatchbacka zaledwie o 6 mm, krótsza od kombi o 39 mm, mimo tego szczególnie z przodu Twin top do złudzenia przypomina inne wersje tego modelu.

 

Przejażdżka w upalny letni wieczór z otwartym dachem to nadzwyczajne przeżycie. Każdy kto choć raz spróbował, chciałby mieć w swym garażu kabriolet. Niestety, najczęściej chęć posiadania kończy się na marzeniach, bowiem największą wadą kabrioletów jest ich sezonowość i wysoka cena. Od pewnego czasu coś się jednak zmieniło i jest nadzieja na spełnienie marzeń. Niezależne od samochodowych koncernów specjalistyczne firmy projektują Fot. Peugeot: Składany dach Peugeota waży zaledwie 80 kg. Podobnie jak w Oplu działa po wciśnięciu tylko jednego przycisku. rozwiązania, które pozwalają na składanie sztywnego dachu w 25 sekund  i to za pomocą jednego przycisku, co więcej, zwarta konstrukcja mieści się w bagażniku niewielkiego auta. To co kiedyś było przeznaczone wyłącznie do aut luksusowych teraz dotarło do segmentu samochodów kompaktowych.

 

Cechy szczególneFot. Bartłomiej Bałdyga

 

W niespełna pół minuty, oba zgrabne coupe przeistaczają się w kabriolety. Zarówno w Oplu jak i Peugeocie mechanizm chowa się do bagażnika pozostawiając niewielką przestrzeń na bagaż (zaledwie ok. 200 l). I choć w środku przestrzeni nie brakuje - auta zapewniają wystarczającą ilość miejsca dla czterech osób - to Fot. Peugeot: 307 CC ostatnio przeszedł facelifting. Trzeba przyznać, że uśmiechnięta paszcza lwa wygląda bardzo sympatycznie. w daleką podróż najlepiej jechać w dwójkę. W Astrze bardzo dobrze wyprofilowano fotele, przyzwyczajenia wymaga jedynie obsługa układu klimatyzacji. Peugeot CC we wnętrzu praktycznie niczym nie różni się od innych wersji nadwoziowych 307. Spodobać się mogą jego kształty - szczególnie atrakcyjnie wygląda tylna część nadwozia z nowoczesnymi diodowymi lampami. Charakterystyczne opóźnienie przy włączaniu urządzeń Fot. Bartłomiej Bałdyga: Sylwetki Astry w wersji kabriolet nie można pomylić z konkurencją, to jedyne auto w tej klasie o tak charakterystycznej sportowej linii. elektrycznych, związane z zastosowaniem systemu multiplex, nie ominęło także cabrio/coupe.

 

Silniki

 

W przypadku Peugeota gama silnikowa to aż cztery jednostki napędowe. Najsłabszy w ofercie jest motor 1,6 l/ 110 KM. W cięższym od hatchbacka o 250 kg cabrio/coupe spisuje się dość ociężale. Pozostałe silniki radzą sobie bez zarzutu. Fot. Peugeot: Auto spisuje się świetnie niezależnie od pory roku. Jedyny w ofercie diesel, dedykowany oszczędnym kierowcom rozwija wystarczającą moc 136 KM. Na pochwałę zasługuje także motor 2,0 l/ 143 KM. Szczególnie przy wyższych obrotach przyspiesza bardzo żwawo. Najmocniejszy, a zarazem najlepszy silnik 2,0 l montowany w tym aucie rozwija niebagatelną moc 180 KM. Właśnie takim autem mieliśmy okazję pojeździć.

Specyfikacja dostępnych silników Opla nie jest jeszcze znana. Do testu otrzymaliśmy jednak w pełni porównywalną z Fot. Bartłomiej Bałdyga: Wnętrze mimo ciemnej kolorystyki tapicerki jest bardzo przyjemnie. Fotele zapewniają dobre trzymanie ciała w zakrętach, a miejsca wystarczy dla czterech osób. najmocniejszym Peugeotem Astrę 2,0 l, która dzięki turbosprężarce rozwija moc 170 KM.

 

Wrażenia z jazdy

 

Ponieważ pod maskami obu aut znajdują się dość mocne silniki, emocji związanych z jazdą z pewnością nie zabraknie. W Astrze największe wrażenie robi sztywność konstrukcji. Jazda z dużą prędkością, przy otwartym dachu, nie powoduje Fot. Peugeot: Wnętrze 307 CC nie różni się niczym od swych tańszych braci. charakterystycznego dla kabrioletów trzeszczenia plastikowych elementów wnętrza. Po zamknięciu auta w bryłę coupe, w środku robi się niemal tak cicho jak w zwykłym hatchbacku. Auto wyposażono w układ IDS+, który usztywnia zawieszenie i zmniejsza siłę wspomagania kierownicy. Efekt, to precyzyjne prowadzenie zapewniające maksimum przyjemności. Peugeot jeździ odrobię szybciej, niestety nie prowadzi się tak dobrze jak Fot. Bartłomiej Bałdyga: Składany dach z pewnej perspektywy może przypominać średniowieczny system dźwigni i zapadni. Bez obaw, jest w pełni zabezpieczony i w przypadku jakiegokolwiek oporu natychmiast się wyłącza. Astra. Tylna oś łatwiej wpada w poślizg, charakterystyka zawieszenia mogłaby być nieco twardsza, a samo nadwozie sztywniejsze. Poza tym w 307 CC trudniej wybierać biegi, dźwignia nie jest tak precyzyjna jak w Oplu.

 

Podsumowanie

 

Przez wiele lat kabriolety uważane były za auta ekstrawaganckie, przeznaczone dla nielicznych. Teraz stały się bardziej wszechstronne, lepiej zabezpieczone przed amatorami cudzej własności i bezpieczniejsze. Niemniej żadna z firm nie spodziewa się dużej sprzedaży cabrio/coupe na naszym rynku. Główną zaporą nadal pozostaje dość wysoka cena. Niemiecka Astra swą linią bardziej przypomina auto sportowe i z pewnością przypadnie do gustu męskiej części klientów. Komfortowy i elegancki Francuz powinien bardziej spodobać się paniom.

 

Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Opel Astra Twin Top

Peugeot 307 CC

Przestronność wnętrza

+

 

Poziom hałasu

Remis

Hamulce

Remis

Dynamika

Remis

Zużycie paliwa

Remis

Wyposażenie

Remis 

Cena

 

 

 

Wybrane dane techniczne

 

 

Opel Astra Twin Top

Peugeot 307 CC

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/16/benzynowy

4/16/benzynowy

Pojemność skokowa (cm )

1998

1997

Moc maksymalna (KM/obr/min)

170/5200

180/7000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,5

9,5

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s)

9,2

9,1

Prędkość maksymalna (km/h)

224

225

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*

78

79

Droga hamowania od 100 km/h (m)

40

39

Pojemność bagażnika (dm3 )

205/440

204/350

Pojemność zbiornika paliwa (dm3 )

b.d.

60

Zużycie paliwa: trasa/miasto dm3 /100 km)

7,0/13,0

6,8/12,4

Długość x szerokość x wysokość (cm)

447,6/175,9/141,1

436/175,9/142,4

Rozstaw osi (cm)

261,4

260,8

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

2/12

Cena (zł)

b. d.

89 000

 

 

Wybrane wyposażenie seryjne

 

 

Opel Astra Twin Top

Peugeot 307 CC

Poduszki powietrzne

4

4

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie

S/S

S/S

Klimatyzacja

S

S

Radioodtwarzacz z CD/ bez CD

S

S

 S - standard

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Opel Astra zdjęcia

Opel Astra dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Peugeot 307 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Astra opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Astra Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł