Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Audi A3

Data publikacji: Autor: pim

 To już druga generacja tego modelu. Podobnie jak pierwsza, oparta o płytę podłogową volkswagena golfa. Ale już nowego golfa, który będzie zaprezentowany dopiero jesienią podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.

Tym razem różnice wyglądu między krewniakami mają być większe niż w poprzedniej generacji.

Wygląd audi A3 nie zmienił się radykalnie, ale zmiany podniosły atrakcyjność auta. Nieco bardziej sportowego ducha mają choćby reflektory czy zderzak z dużymi wlotami powietrza. Wewnątrz zmieniła się pozycja siedzenia. Jest niższa, nieco bardziej "pozioma", jak w sportowych autach. Styliści nie poszli jednak za daleko. W sumie ma to przecież być hatchback, przeznaczony głównie jako auto dla osób większość czasu spędzających w mieście. Wnętrze jest więc wygodne, przybyło funkcjonalnych schowków, zwłaszcza na większej konsoli między przednimi fotelami.

W tylnej części nadwozia zmiany widać głównie
po nowych światłach. Wielkość bagażnika
nie zmieniła się. Wynosi 350 l, z możliwością
powiększenia do 1100 l.

Nowością w tym modelu jest dwustrefowa klimatyzacja i wspomaganie kierownicy działające z inną siłą przy dużych i przy małych prędkościach. Nowe, bardziej stabilne jest także tylne zawieszenie, obecnie wielowahaczowe. Stabilności auta sprzyja także większy o 6,5 cm rozstaw osi.

Nowe są również dwa dwulitrowe silniki. Benzynowy ma bezpośredni wtrysk i moc 150 KM. Turbodiesel, także z bezpośrednim wtryskiem, dysponuje mocą 140 KM.

Za pół roku ma się pojawić wersja z silnikiem V6 (240 KM) i napędem na 4 koła.

Jak przystało na auto tej klasy audi A3 jest bogato wyposażone, eleganckie, a podczas jazdy stabilne i dobrze wyciszone. Miałem okazję jeździć autem z dwulitrowym turbodieslem. Wibracje, hałas i osiągi na poziomie samochodu z benzynowym silnikiem, a przy tym znacznie mniejsze spalanie, to dla niego bardzo dobra wizytówka.

Wnętrze nowego A3 jest nieco pojemniejsze
i bardziej funkcjonalne. Chromowane
wykończenia nadaje mu z jednej strony
sportowego charakteru, a z drugiej dość
dyskretnej elegancji.

Samochód jest przeznaczony głównie dla ludzi młodych, dynamicznych, wykonujących tzw. wolne zawody, np. architektów czy lekarzy.

Liczymy, że znaczną część klientów będą stanowiły panie. Także u nas posiadacze aut typu audi A6 i A8 potrzebują często drugiego auta w rodzinie. I to jest idealne miejsce dla A3 - przekonuje Wojciech Pilch, właściciel salonu Inter Welm.

To jednak opcja dla zasobnych rodzin. Najtańsze Audi A3 to wydatek ok 17 tysięcy euro, czyli mniej więcej 73 tysięcy złotych.

Dane techniczne

model audi A3 alfa romeo 147
silnik 2,0 16V FSI 2,0 16V
moc (KM) 150 KM 150 KM
maks. moment obr. (Nm) 200 181
prędkość maks. (km/h) 211 208
przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,1 9,3
średnie spalanie (l/100 km) 6,9 8,9

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości