Audi A4 allroad 2.0 TDI. Efektowne kombi na każdą drogę

Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)
Audi A4 allroad 2.0 TDI S tronicA4 jest najpopularniejszym modelem Audi w Europie. Aktualna generacja B9 debiutowała na rynku dwa lata temu. W ubiegłym roku do limuzyny, avanta i sportowych wersji S4 dołączył uterenowiony wariant allroad – luksusowe kombi, które dzięki napędowi quattro i zwiększonemu prześwitowi jest ciekawą alternatywą dla popularnych SUV-ów i crossoverów.fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)
Audi A4 allroad 2.0 TDI S tronicA4 jest najpopularniejszym modelem Audi w Europie. Aktualna generacja B9 debiutowała na rynku dwa lata temu. W ubiegłym roku do limuzyny, avanta i sportowych wersji S4 dołączył uterenowiony wariant allroad – luksusowe kombi, które dzięki napędowi quattro i zwiększonemu prześwitowi jest ciekawą alternatywą dla popularnych SUV-ów i crossoverów.fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)
A4 jest najpopularniejszym modelem Audi w Europie. Aktualna generacja B9 debiutowała na rynku dwa lata temu. W ubiegłym roku do limuzyny, avanta i sportowych wersji S4 dołączył uterenowiony wariant allroad – luksusowe kombi, które dzięki napędowi quattro i zwiększonemu prześwitowi jest ciekawą alternatywą dla popularnych SUV-ów i crossoverów.

Nowe modele z grupy Volkswagena bardzo często projektowane są w myśl zasady ewolucja bez rewolucji. Tak jest również w przypadku nowego allroada, którego design jest rozwinięciem projektu B8. W B9 zmodyfikowano m.in. osłonę chłodnicy singleframe, zderzaki, reflektory przednie i tylne, lusterka boczne, spoiler tylny oraz kilka innych detali.

Audi A4 allroad 2.0 TDI S tronicA4 jest najpopularniejszym modelem Audi w Europie. Aktualna generacja B9 debiutowała na rynku dwa lata temu. W ubiegłym
Audi A4 allroad 2.0 TDI S tronic

A4 jest najpopularniejszym modelem Audi w Europie. Aktualna generacja B9 debiutowała na rynku dwa lata temu. W ubiegłym roku do limuzyny, avanta i sportowych wersji S4 dołączył uterenowiony wariant allroad – luksusowe kombi, które dzięki napędowi quattro i zwiększonemu prześwitowi jest ciekawą alternatywą dla popularnych SUV-ów i crossoverów.

fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)

Wersja allroad różni się od „zwykłej” A4 m.in. większym o 34 mm prześwitem, dodatkowymi plastikowymi osłonami biegnącymi wokół całego nadwozia, srebrnymi nakładkami zderzaków, innym kształtem zderzaka przedniego oraz zarezerwowaną tylko dla tej wersji osłoną chłodnicy z pionowymi chromowanymi listwami. Wygląd zewnętrzny możemy dodatkowo uatrakcyjnić opcjonalnym pakietem optycznym w tonacji aluminium (listwy ozdobne wokół szyb oraz relingi w kolorze srebrnym), lakierem specjalnym lub 19-calowymi aluminiowymi felgami. Uterenowione nadwozie wygląda proporcjonalnie, elegancko i nowocześnie.

Audi A4 allroad 2.0 TDI S tronicA4 jest najpopularniejszym modelem Audi w Europie. Aktualna generacja B9 debiutowała na rynku dwa lata temu. W ubiegłym
Audi A4 allroad 2.0 TDI S tronic

A4 jest najpopularniejszym modelem Audi w Europie. Aktualna generacja B9 debiutowała na rynku dwa lata temu. W ubiegłym roku do limuzyny, avanta i sportowych wersji S4 dołączył uterenowiony wariant allroad – luksusowe kombi, które dzięki napędowi quattro i zwiększonemu prześwitowi jest ciekawą alternatywą dla popularnych SUV-ów i crossoverów.

fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)

Przestrzeń pasażerska modelu z Ingolstadt to połączenie minimalizmu i maksymalnej ergonomii. Pomimo tego że Audi posiada bardzo bogate wyposażenie z zakresu komfortu, bezpieczeństwa i systemów multimedialnych ich obsługa jest intuicyjna. Na szczycie konsoli centralnej umieszczono wyświetlacz MMI. Na ekranie o przekątnej 8,3 cala prezentowane są informacje m.in. z nawigacji, sparowanego telefonu, komputera pokładowego czy systemu audio.

Sterowanie systemem MMI odbywa się za pomocą wygodnego pokrętła oraz przycisków funkcyjnych. Pokrętło umieszczono na konsoli centralnej tuż przed spłaszczoną dźwignią automatycznej skrzyni biegów, której kształt idealnie nadaje się jako podpórka pod nadgarstek podczas korzystania z funkcjonalności multimedialnego kombajnu. Obok po prawej stronie znalazło się tradycyjne pokrętło do sterowania podstawowymi funkcjami zestawu audio - proste, banalne, ale jakże użyteczne i wygodne rozwiązanie. Przenoszenie sterowania wszystkimi funkcjami pojazdu na ekrany dotykowe nie zawsze zdaje egzamin i w przypadku radioodtwarzacza oraz klimatyzacji zwykłe pokrętła nadal sprawdzają się najlepiej.

Audi A4 allroad 2.0 TDI S tronicA4 jest najpopularniejszym modelem Audi w Europie. Aktualna generacja B9 debiutowała na rynku dwa lata temu. W ubiegłym
Audi A4 allroad 2.0 TDI S tronic

A4 jest najpopularniejszym modelem Audi w Europie. Aktualna generacja B9 debiutowała na rynku dwa lata temu. W ubiegłym roku do limuzyny, avanta i sportowych wersji S4 dołączył uterenowiony wariant allroad – luksusowe kombi, które dzięki napędowi quattro i zwiększonemu prześwitowi jest ciekawą alternatywą dla popularnych SUV-ów i crossoverów.

fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)

Przed trójramienną, pokrytą skórą kierownicą w miejscu tradycyjnych zegarów znajdziemy 12,3-calowy ekran - Virtual Cockpit. W zależności od konfiguracji na poziomym wyświetlaczu możemy zobaczyć klasyczny zestaw zegarów: duży prędkościomierz, obrotomierz oraz centralnie wyświetlane informacje z komputera pokładowego lub systemu audio. Możemy również zmienić proporcje, zredukować wielkość zegarów i na całym ekranie wyświetlić np. mapę nawigacji.

Przestrzeń pasażerska Audi teoretycznie przeznaczona jest dla pięciu osób. W praktyce w A4 komfortowo będą podróżowały cztery dorosłe osoby. Z przodu wygodne fotele o szerokim zakresie regulacji niezależnie od postury kierowcy i pasażera zapewniają optymalny komfort, z tyłu wyżsi pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca na kolana, a wysoki centralny tunel nie zachęca do podróżowania na środkowym miejscu. Za dzielonym asymetrycznie (20/40/20) oparciem tylnej kanapy wygospodarowano przestrzeń o kubaturze 505 litrów. Po złożeniu oparcia pojemność bagażnika wzrasta do 1510 litrów.

Audi A4 allroad 2.0 TDI S tronicA4 jest najpopularniejszym modelem Audi w Europie. Aktualna generacja B9 debiutowała na rynku dwa lata temu. W ubiegłym
Audi A4 allroad 2.0 TDI S tronic

A4 jest najpopularniejszym modelem Audi w Europie. Aktualna generacja B9 debiutowała na rynku dwa lata temu. W ubiegłym roku do limuzyny, avanta i sportowych wersji S4 dołączył uterenowiony wariant allroad – luksusowe kombi, które dzięki napędowi quattro i zwiększonemu prześwitowi jest ciekawą alternatywą dla popularnych SUV-ów i crossoverów.

fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)

Zwieńczeniem ciekawego designu zewnętrznego i wzorowo wykończonej przestrzeni pasażerskiej jest doskonale zgrany kwartet składający się z dynamicznego silnika, dobrze zestrojonego zawieszenia, szybkiej automatycznej skrzyni biegów i napędu quattro. Dwulitrowy diesel generuje moc 190 KM i moment obrotowy 400 Nm. Wartości te pozwalają rozpędzić ważące 1715 kg kombi do 100km/h w 7,8 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 220 km/h.

Silnik współpracujący z płynnie i błyskawicznie reagującą, dwusprzęgłową skrzynią S tronic zapewnia optymalne osiągi w każdych warunkach. Zestrojenie zawieszenia, pomimo 18-calowych felg, jest kompromisem pomiędzy dobrym tłumieniem niedoskonałości nawierzchni, a precyzją i pewnością prowadzenia.

Audi A4 allroad 2.0 TDI S tronicA4 jest najpopularniejszym modelem Audi w Europie. Aktualna generacja B9 debiutowała na rynku dwa lata temu. W ubiegłym
Audi A4 allroad 2.0 TDI S tronic

A4 jest najpopularniejszym modelem Audi w Europie. Aktualna generacja B9 debiutowała na rynku dwa lata temu. W ubiegłym roku do limuzyny, avanta i sportowych wersji S4 dołączył uterenowiony wariant allroad – luksusowe kombi, które dzięki napędowi quattro i zwiększonemu prześwitowi jest ciekawą alternatywą dla popularnych SUV-ów i crossoverów.

fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)

Napęd quattro w połączeniu ze zwiększonym prześwitem zapewnia doskonałą trakcję w warunkach zmniejszonej przyczepności oraz pozwala bezpiecznie zjechać z utwardzonych szlaków i dotrzeć tam gdzie kończą się możliwości typowych rodzinnych kombi. Dodatkowym atutem allroada jest system Audi drive select z pięcioma trybami pracy: comfort, auto, dynamic, efficiency, individual oraz offroad. Wybór każdego z nich determinuje pracę silnika, skrzyni biegów, wspomagania kierownicy, rozdział napędu czy działanie systemów kontroli trakcji.

Nabywca uterenowionej wersji Audi A4 musi liczyć się z wydatkiem minimum 179 500 zł za wersję z napędem na cztery koła, ręczną skrzynią i 150-konnym 2.0 TDI. Allroad dostępny jest też z dieslem 2.0 TDI o mocy 190 KM (od 202 900 zł) oraz benzynowym 2.0 TSI generującym moc 252 KM (od 203 000 zł). Obie mocniejsze wersje otrzymują w standardzie skrzynię S tronic. Jak ta oferta wygląda na tle konkurencji? Atrakcyjnie choćby z tego powodu, że oprócz Audi A4 allroad i Volvo V60 Cross Country (od 142 800 zł, silnik benzynowy z automatem i napędem na cztery koła - od 155 900 zł; diesel z automatem i napędem na cztery koła - od 172 400 zł), najbliższa konkurencja sygnowana szachownicą bądź gwiazdą w tym segmencie nie ma nic do zaoferowania klientom.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty