Audi A3 Sportback

łm
Audi A3 Sportback wchodzi właśnie na rynek niemiecki. W polskich salonach ujrzymy je w październiku.

fot. Audi
fot. Audi


Audi A3 Sportback wchodzi właśnie na rynek niemiecki. W polskich salonach ujrzymy je w październiku.

 

Model Sportback poszerzający gamę pojazdów Audi w klasie kompaktowej premium, ma w sobie cechy samochodu coupe i auta pięciodrzwiowego.

 

W Audi A3 Sportback obok cech sportowych i atletycznej sylwetki wersji 3-drzwiowej, znajdziemy tu jeszcze więcej przestrzeni dzięki przedłużonemu o 83 milimetry tyłowi. Auto dzięki temu zyskało bagażnik o pojemności 370 litrów (przy złożonej kanapie tylnej: 1 120 litrów).

 

 

fot. Audi
fot. Audi

Oferta silników i skrzyń biegów w momencie wejścia Audi A3 Sportback na rynek jest zróżnicowana, lecz sportowy charakter to cecha wspólna wszystkich jednostek napędowych.

 

Po raz pierwszy w A3 Sportback zamontowano nowy, niezwykle dynamiczny silnik z rodziny FSI - czterocylindrowy silnik z turbosprężarką 2.0 TFSI o mocy 147 kW (200 KM). Maksymalny moment obrotowy 280 Nm jest dostępny przy prędkościach obrotowych od 1 800 do 5 000 obr./min. Dzięki niemu auto zyskuje świetną dynamikę i na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje tylko 7,1 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 234 km/h. Jednostka ta jest jednocześnie pierwszym na świecie produkowanym seryjnie silnikiem, w którym połączono bezpośredni wtrysk benzyny FSI z turbodoładowaniem.

 

Poniżej poszczególne jednostki napędowe Audi A3 Sportback:

 

3.2 V6
o mocy 184 kW (250 KM), 320 Nm__

2.0 TFSI
o mocy 147 kW (200 KM), 280 Nm (nowość)

2.0 FSI
o mocy 110 kW (150 KM), 200 Nm

1.6 FSI
o mocy 85 kW (115 KM), 155 Nm

1.6
o mocy 75 kW (102 KM), 148 Nm

2.0**TDI
o mocy 103 kW (140 KM)
, **
320 Nm

1.9**TDI**
o mocy 77 kW (105 KM), 250 Nm.

 

fot. Audi
fot. Audi

W zależności od silnika, do dyspozycji jest manualna, 5 - lub 6- biegowa skrzynia biegów.

 

Można też kupić auto ze sportową przekładnią preselekcyjną DSG. Przekładnia ta, zainspirowana rozwiązaniami stosowanymi w samochodach wyścigowych, dzięki elektrohydraulicznie sterowanemu podwójnemu sprzęgłu pozwala na szybką zmianę biegu bez utraty dynamiki. DSG łączy w sobie zalety tradycyjnej, 6-biegowej przekładni manualnej z cechami charakterystycznymi dla nowoczesnych przekładni automatycznych.

 

Nowością w klasie premium samochodów kompaktowych jest stały napęd na wszystkie koła quattro, który pozwala na zwiększenie dynamiki jazdy i bezpieczeństwa aktywnego.

 

 

 

 

 

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty