Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36689 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Audi A3 Limousine

Data publikacji: Autor: Janusz Steinbarth

Audi A3 Limousine,  Fot: Audi Od połowy września dostępna będzie u nas kolejna, trzecia wersja Audi A3, tym razem z kuferkiem. W najtańszej odmianie 1.4 TFSI Attraction kosztuje 99.700 zł.

Nowe Audi A3 Limousine jest typowym sedanem, podobnym stylizacyjnie do A4 czy A6, ale rzecz jasna odpowiednio Audi A3 Limousine,  Fot: Audimniejszym, bo kompaktowym. Oparte na platformie MQB auto praktycznie ma niewiele elementów wspólnych z Audi A3, którego premiera miała miejsce rok temu. Jest zaprojektowane od nowa i ma lekką konstrukcję nadwozia. Mierzący 4,46 metra długości samochód waży zaledwie 1235 kg, to zasługa wysokiej jakości komponentów z hartowanej stali, z której wykonano odchudzony o 28 kg przedział pasażerski. Maska silnika, błotniki i belka za przednim zderzakiem zrobione są  z aluminium, to kolejne zaoszczędzone 10 kilogramów. Karoseria Audi A3 Limousine jest nie tylko lekka,  ale też sztywna i świetnie wyciszona. Niski współczynnik poru aerodynamicznego 0.29  to zasługa kształtu karoserii ale  również  zabudowanego podwozia.

Sedany postrzegane są jako auta rodzinne czyli wygodne i koniecznie z dużym bagażnikiem. Jak wywiązuje się z tego najnowszy model Audi? Zacznijmy od bagażnika, jest większy o 60 litrów od tego w hatchbacku i ma przyzwoite 425 litrów. Kabina nie wypada jednak już tak korzystnie. Owszem, fotele przednie zapewniają wysoki komfort, ale na kanapie tylniej podróżować powinny wyłącznie dzieci. Osoby dorosłe, szczególnie  te wyższe, nie wyprostują głowy,  z kolanami też nie wiadomo, co zrobić. To sedan dla rodziny, ale tej w początkowej fazie rozwoju, wyrośnięta młodzież też będzie tam narzekać. 

Audi A3 Limousine,  Fot: AudiKoncepcje ultralekkiej konstrukcji auta zastosowano również we wnętrzu Audi A3 Limousine. Na nowo zaprojektowane siedzenia są lżejsze o kilogram, inaczej rozmieszczone instrumenty na desce rozdzielczej pozwoliły skrócić okablowanie i obniżyć jego ciężar o 1,5 kg, uchwyt monitora wykonano z magnezu.  I tak ziarnko – przepraszam -  kilogram do kilograma i auto chudnie nam w oczach.

Kuracja odchudzająca objęła również silniki, firma  informuje o tym potencjalnych klientów na każdym kroku. Podstawowy w ofercie silnik 1.4 TFSI waży tylko 107 kg, jego skrzynia korbowa jest teraz lżejsza o 15 kg. Wspomagany turbosprężarką i intercoolerem silnik generuje moc 125 KM i maksymalny moment 200 Nm. Już niebawem pojawi się jego druga wersja  z odłączanymi dwoma z czterech cylindrów, gdy pracuje pod lekkim obciążeniem. Silnik 1.4 TFSI jest cichy i nie wyczuwa się w nim praktycznie wibracji.

Ale to samo powiedzieć można o najmocniejszej jednostce benzynowej w ofercie  czyli silniku 1.8 TFSI wytwarzającym 180 KMAudi A3 Limousine,  Fot: Audi i 250 Nm. Dwa wałki wyrównoważające, połączenie wtrysku bezpośredniego z pośrednim (ten drugi w kolektorze dolotowym),  zmienne  fazy rozrządu i złożony system zarządzania temperaturą – wszystko to razem zaowocowało spokojną, cichą pracą jednostki. Bez wątpienia to najciekawszy i chyba najlepszy silnik o pojemności poniżej 2 litrów oferowany dziś przez Audi.  Dla amatorów diesli jest dwulitrowy 2.0 TDI o mocy 150 KM , na początku 2014 roku dojdzie o niego wersja mocniejsza. Do oferty trafi  też niewielki, oszczędny silnik 1.2  TFSI. Nowe Audi A3 Limousine seryjnie wyposażono w 6-biegową skrzynię manualną wykonaną w dużej części z magnezu. W opcji jest przekładnia dwusprzęgłowa S tronic, sterowana dźwignią zmiany biegów lub łopatkami przy kierownicy.

Jak przystało na markę premium,w nowym Audi nie mogło zabraknąć wyrafinowanej elektroniki. I tak może być ono wyposażone w rozbudowaną nawigację MMI Navigation Plus (umożliwia wyświetlanie obrazu w trybie 3D dzięki procesorowi Nvidia T 20) czy Audi Connect (m.in. dostęp do Internetu dzięki modemowi GSM - na razie w standardzie UMTS, niedługo w LTE). Ten ostatni system umożliwia wysyłanie wiadomości SMS w czasie jazdy bez odrywania rąk od kierownicy. Układ sterowany jest komendami głosowymi, podobnie jak treść SMS, którą trzeba przedyktować. Na liście opcji znajdziemy też high-endowy system audio Bang & Olufsen.

Ceny Audi A3 Limousine zaczynają się od 99 700 zł za wersję Attraction 1.4 TFSI, pierwszych 100 klientów otrzyma gratisowy pakiet „S Line” o wartości ok. 7 000 zł.

Wybrane dane techniczne:

Marka/model

Audi A3 Limousine 1.4 TSI

Mercedes CLA 180

Cena (zł)

99700

118900

Typ nadwozia/liczba drzwi

sedan / 4

sedan / 4

Liczba miejsc

5

5

Wymiary i masy

   

Długość x szerokość x wysokość

4456 x 1960 x 1416

4630 x 2032 x 1432

Rozstaw kół: przód/tył

1555 / 1526

1549 / 1547

Rozstaw osi

2637

2699

Masa własna

1215

1320

Pojemność bagażnika (l)

425

470

Pojemność zbiornika paliwa (l)

50

50

Układ napędowy

   

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

1395

1595

Liczba cylindrów

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

Skrzynia biegów:

   

typ/liczba przełożeń

manualna / 6

manualna / 6

Osiągi

   

Moc (KM) przy obr./min

125 / 5000

122 / 5000

Moment obrotowy (Nm)

200

200

przy obr./min

1400-4000

1250-4000

Przyspieszenie 0–100 km/h (s)

9,4

9,3

Prędkość maksymalna (km/h)

212

210

Średnie spalanie (l/100 km)

5,3

5,4

Emisja CO2 (g/km)

122

126

Audi A3 Limousine,  Fot: Audi

Audi A3 Limousine, Fot: Audi

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • 000bryan (gość)

    W tyłu przyciasno to fakt, ale prowadzenie takim sedanem w "mniejszej wersji" jest świetne. Dla mnie nie bez znaczenia można wewnątrz przewieźć np.narty, a po drugie tylna szyba się nie brudzi jak jest w przypadku poprzednich wersjach. Cena jest zaporowa choć uzasadniona ze względu na zastosowanie w tym modelu innowacyjną technologię. Są dwa główne minusy:horrendalny drogi serwis wraz z częściami zamiennymi i nie mały upierdliwy problem "blacharski" bo jak ewentualnie dojdzie do poważniejszej stłuczki ze względu na zastosowanie gdzieniegdzie aluminium to nadwodzie (zwłaszcza w łączach poszycia) już nie będzie "skazitelnie" wolny od specyficznych mikroskopijnych po jakimś czasie ognisk korozyjnych nawet po obustronnym, starannym ocynkowaniu i konsekwencja zmniejszenia niestety sztywności nadwozia w stosunku do pierwotnego czyli fabrycznego stanu co o tym należałoby brać pod uwagę bo moim zdaniem realna wartość auta po stłuczce np.w 1 dniu po zakupie spadnie min.60% - to nie żaden żart!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Audi A3 zdjęcia

Audi A3 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Audi A3 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Audi A3 Cena

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł