Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37143 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Audi A4 kontra BMW 3

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Audi A4 

Audi tworząc nowe A4 tylko nieznacznie zmieniło nadwozie. Charakterystyczna bryła tej prostej, ale eleganckiej limuzyny pozostała w zasadzie nietknięta, zajęto się za to detalami.

Fot. Audi Te dwa „średniaki” klasy premium często stawiane są naprzeciw siebie, bowiem stanowią czołówkę swojego segmentu. Teraz jest kolejna okazja, by porównać BMW 3 i Audi A4.

Audi A4 

Audi tworząc nowe A4 tylko nieznacznie zmieniło nadwozie. Charakterystyczna bryła tej prostej, ale eleganckiej limuzyny pozostała w zasadzie nietknięta, zajęto się za to detalami.

Fot. Audi To rzeczywiście bardzo dobry moment, bo mamy oto zupełnie nową generację A4 oraz najnowsze wydanie „trójki” po niedawnej modernizacji. W ubiegłym roku większym powodzeniem na polskim rynku cieszyło się BMW, ale teraz musi mierzyć się z rywalem zbudowanym niemal od podstaw. Odbieranie klientów Audi może okazać się dużo trudniejsze, bo obecna generacja „trójki” debiutowała przed czterema laty, a zmiany dokonane w ubiegłym roku miały raczej kosmetyczny charakter.

BMW 3 wciąż ma mocno opadającą ku przodowi pokrywę silnika i wyjątkowo wąski pas przedni. Królują na nim tradycyjne dla marki, dwie osłony wlotu powietrza do chłodnicy z dawien dawna zwane „nerkami”, oraz stykające się z nimi, charakterystyczne reflektory. W ramach liftingu zmodyfikowano kształt lamp oraz zderzaka. Teraz „trójka” wygląda jeszcze bardziej bojowo. Poza tym – bez zmian. Nadwozie ma kształt klina i jego tylny pas kończy się naprawdę wysoko. Dużą powierzchnię tylnej części zagospodarowano jednak bardzo pomysłowo, a najważniejszym elementem są na niej tylne lampy o oryginalnym wyglądzie. Potężny zderzak został delikatnie zmieniony podczas modernizacji.

Audi tworząc nowe A4 tylko nieznacznie zmieniło nadwozie. Charakterystyczna bryła tej prostej, ale eleganckiej limuzyny pozostała w zasadzie nietknięta, zajęto się za to detalami. Lusterka zewnętrzne przeniesiono poniżej linii okien. Osłona chłodnicy ma teraz wyrazisty, sześciokątny kształt, nowe są też reflektory przednie i tylne lampy. W obu przypadkach zostały one zwężone. Tak jak w całym nadwoziu królują w nich ostre linie. Krągłości jest teraz jak na lekarstwo, a jednak udało się obniżyć wartość współczynnika oporu powietrza (dla sedana 0,23). Jak widać A4 wpisał się doskonale w nowy trend koncernu Volkswagen, który poszedł w kierunku bardziej kanciastych nadwozi. Robi to nie zapominając o elegancji, czego przykładem jest właśnie nowe A4.

We wnętrzu Audi przeprowadzono małą rewolucję. A4 ma teraz deskę rozdzielczą zaprojektowaną na planie poziomych linii, tak jak w Q7 i Passacie VIII. Zamiast „guzikologii” jadący mają przed sobą pas wentylacyjno-klimatyzacyjny zajmujący całą szerokość auta. Jego kształtu nie zaburza centralna konsola, przebiegająca nisko i jakby wysuwająca się spod kokpitu. Zestaw wirtualnych wskaźników ma skromne rozmiary, ale ich czytelność jest bez zarzutu. Na wyświetlaczu między zegarami można śledzić wskazania nawigacji, także w genialnej grafice Google Earth, podobnie jak na przykład w luksusowym modelu A7. Świetnie wygląda też nowa kierownica. Co do przestronności to z przodu nie ma z nią problemów. Za pierwszym rzędem foteli miejsca jest dosyć pod warunkiem, że z przodu siedzą osoby o średnim wzroście. Choć w porównaniu z poprzednią generacją przybyło tu ponad 2 cm, to jednak wciąż można poczuć przestrzenny niedosyt. Co innego bagażnik, w nim miejsca jest pod dostatkiem.

BMW Serii 3 

Za najtańsze BMW 3 w wersji sedan ze 136-konnym silnikiem 1.5 trzeba wyłożyć 126 200 zł. 

Fot. BMW W przypadku „trójki” również poprawiono przestronność kabiny w stosunku do poprzednika. Wygląda to nieco lepiej niż w przypadku A4, ale nie ma mowy o istotnej przewadze. Gdy z przodu zasiądą wysocy osobnicy z tyłu robi się ciasno. Oba auta są pod tym względem bardzo podobne. Mają w końcu niemal identyczny rozstaw osi, różnica wynosi zaledwie 1 mm. Ich bagażniki mają tę samą pojemność. Deska rozdzielcza BMW 3 wygląda bardziej klasycznie, nie jest szczególnie nowatorska. W centralnej części oprócz panelu obsługi wentylacji i klimatyzacji znajdziemy zestaw przycisków do obsługi radia. Wszystko w dobrze znanych kształtach. Zestaw czterech zegarów też już był, wystarczy sięgnąć dwie generacje wstecz. Podobać może się oryginalna forma konsoli centralnej oraz wykończenie, prezentujące najwyższy poziom. Jakość wykonania wnętrza stoi na najwyższym poziomie, już samo przebywanie w „trójce” to duża przyjemność. Ale A4 nie odbiega pod tym względem od rywala. Materiały wykończeniowe i montaż stoją na równie wysokim poziomie, tak jak w „trójce” nie brakuje wysmakowanych detali. W obu autach zwracają uwagę niezwykle wygodne fotele (trochę lepsze w BMW) oraz skuteczne wytłumienie pracy silnika i podwozia. Zarówno „trójka” jak i A4 ujmują wysokim komfortem.

Audi A4 

Audi tworząc nowe A4 tylko nieznacznie zmieniło nadwozie. Charakterystyczna bryła tej prostej, ale eleganckiej limuzyny pozostała w zasadzie nietknięta, zajęto się za to detalami.

Fot. Audi

Audi A4

Audi tworząc nowe A4 tylko nieznacznie zmieniło nadwozie. Charakterystyczna bryła tej prostej, ale eleganckiej limuzyny pozostała w zasadzie nietknięta, zajęto się za to detalami.

Fot. Audi

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Napiszcie o nowych problemach Volkswagena! (gość)

    Okazuje się, że silniki Volkswagena po naprawie trują bardziej niż przed. To jest skandal !!! Czytaliście na stopvw.pl ?

  • KK (gość)

    Audi zawsze było uznawane "Mercedes dla ubogich" - pod spodem wyłazi VW. Też prawdziwy MB ... niestety zaczyna się od E-klasy ( to co poniżej to iluzja - im niżej tym gorzej). Tak samo jak z mieszkaniem ... nie da się zrobić Luksusowego mieszkania na 40 m2 ... luksus to przepych a ciasnota na dzień dobry to wyklucza.

  • Kamabusa (gość)

    @KK a dlaczego C-Klasa niby grosza od E ? Tam pierd******.....

  • Klin (gość)

    Właściwości jezdne dynamika zdecydowanie na korzyść bmw. Co do MB wsiadz do c klasy pozniej do e klasy to zobaczysz roznice ;-)

  • 1000Nm (gość)

    Polskie tzw. przepychanki...Ten co ma Audika, to Audi, ten co MB (ostatni MB to W124, przyp.), ten co Bavarczyka, to BMW. Rozmawiajmy merytorycznie...Wszystkie niemieckie (i nie tylko) marki są z roku na rok tandetniejsze, z przyczyn rynkowych itd.. Cenowo natomiast coraz droższe! Z przyczyn rynkowych, psycho-ekonomicznych itd. Że Audi to VW? Czyżby? Czy Ferrari - tzw. własność fiata, to Fiat, czy Ferrari...? Itd. W jakim sensie? Od 2020 Audi AG będą ponownie samodzielni. A MB, czyli Daimler, produkowany, podobnie jak BMW w RPA, Chinach to "niemiec", czy już tylko import ze znaczkiem...?

  • 1000Nm (gość)

    Do zagorzałych miłośników Meśka i nie tylko: ostania jazda próbna nowym C, E, głęboko rozczarowuje. Dlaczego? Normalne, plastikowe autka z...RPA. Żadnych - powalających - różnic względem tańszych marek. Poza znacznkiem i wyciszeniem, ew. mocą. Totalnie nie warte żądanych pieniędzy. A że leczą "to i tamto", jak i służą do taniego manifestowania "tego i tamtego" to już inna sprawa...stąd tyle leasingów na ulicach Polszy (PO, DW, SK, WF). Nikt za gotówkę nie kupi tzw. klasy premium (ponoć to BMW, AUDI, MB, Jag., Lex.), będąc oczywiście o zdrowych zmysłach...Utrata wartości absurdalna itd.

  • robek (gość)

    bms serii 3 wcale nie ma fajnych materialow w srodku. w tunelu srodkowym oddzielajacym kierowce od pasazera jest kawal tandetnego plastiku nie mowiac juz o drzwiach w ktorych dolna polka pokryta jest w calosci tym tandetnym plastikiem. generalnie deska rozdzielcza i kokpit w bmw to wyglad dziadka na emeryturze. pozdrawiam.

  • polo (gość)

    audi czy bmw??? hmmm Lexus :)

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Audi A4 zdjęcia

Audi A4 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

BMW SERIA 3 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Audi A4 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Audi A4 Cena

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł