Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36768 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Audi A5 sportback - trzy w jednym

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Fot. Tomasz Szmandra Nowe audi A5 stanowi udane połączenie eleganckiego coupé, komfortowej limuzyny i praktycznego kombi. W testowanej przez nas wersji kosztuje 168.200 zł.

Fot. Tomasz Szmandra


Obecne na polskim rynku od jesieni, najnowsze audi A5 sportback wyglądem przypomina sedana, ale pokrywa bagażnika otwiera się razem z szybą.

Auto jest o 3,6 cm dłuższe od modelu A4, ale także niższe i ma nieco większy rozstaw osi oraz kół. To sprawia, że audi A5 ma dynamiczną sylwetkę. Dolna krawędź bocznego okienka w tylnym słupku unosi się ku górze – dokładnie tak jak w modelu 100 coupé S z 1969 roku.

CZYTAJ TAKŻE

Audi A5 - pierwsza jazda

Audi A5 po liftingu

Oprócz wersji 2.0 TDI samochód ma dwie rury wydechowe, a podobnie jak w innych wersjach A5 drzwi pozbawione są górnej ramki. Wnętrze nowego audi A5 sportback jest bardzo przestronne i oferuje dobre warunki podróżowania dla czterech osób. Jednak pasażerowie na tylnych siedzeniach od razu poczują, że podróżują samochodem coupé. Miejsca nie jest aż tak dużo jak z przodu, a wysokie osoby mogą nie czuć się komfortowo, zwłaszcza w czasie dłuższej jazdy.

Fot. Tomasz Szmandra Bagażnik ma pojemność 480 litrów, która wzrasta do 980 l po rozłożeniu tylnych siedzeń, co odpowiada wielkości bagażnika modelu A4 avant (kombi). Pokrywa bagażnika tworzy jedną całość z tylną szybą, a więc jej otwarcie wymaga nieco wysiłku. Z tyłu pojazdu umieszczono także gniazdko 12V do podłączenia np. przenośnej lodówki, a podłoga bagażnika została wyposażona w haki umożliwiające zamocowanie ładunku.

W testowanej wersji z benzynowym silnikiem 2.0 TFSI o mocy 211 KM jest standardowo system Start&Stop, który obniża zużycie paliwa średnio o 0,2 l/100 km. Wszystkie wersje nowego audi wyposażone zostały w system odzyskiwania energii hamowania, zamieniający ją w energię elektryczną. Do przeniesienia napędu posłużył 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów S-tronic.

Dynamikę jazdy i komfort prowadzenia poprawia napęd na cztery koła, który na suchym asfalcie przekazuje 60 proc. mocy na tylną oś i 40 proc. na przednią. Kiedy system wykryje poślizg któregoś koła, moc zostanie automatycznie rozdzielana tak, aby temu zapobiec, przy czym do 85 proc. może trafić na tylne koła, a do 65 proc. na przednie. Dzięki takiemu rozwiązaniu, samochód prowadzi się bardzo pewnie nawet w warunkach zimowych. Fot. Tomasz Szmandra

Przydatny okazuje się Audi Driver Selekt – system zmiany dynamiki jazdy, który umożliwia kierowcy dobranie odpowiednie charakterystyki reakcji silnika na pedał przyspieszenia, punktów zmiany przełożeń skrzyni biegów oraz siły wspomagania układu kierowniczego działającego w zależności od prędkości jazdy. System może również być połączony z mechanizmem różnicowym, adaptacyjną regulacją amortyzatorów i dynamicznym układem kierowniczym ze zmiennym przełożeniem.

Elektronika ostrzega także kierowcę audi A5 gdy zamierza zmienić pas ruchu. Kiedy po sąsiednim pasie jedzie samochód, otrzymujemy sygnał ostrzegawczy na wypadek, gdybyśmy nie zauważyli niebezpieczeństwa we wstecznym lusterku.

więcej zdjęć Audi A5 w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • SebekUK

    Jak na auto marki premium to nie porywa, wersja coupe A5-ki jest 10 RAZY ŁADNIEJSZA !

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Audi A5 zdjęcia

Audi A5 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Audi A5 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Audi A5 Cena

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł