W porównaniu do poprzedniego modelu, nowy model został jest lżejszy. Teraz pięciodrzwiowa wersja A3 z silnikiem 1.4 TFSI waży 1205 kg. Do redukcji ciężaru przyczyniły się m.in. hartowane stopy stali, zastosowane w przedziale pasażerskim pojazdu. Łącznie cała ta część auta waży 37 kg mniej niż w przypadku poprzednika. Ciężar uległ znacznemu zmniejszeniu również dzięki nowym rozwiązaniom w konstrukcji wnętrza i silników.
Karoseria nowego Audi A3 Sportback została wydłużona i mierzy teraz 4310 mm długości, 1780 mm szerokości i 1425 mm wysokości. Rozstaw osi zwiększył się o 58 mm i mierzy teraz 2636 mm.
Przednia część auta jest niska. Dach tworzy kopułę w kształcie łuku, na której delikatny spoiler rozciąga się nad mocno zarysowanym tyłem auta. Przebieg linii karoserii z trzema oknami bocznymi jest napięty. Sportowy charakter nowego Audi A3 Sportback podkreślają duże wnęki kół.
Charakterystyczna osłona chłodnicy Singleframe, z ukośnie ściętymi górnymi narożnikami, jest elementem dominującym z przodu pojazdu. W przyszłości, w tym modelu planuje się montaż reflektorów w całości wykonanych w technologii diodowej.
We wnętrzu pojazdu odnajdziemy stylowe akcenty, jak duże, okrągłe wyloty powietrza, elegancki panel kontrolny
klimatyzacji i trójwymiarowe listwy dekoracyjne. Siedzenia i kierownica zostały zaprojektowane na nowo. Bagażnik A3 Sportback pomieści natomiast 380 litrów ładunku. Po rozłożeniu tylnych oparć, przestrzeń ta zwiększa się do 1220 litrów. Model ten będzie również wyposażony w system Audi connect, który pozwala na dostęp do sieci informacyjno-komunikacyjnej oraz nawigacji MMI Navigation plus.
Na początek, Audi wyposaża A3 Sportback w dwa silniki TDI i dwa silniki TFSI. Nie są to jednak te same konstrukcje, które stosowano dotychczas. Zastosowane jednostki mają pojemność od 1.4 do 2.0 litrów, a moc od 105 KM do 180 KM. Jak podaje producent, zużywają średnio o dziewięć procent mniej paliwa niż poprzednia wersja A3. Nieco później dostępne będą kolejne silniki benzynowe i wysokoprężne, a także jednostka napędowa TCNG wykorzystująca e-gaz oraz gaz ziemny.
Wersja z silnikiem 1.8 TFSI będzie początkowo dostępna na rynku z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. W połączeniu z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, przekładnia oferuje funkcję wolnego biegu, pozwalającą zaoszczędzić paliwo. Wersje z silnikiem 1.4 TFSI oraz z silnikiem 2.0 TDI sprzedawane są z sześciobiegową skrzynią manualną.
Ceny wybranych wersji Audi A3 Sportback w Polsce:
Wersja | Silnik | Moc (KM) | Cena (zł) |
Ambition | 1.4 TFSI | 122 | 94 000 |
Ambition | 1.8 TFSI S tronic | 180 | 117 800 |
Ambition | 1.6 TDI | 105 | 100 000 |
Attraction | 1.4 TFSI | 122 | 102 800 |
Attraction | 1.8 TFSI S tronic | 180 | 126 600 |
Attraction | 2.0 TDI | 150 | 117 800 |
Ambiente | 1.4 TFSI S tronic | 122 | 111 600 |
Ambiente | 1.6 TDI S tronic | 105 | 117 600 |
Ambiente | 2.0 TDI Quattro | 150 | 127 900 |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?