Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37265 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Audi A3. Ewolucja rynkowego hitu

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Audi A3 

Mówiąc o technice trzeba przede wszystkim wspomnieć o nowym silniku 1.0 TFSI, trzycylindrowym przedstawicielu nurtu zwanego „downsizingiem”. To bardzo nowoczesna, niewielka i lekka konstrukcja o wysokiej wydajności. Przy mocy maksymalnej 115 KM legitymuje się teoretycznym zużyciem paliwa 4,5 l/100 km. 

Fot. Dariusz Dobosz Po czterech latach produkcji Audi wzięło na warsztat model A3. Lekko zmieniło nadwozie, trochę zagłębiło się w technikę i mocno wzbogaciło wyposażenie.

Audi A3 

Mówiąc o technice trzeba przede wszystkim wspomnieć o nowym silniku 1.0 TFSI, trzycylindrowym przedstawicielu nurtu zwanego „downsizingiem”. To bardzo nowoczesna, niewielka i lekka konstrukcja o wysokiej wydajności. Przy mocy maksymalnej 115 KM legitymuje się teoretycznym zużyciem paliwa 4,5 l/100 km. 

Fot. Dariusz Dobosz W czasach, gdy Audi A3 rozpoczynało swoją rynkową karierę, roczna sprzedaż tego modelu sięgała 200 szt rocznie. Dzisiaj taką liczbę sprzedanych egzemplarzy firma z Ingolstadt odnotowuje w ciągu dwóch tygodni. Sukces narastał stopniowo od momentu debiutu w 1996 r. aż po dzień dzisiejszy, gdy sprzedawana jest już trzecia generacja tego modelu. Wyjście do potencjalnych nabywców z kompaktowym samochodem klasy „premium”, mniejszym niż popularne „średniaki” Audi ale też i tańszym, pozwoliła pozyskać zupełnie nową klientelę. I to niemałą. W ciągu 20 lat A3 znalazło 3,7 mln odbiorców i stało się niezwykle popularnym kompaktem z wyższej półki. Ma niemały udział w tym, że marki „premium” stanowią dzisiaj aż 11 % ogólnej sprzedaży aut.

Koncern z Ingolstadt zdecydował, że dla utrzymania dobrego trendu w klasie kompaktów trzeba poczynić kilka modyfikacji i po prezentacji zupełnie nowego A4 zajął się A3. Na pozór tylko powierzchownie, bo zmiany nadwozia są nieznaczne. Zmieniono kształt zderzaków, nadając im bardziej sportowy wygląd, a także reflektory, osłonę chłodnicy i tylne lampy. Nowa jest też gama kolorystyczna i wzory obręczy kół.

Mówiąc o technice trzeba przede wszystkim wspomnieć o nowym silniku 1.0 TFSI, trzycylindrowym przedstawicielu nurtu zwanego „downsizingiem”. To bardzo nowoczesna, niewielka i lekka konstrukcja o wysokiej wydajności. Przy mocy maksymalnej 115 KM legitymuje się teoretycznym zużyciem paliwa 4,5 l/100 km. Co ciekawe, identyczny wynik osiągnięto w 150-konnym silniku , który ma system odłączający z pracy dwa cylindry. Wyłączenia następują w tych momentach, gdy zapotrzebowanie na siłę napędową jest niewielkie (jazda ze stałą prędkością, zjeżdżanie ze wzniesień). Ale nie tylko te dwie jednostki napędowe będą atutem zmodernizowanego A3. W gamie są jeszcze turbodiesle 1.6 TDI (110 KM) oraz 2.0 TDI (150 KM), dynamiczne i oszczędne.

Audi A3 

Mówiąc o technice trzeba przede wszystkim wspomnieć o nowym silniku 1.0 TFSI, trzycylindrowym przedstawicielu nurtu zwanego „downsizingiem”. To bardzo nowoczesna, niewielka i lekka konstrukcja o wysokiej wydajności. Przy mocy maksymalnej 115 KM legitymuje się teoretycznym zużyciem paliwa 4,5 l/100 km. 

Fot. Dariusz Dobosz Nowością w A3 są również diodowe reflektory Matrix, oferowane za dopłatą. Takie światła po raz pierwszy zawitały do segmentu kompaktów. Seryjnie montowane są reflektory ksenonowe. Nowością w segmencie C jest również zastosowany w A3 asystent jazdy w korkach, współpracujący z adaptacyjnym tempomatem oraz funkcją start-stop. Stanowiący opcję w spisie wyposażenia układ samodzielnie utrzymuje odstęp od poprzedzającego pojazdu, a w wersji z automatyczną skrzynią biegów S-tronic samodzielnie rusza po zatrzymaniu auta. Układ może nawet w pełni przejąć prowadzenie samochodu do prędkości 65 km/h, pod warunkiem poruszania się po dobrej jakości drogach (czytelne oznakowanie jezdni). Nowinkę stanowi też system automatycznego hamowania aż do zatrzymania pojazdu gdy nie zostanie rozpoznana żadna aktywność ze strony osoby prowadzącej. Dzięki temu można zapobiec kolizji w przypadku zasłabnięcia kierowcy. System automatycznego hamowania ma funkcję wykrywania pieszych i istot żywych na drodze. Nowy w A3 jest również asystent ruchu poprzecznego, bardzo przydatny przy wyjeżdżaniu na drogę z zasłoniętego miejsca parkingowego.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Rodzyk (gość)

    Fajne

  • rodzyn (gość)

    Czy wy nie znacie innych marek,tylko cały czas o tym vag-u musicie nawijać. Tylko frajerzy to kupują...

  • gosc (gość)

    Co za Padlo!!!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Audi A3 zdjęcia

Audi A3 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Audi A3 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Audi A3 Cena

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł