Zmiany w wyglądzie nie należą do rewolucyjnych. Auto zyskało nowe zderzaki, przeprojektowany grill oraz końcówki układu wydechowego. Większych modyfikacji możemy spodziewać się za trzy lata kiedy ma pojawić się zupełnie nowe A8.
W gamie napędów znajdzie się jednostka TFSI o pojemności 3 i 4 litrów, która produkuje odpowiednio 310 i 435 KM. Pod maskę trafi również 3-litrowy silnik TDI o mocy 258 KM oraz wersja o pojemności 4,2-litra generująca 385 KM.
Najmocniejszy w ofercie będą A8 L W12 quattro z 6,3-litrowym silnikiem o mocy 500 KM oraz S8 napędzany 520-konnym silnikiem TFSI o pojemności 4 litrów, który od 0 do 100 km/h zapewnia przyspieszenie w ciągu 4,2 sekundy.
Nabywcy będą mogli także wybrać Audi A8 hybrid, wyposażone w silnik 2.0 TFSI i silnik elektryczny, generujący moc systemową 245 KM i moment obrotowy 480 Nm.
W Audi A8 L dostępna jest jednolita, pokryta skórą konsola środkowa. Rozwiązaniem najwyższej klasy jest siedzenie z elektrycznie regulowanym podnóżkiem. Do wyboru jest też wiele innych elementów – od czterozakresowej automatycznej klimatyzacji, przez wspomaganie zamykania drzwi aż po lodówkę.
Auto zostało wyposażone w reflektory Matrix LED. Każda jednostka świateł drogowych składa się z 25 pojedynczych diod świetlnych, które zapalają się zależnie od sytuacji. Można je również całkowicie wyłączać lub przyciemniać. Dodatkowo mają nie oślepiać nadjeżdżających kierowców oraz wyposażone są w funkcję wykrywania pieszych w nocnych warunkach. Zamontowane zostały także sekwencyjne kierunkowskazy z 18. diodami z przodu oraz 24. z tyłu.
Debiut samochód będzie miał miejsce na wrześniowych targach we Frankfurcie. Do sprzedaży trafi w listopadzie, a ceny zaczną się od 74 500 euro.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?