Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37002 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Audi A1 e-tron

Data publikacji: Autor: (ip)

Audi A1 e-tron Fot: Audi
Napędzane elektrycznie Audi A1 e-tron stworzono z myślą o miejskich aglomeracjach. Range Extender dodatkowo zwiększa jego zasięg. Potencjał pojazdu Audi testuje w ramach zakrojonego na szeroką skalę projektu rządu niemieckiego „Schaufenster Elektromobilität“ ("Witryna elektromobilność").

Kompaktowe, dynamiczne, ekonomiczne i co najważniejsze, nieemitujące dwutlenku węgla do atmosfery podczas krótkich Audi A1 e-tron Fot: Audi
przejazdów. Dzięki tym cechom, Audi A1 e-tron nadaje się do inteligentnego użytkowania w warunkach miejskich. Testowanie modelu, przeprowadzane w warunkach eksploatacji flotowej, Audi zakończyło z pozytywnym skutkiem jeszcze w roku 2012. Badane egzemplarze pokonały łącznie odległość 50 tys. km. Zgromadzona wiedza na temat ich ładowania i funkcjonowania podczas codziennego użytkowania oraz na temat oczekiwań i zadowolenia uczestników projektu, przyniosła ze sobą wiele nowych i pozytywnych informacji. Uczestnicy testów wykorzystywali możliwości jakie daje zasięg Audi A1 e-tron, oszczędzając na kosztach zależnie od indywidualnego stylu jazdy, od czterech do siedmiu euro na 100 km.

Audi A1 e-tron, w swojej drugiej wersji, zyskało dodatkową moc. Elektryczny silnik, za pośrednictwem jednostopniowej przekładni przekazuje na przednie koła generowaną przez siebie moc maksymalną 85 kW i moment obrotowy 300 Nm.
Od zera do 100 km/h samochód przyspiesza w 9,8 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 130 km/h.

Akumulator litowo-jonowy zbudowany w kształcie litery T, magazynujący 13,3 kWh energii, zapewnia w trybie jazdy elektrycznej zasięg 50 km. Korzystając z domowego gniazdka pod napięciem 230 V, można go naładować do pełna w około trzy godziny. Gdy wybieramy się w dłuższą podróż,  umieszczony z tyłu pojazdu, kompaktowy i lekki jednowirnikowy silnik Wankla o mocy 25 kW (34 KM) i pojemności 354 cm3, zwiększa zasięg auta do 250 km. Jednocześnie, nie połączony mechanicznie z kołami przedniej osi Range Extender, ładuje akumulator za pośrednictwem alternatora.

Audi A1 e-tron Fot: Audi
Audi, w ramach projektu „Schaufenster Elektromobilität“ ("Witryna elektromobilność") testuje osiemdziesiąt egzemplarzy A1 e-tron w jego dwóch wersjach. Ta inicjatywa rządu niemieckiego obejmuje liczne projekty w Bawarii, Saksonii, Badenii-Wirtembergii, Berlinie i Brandenburgii oraz w Dolnej Saksonii. Przewiduje się, że osoby testujące pojazdy w ramach sześciu projektów cząstkowych w których bierze udział Audi, pokonają ok. miliona kilometrów. We wszystkich testach, cztery ringi współpracują z miejscowymi partnerami.

Obecnie, w rodzimym Ingolstadt, Audi rozpoczyna realizację projektu „Inteligentne ładowanie“ (niem. „Intelligentes Laden“). Testowanych w nim będzie pięć pojazdów, a przedsięwzięcie koncentruje się na opracowaniu systemu sterującego infrastrukturą komunikacyjną i umożliwiającą ładowanie pojazdów. Trzynaście inteligentnych stacji ładujących – pięć w garażach uczestników testów, sześć w naziemnych piętrowych parkingach Audi i dwa w śródmieściu, mogą komunikować się ze smartfonami osób testujących pojazdy. Dzięki temu, uczestnicy uzyskują informację o najbliżej położonym stanowisku doładowującym, mogą je zarezerwować, a także zdalnie sprawdzić poziom naładowania pojazdu.

W projekcie „E-NUE“ prowadzonym w Norymberdze, pięć firm otrzyma po jednym Audi A1 e-tron, które pracownicy będą wykorzystywać w celach służbowych i prywatnych. Podobne założenia ma przedsięwzięcie realizowane w Berlinie: „Dojeżdżać do pracy i ładować“ (niem. „Pendeln und Laden“), w którym testowanych będzie dwadzieścia pięć egzemplarzy tego kompaktowego samochodu. Używać ich  będą osoby, które mieszkają w rejonie Potsdamer Platz lub dojeżdżają tu do pracy. Audi zapewni im zindywidualizowany pakiet usług. Realizacja projektów w Berlinie i Norymberdze rozpocznie się latem tego roku.Audi A1 e-tron Fot: Audi

W stolicy Bawarii z kolei, właśnie rozpoczyna się projekt „E-Plan Monachium“. Piętnaście osób, które w jego ramach otrzymają Audi A1 e-tron, to mieszkańcy dzielnicy Schwabing, nie posiadający własnego garażu. W związku z tym, będą korzystać z publicznej infrastruktury służącej do ładowania akumulatorów pojazdu.

Późnym latem, w Garmisch-Partenkirchen, wystartuje przedsięwzięcie „sun2car@GAP“. Jego celem jest zbadanie jak Audi A1 e-tron współpracuje z domowymi źródłami dostarczania energii. Domy dwudziestu uczestników projektu wyposażono w instalacje fotowoltaiczne. Urządzenie do ładowania wallbox, umieszczone w ścianie garażu, dostosowuje proces ładowania do pracy innych urządzeń technicznych w gospodarstwie domowym – zależnie od ilości światła słonecznego, godziny i priorytetów użytkowników. Kolejny aspekt, to włączenie zużytych akumulatorów samochodowych do stacjonarnego systemu magazynowania energii. W projekt „sun2car@GAP“ zostanie zaangażowanych dziesięć egzemplarzy Audi A1 e-tron.

Natomiast w Stuttgarcie, od niedawna trwa projekt „Witryna NEoS“ (niem. „Schaufenster NEoS“). Jest to kontynuacja własnych badań flotowych, przeprowadzonych przez Audi w 2012 roku w Monachium. Piętnaście gospodarstw domowych i pięć firm otrzymało najpierw po jednym egzemplarzu A1 Sportback 1.4 TFSI, a następnie zastąpiono je A1 e-tron. To bezpośrednie porównanie obu typów pojazdów, wraz z towarzyszącymi mu badaniami rynkowymi, ma dać informacje o zachowaniu klientów i wykorzystaniu prywatnej i publicznej infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych.

Dane techniczne Audi A1 e-tron:

Pojemność silnika range extender

354 cm3

Moc silnika range extender

25 kW (34 KM)

Moment obrotowy silnika range extender

300 Nm

Moc silnika elektrycznego

maksymalnie 85 kW

Moment obrotowy silnika elektrycznego

maksymalnie 300 Nm

Pojemność akumulatora

13,3 kWh

Zasięg w trybie jazdy elektrycznej

50 km

Łączny zasięg

250 km

0 – 100 km/h

9,8 s

Prędkość maksymalna

130 km/h*

Długość / szerokość / wysokość

3954 / 1740 / 1441 mm

Rozstaw osi

2 469 mm

Ciężar własny

1 407 kg

Audi A1 e-tron Fot: Audi

Audi A1 e-tron Fot: Audi

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • 000bryan (gość)

    Bardzo sprytnie Audii do tego podchodzi w sposób na starego szczura tzn.stary szczur nie będzie jadł podejrzany kąsek więc zmusza młodszego szczura by tylko kawałek zjadł kęska po czym odczekuje nawet parę godzin czy ten młody nie zdechł de facto Audii odczekuje parę lat jak ktoś z innych marek samochodowych,skonstruuje bardziej sensowny motoryzacyjny produkt np.większy zasięg"prądoszyku"i krótszego ładowania po technologię żródeł energii by zaoszczędzić giga pieniędzy skoro wykorzysta swoją armię korporacyjnych szpiegów usianych na całym świecie co zresztą nie jest nawet tajemnicą,ale cóż oby tylko np.Toyota nie straciła potencjału w innowacyjności choć z drugiej strony również nie chce wychylić się do przodu bo np.szpiedzy z Audii wykradną,"przefarbują"niby własną nową technologię de facto spokojnie będziemy jeżdzić pojazdami tradycyjnymi gwarantowanie przez co najmniej 25 lat,a za 25 lat przewiduję auta na ...hydrogazie("lodowe paliwo"),a tego nie brakuje i wystarczy na ...450 lat.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Audi A1 zdjęcia

Audi A1 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Audi A1 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Audi A1 Cena

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł