Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi A3 Sportback 40 TFSI e. Nawet 78 km na napędzie elektrycznym

Mariusz Michalak
Audi A3 Sportback 40 TFSI eAudi kontynuuje ofensywę elektromobilności i przedstawia nowy model: A3 Sportback 40 TFSI e. Wcześniej na rynku pojawiły się już hybrydowe wersje linii A6, A7, A8, Q5 i Q7. Teraz do tej gamy dołącza model kompaktowy. Auto na polskim rynku pojawi się pod koniec roku 2020. Fot. Audi
Audi A3 Sportback 40 TFSI eAudi kontynuuje ofensywę elektromobilności i przedstawia nowy model: A3 Sportback 40 TFSI e. Wcześniej na rynku pojawiły się już hybrydowe wersje linii A6, A7, A8, Q5 i Q7. Teraz do tej gamy dołącza model kompaktowy. Auto na polskim rynku pojawi się pod koniec roku 2020. Fot. Audi
Audi kontynuuje ofensywę elektromobilności i przedstawia nowy model: A3 Sportback 40 TFSI e. Wcześniej na rynku pojawiły się już hybrydowe wersje linii A6, A7, A8, Q5 i Q7. Teraz do tej gamy dołącza model kompaktowy. Auto na polskim rynku pojawi się pod koniec roku 2020.

Audi A3 Sportback 40 TFSI e ma 4,34 m długości.  Na życzenie dostępne są reflektory matrycowe Matrix LED. Ich cyfrowe światła do jazdy w dzień zbudowane są z matrycy pikseli składającej się z 15 segmentów diod. Emitują one specjalną sygnaturę świateł, tzw. e-shaped light, co jest znakiem rozpoznawczym hybryd typu plug-in marki Audi.

W zależności od ustawienia oparć tylnej kanapy, bagażnik może mieć od 280 do 1100 litrów pojemności. Na życzenie dostępna jest pokrywa bagażnika otwierana i zamykana elektrycznie nie tylko poprzez naciśnięcie przycisku, ale także przy pomocy ruchu nogą.**

Audi A3 Sportback 40 TFSI e. Jednostka napędowa TFSI plus silnik elektryczny

Audi A3 Sportback 40 TFSI eAudi kontynuuje ofensywę elektromobilności i przedstawia nowy model: A3 Sportback 40 TFSI e. Wcześniej na rynku pojawiły się
Audi A3 Sportback 40 TFSI e

Audi kontynuuje ofensywę elektromobilności i przedstawia nowy model: A3 Sportback 40 TFSI e. Wcześniej na rynku pojawiły się już hybrydowe wersje linii A6, A7, A8, Q5 i Q7. Teraz do tej gamy dołącza model kompaktowy. Auto na polskim rynku pojawi się pod koniec roku 2020.

Fot. Audi

Rolę silnika spalinowego w tym kompaktowym, hybrydowym modelu typu plug-in spełnia jednostka 1.4 TFSI. Ten czterocylindrowy, benzynowy motor dostarcza 110 kW (150 KM) mocy i rozwija ponad 250 Nm momentu obrotowego dostępnego w przedziale od 1550 do 3500 obr./min. Natomiast napęd elektryczny zasilany jest stale wzbudzonym, synchronicznym silnikiem elektrycznym o zwiększonej w porównaniu z poprzednikiem gęstości uzwojenia. Wytwarza on 80 kW mocy i 330 Nm momentu obrotowego. Podobnie jak miało to miejsce w modelu poprzednim, silnik elektryczny zintegrowany jest z obudową sześciobiegowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic. Jest jednak lżejszy i bardziej kompaktowy.

1.4 TFSI i silnik elektryczny razem dostarczają mocy systemowej rzędu 150 kW (204 KM). Gdy wspólnie pracują na najwyższej mocy, systemowy moment obrotowy sięga poziomu 350 Nm. Kompaktowa hybryda typu plug-in od 0 do 100 km/h rozpędza się w 7,6 sekundy, a jej prędkość maksymalna to 227 km/h. Spala średnio od 1,4 do 1,5 litra benzyny na 100 km, co odpowiada emisji 30 gram CO2 na kilometr. Sześciobiegowa, dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic przenosi łączny, systemowy moment obrotowy na koła przedniej osi. Skrzynia wyposażona jest w elektryczną pompę oleju zapewniającą zmianę biegów i zaopatrzenie w olej nawet wtedy, gdy jednostka TFSI jest czasowo wyłączona.

Litowo-jonowy akumulator umieszczony jest pod podłogą A3 Sportback 40 TFSI e, w okolicach tylnej kanapy. Jego 96 pryzmatycznych ogniw może zmagazynować 13,0 kWh energii, prawie o 48 procent więcej niż akumulator poprzednika. Nie wprowadzono przy tym żadnych zmian w konstrukcji tej wysokonapięciowej baterii. Większa pojemność wynika z udoskonalonych rozwiązań chemicznych wewnątrz ogniw. Osobny obieg chłodzący kontroluje temperaturę akumulatora. Jeśli zachodzi taka potrzeba, chłodzenie może być wspomagane przez układ klimatyzacji. Pozwala to na jazdę na napędzie czysto elektrycznym nawet przy wysokich temperaturach atmosferycznych.


[b]Audi A3 Sportback 40 TFSI e. Zarządzanie napędem[/b]

Audi A3 Sportback 40 TFSI eAudi kontynuuje ofensywę elektromobilności i przedstawia nowy model: A3 Sportback 40 TFSI e. Wcześniej na rynku pojawiły się
Audi A3 Sportback 40 TFSI e

Audi kontynuuje ofensywę elektromobilności i przedstawia nowy model: A3 Sportback 40 TFSI e. Wcześniej na rynku pojawiły się już hybrydowe wersje linii A6, A7, A8, Q5 i Q7. Teraz do tej gamy dołącza model kompaktowy. Auto na polskim rynku pojawi się pod koniec roku 2020.

Fot. Audi

Samochód zawsze rusza w trybie wyłącznie elektrycznym (aż do temperatury -28°C). Kierowcy mogą nadać napędowi elektrycznemu priorytet, wciskając przycisk EV. W tym trybie samochód pokonać może nawet 78 km (wg. standardów NEDC. Według standardów WLTP jest to 67 km). To ok. 20 km więcej niż mógł pokonać poprzednik. Taki zasięg pozwala na pokonywanie większości codziennych, miejskich i podmiejskich podróży w trybie czysto elektrycznym, z lokalnie zerową emisją. Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym to 140 km/h. Przy niskich prędkościach emitowany jest wymagany ustawowo e-dźwięk, znany jako Acoustic Vehicle Alert System.

Gdy A3 PHEV porusza się w trybie hybrydowym, oba systemy napędowe inteligentnie ze sobą współpracują. W systemie operacyjnym MMI wybrać wtedy można jeden z dwóch trybów: „Battery hold” lub „Battery charge”. W trybie „hold” ładowanie akumulatora jest utrzymywane na stałym, aktualnym poziomie. W trybie „charge” do akumulatora przesyłana jest możliwie największa ilość energii elektrycznej.

Zarządzanie napędem Audi A3 Sportback 40 TFSI e wykorzystuje ogromną ilość danych dostarczanych przez system nawigacji, przez czujniki pojazdu oraz przez systemy wsparcia kierowcy. By osiągnąć jak najwyższą wydajność, w większości sytuacji gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, zarządzanie dezaktywuje jednostkę TFSI, przechodząc w tryb żeglowania.
[b]**[/b]

[b]

Standardowo ta kompaktowa hybryda typu plug-in Audi wyposażana jest w kabel do ładowania z gniazdka 230 V, np. w garażu. A3 Sportback 40 TFSI e ładuje się z maksymalną mocą 2,9 kW. Pełne naładowanie całkowicie pustego akumulatora trwa nieco ponad cztery godziny. Dzięki bezpłatnej aplikacji myAudi, klienci mogą zdalnie kontrolować czas ładowania oraz wstępną klimatyzację pojazdu. Gdy temperatura zewnętrzna jest niska, elektryczne elementy grzewcze ogrzewają wnętrze. Natomiast zasilana elektrycznie klimatyzacja je wychładza wtedy, gdy temperatura na zewnątrz jest wysoka. W ogólnodostępnych stacjach ładowania samochód ładuje się za pomocą tzw. kabla mode 3. Usługa e-tron Charging Service sprawia, że ładowanie samochodu w trasie nie wymaga wiele wysiłku. Obejmuje ona większość krajów europejskich, a jedna karta oferuje dostęp do około 171 000 punktów ładowania, w tym do 550 w Polsce.
[b][b]**[/b][/b]

[b][b]

Audi A3 Sportback 40 TFSI eAudi kontynuuje ofensywę elektromobilności i przedstawia nowy model: A3 Sportback 40 TFSI e. Wcześniej na rynku pojawiły się
Audi A3 Sportback 40 TFSI e

Audi kontynuuje ofensywę elektromobilności i przedstawia nowy model: A3 Sportback 40 TFSI e. Wcześniej na rynku pojawiły się już hybrydowe wersje linii A6, A7, A8, Q5 i Q7. Teraz do tej gamy dołącza model kompaktowy. Auto na polskim rynku pojawi się pod koniec roku 2020.

Fot. Audi

Podobnie jak wszystkie modele linii modelowej A3, ta kompaktowa hybryda typu plug-in wyposażona została w modułową platformę infotainment trzeciej generacji MIB 3. Jej moc obliczeniowa jest dziesięć razy wyższa niż platformy montowanej w modelu poprzednim. Przetwarza ona wszystkie zadania systemów connectivity z szybkością przesyłu danych LTE Advanced i ma zintegrowany punkt dostępu do internetu – Wi-Fi hotspot. System MMI navigation plus oferuje elastyczne i inteligentne prowadzenie przez nawigację, wykorzystując przy tym zdjęcia satelitarne pozyskiwane z Google Earth, przewidywania rozwoju sytuacji na drogach oraz trójwymiarowe modele większości europejskich miast.

W gamie usług online Audi connect znaleźć można usługę Car-to-X korzystającą z zalet inteligencji rozproszonej floty Audi. W gamie znajdują się ostrzeżenia przed aktualnymi zagrożeniami na drodze oraz wyszukiwanie wolnych miejsc parkingowych przy ulicy w wybranych miastach. Wykorzystując aplikację MyAudi, Apple CarPlay lub Android Auto, połączyć można z samochodem smartfon użytkownika. Audi phone box łączy urządzenie z anteną samochodową i indukcyjnie je ładuje. Wirtualny kluczyk Audi connect key pozwala użytkownikowi na otwieranie i zamykanie drzwi pojazdu oraz na jego uruchomienie z wykorzystaniem smartfona z systemem Android.

Pakiet wyposażenia standardowego jest bardzo bogaty. Oprócz elementów wymienionych już powyżej, w jego skład wchodzą również diodowe reflektory przednie, skórzana kierownica wielofunkcyjna oraz dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja. Wyświetlacz danych na szybie head-up display, sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz panoramiczny szklany dach, dostępne są na życzenie. Systemy wsparcia kierowcy Audi pre sense front, ostrzeżenie o zjeżdżaniu z pasa ruchu, czy asystent skrętu, również znajdują się w standardowym wyposażeniu tego modelu. Wśród systemów opcjonalnych kluczową rolę odgrywa adaptacyjny asystent jazdy wspomagający kierowcę w wielu sytuacjach, np. podczas prowadzenia, przyspieszania czy hamowania.

 Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Jeep Compass

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty