Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi A3 e-tron concept

(red) źródło: Mototarget
Audi zaprezentowało w Szanghaju model studyjny - Audi A3 e-tron concept. Ten czteroosobowy samochód stanowi pokaz zaawansowania technologicznego marki - począwszy od zoptymalizowanego systemu obsługi MMI, poprzez multimedia aż po silnik.

Audi zaprezentowało model studyjny - Audi A3 e-tron concept. Ten czteroosobowy samochód stanowi pokaz zaawansowania technologicznego marki - począwszy od systemu obsługi MMI, poprzez multimedia, aż po silnik.

Fot. Audi
Fot. Audi

Audi A3 e-tron concept to czteroosobowa limuzyna. Jej długość wynosi 4,44 m, szerokość 1,84 m, a wysokość tylko 1,39 m - to proporcje, które podkreślają dynamiczny charakter nadwozia. Napęd hybrydowy typu plug-in z dwoma silnikami i litowo-jonowymi akumulatorami, które potrafią zgromadzić energię umożliwiającą pokonanie w trybie wyłącznie elektrycznym dystansu 54 kilometrów, dba o niskie zużycie paliwa.

**CZYTAJ TAKŻE

Audi e-tron SpyderRS 3 - najmocniejszy kompakt Audi

**

Z zewnątrz uwagę zwraca dużych rozmiarów osłona chłodnicy. Jej rama została zbudowana z włókna węglowego. Reflektory prezentują kolejny etap ewolucji technologii LED. Są szersze, a linia znajdująca się pod nimi nadaje im lekkości. Nad przednim spojlerem umieszczono otoczony metalową ramą wlot powietrza, który wykonano z włókna węglowego. Lusterka zewnętrzne, wykonane z aluminium i włókna węglowego, przymocowano do listwy otaczającej szybę boczną. Klamki drzwi z matowego aluminium są delikatnie

Fot. Audi
Fot. Audi

schowane. Kiedy kierowca je dotknie, wysuwają się automatycznie. W zderzak tylny wbudowany jest dyfuzor wykonany z włókna węglowego i metalu, który otacza dwie duże końcówki rur układu wydechowego. Drzwi, pokrywa silnika i bagażnika wykonane są z aluminium. Audi A3 e-tron concept waży tylko 1720 kg.

Kokpit jest jasny i przestronny. Tablicę rozdzielczą ukierunkowano na kierowcę. Duża aluminiowa listwa jest trójwymiarowa i zawiera elementy obsługowe. Na konsoli środkowej uwagę przyciągają cztery duże i okrągłe wloty nawiewu w stylistyce turbin samolotowych. Za trójramienną, spłaszczoną od dołu kierownicą wielofunkcyjną znajduje się nowoczesna tablica wskaźników, która pokazuje pracę napędu hybrydowego. Zamiast obrotomierza zamontowano tzw. pomiar mocy, którego wskazówka pokazuje łączną moc systemu na skali od 0 do 100%.

Druga skala podzielona jest na kolorowe segmenty - zielone i pomarańczowe, które już na pierwszy rzut oka wyraźnie pokazują, czy A3 e-tron concept korzysta w danej chwili z napędu elektrycznego czy spalinowego. Dodatkowy wskaźnik pokazuje zasób energii w akumulatorze. Wyświetlacz i duży monitor systemu multimedialnego MMI pokazują za pomocą eleganckiej, trójwymiarowej grafiki pracę systemu hybrydowego. Ekran

Fot. Audi
Fot. Audi

MMI prezentuje poprzez wykres słupkowy statystykę zużycia paliwa i energii uzyskiwanej przez system rekuperacji (odzyskiwanie ciepła).

Audi A3 e-tron concept to hybryda typu plug-in, napędzana przez dwa silniki - czterocylindrowy 1.4 TFSI o mocy 211 KM oraz silnik elektryczny o mocy 27 KM. Układ ten rozpędza auto do 100 km/h w zaledwie 6,8 s i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 231 km/h. Zużycie paliwa wynosi średnio 2,2 l / 100 km. Uzyskanie tak niskiego zużycia paliwa było możliwe dzięki zastosowaniu technologii z modułowego systemu Audi: pompy olejowej z regulacją pracy, inteligentnego systemu zarządzania energią, systemu Start-Stop oraz systemu rekuperacji.

Dzięki akumulatorom o pojemności 12 kWh, możliwe jest pokonanie dystansu 54 km wyłącznie z napędem elektrycznym. Akumulatory są doładowywane podczas jazdy przez system rekuperacji lub podczas postoju poprzez gniazdo elektryczne. W ten sposób można podróżować po mieście bez emisji szkodliwych substancji.

Napęd przenoszony jest za pomocą siedmiobiegowej przekładni S tronic, którą zbudowano z dwóch przekładni obsługiwanych przez dwa sprzęgła. Zmiana biegów jest błyskawiczna, bez utraty siły ciągu.

Fot. Audi
Fot. Audi

Obręcze ze stopu metali lekkich mają średnicę 20 cali. Rozmiar opon z przodu i z tyłu to 245/30.

Audi nie potwierdziło jeszcze czy model ten trafi do seryjnej produkcji. Można jednak śmiało powiedzieć, że A3 e-tron concept ukazuje kierunek rozwoju niemieckiej marki w najbliższych latach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty